Opkaldsafgift på GPRS hos Orange
Fra : Anders Vestergaard

Dato : 20-07-04 16:13

Jeg har netop været en tur sydpå, og madbragte selvfølgelig min mobil med
abb. fra Orange.

Undervejs har jeg surfet lidt, og checket min mail.
Atter hjemkommet er der nu kommet en regning fra Orange, som til min store
overraskelse bl.a. indeholder 67 opkald på 24 timer og en varighed på 1 t om
3 min. til ialt 524,- kr.
Desuden 5,5 MB á 94,- kr.

Da jeg ikke har envendt telefonen til hverken indgående eller udgående
opkald, kontaktede jeg Orange, som sagde "de 67 opkald er faktisk
opkaldsafgifter vedr. GPRS"!!!

WHAT?????????????

Det havde jeg aldrig hørt om, og de kunne de heller ikke lige finde nogen
reference til det nogen steder, eller vise hvor der stod noget om det.
De vil dog ikke frafalde kravet, man jeg er da velkommen til at klage.

Er der noget der nogensinde har hørt om dette?

Jeg har efterfølgende ringet til Orange's kundeservice, og helt neutralt
spurgt, hvad det vil koste mig at bruge GPRS i udlandet. Svaret var (lidt
afhængig af hvilket land), ca. 94,- pr. MB, men ingen opkjaldsafgift eller
noget i den stil.

Er der mig der er helt gal på den eller????

Anders

Fra : JMo.

Dato : 20-07-04 16:56

Anders Vestergaard wrote:

> [...]
> opkjaldsafgift eller noget i den stil.
>
> Er der mig der er helt gal på den eller????

Hvilke(t) land(e)? (og evt. hvilke operatører har du brugt undervejs)

Mange lande har en minimums taksering. Så hvis du har lavet mange "små"
GPRS-opkald, kan det hurtigt løbe op.

(f.eks. sat telefonen til at checke mail hvert x minut)

At Orange Kundeservice ikke gør opmærksom på det, når man direkte spørger
til "opkaldsafgift eller noget i den stil" lyder umiddelbart lidt ringe af
dem...

Fra : Anders Vestergaard

Dato : 20-07-04 17:02

Det var Tyskland (T-Mobile) og Østrig (One)

Telefonen var ikke sat til at checke mail automatisk, det gjorde jeg manuelt
undervejs (men ikke 67 gange).

/Anders

Fra : JMo.

Dato : 20-07-04 17:13

Anders Vestergaard wrote:

> Det var Tyskland (T-Mobile) og Østrig (One)
>
> Telefonen var ikke sat til at checke mail automatisk, det gjorde jeg
> manuelt undervejs (men ikke 67 gange).

Hmm. Det ser spøjst ud. De 94,-/MB kan jeg ikke lige genkende, og ONE
skulle ikke have GPRS-roaming med Orange?!?

http://www.orange-i-udlandet.dk/orangeroaming/or?
action=detail&continent=Europa&country=Tyskland&operator=1

http://www.orange-i-udlandet.dk/orangeroaming/or?action=detail&operator=1
&continent=Europa&country=%D8strig

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 20-07-04 17:18

"Anders Vestergaard" <anders@sletsnooze.dk> wrote in message
> Det var Tyskland (T-Mobile) og Østrig (One)
>
> Telefonen var ikke sat til at checke mail automatisk, det gjorde jeg
> manuelt
> undervejs (men ikke 67 gange).

Hej Anders

Bed dem om at specifisere regningen det har du krav på - så kan du måske
mere få klarhed over hvad du betaler for.. eller måske ikke skal betale for

Vil du ikke være venlig at skrive under det du kommenterer gør det lidt mere
let læseligt for os gamle..host host

Mvh
Flemming

Fra : Anders Vestergaard

Dato : 21-07-04 10:40

> Bed dem om at specifisere regningen det har du krav på - så kan du måske
> mere få klarhed over hvad du betaler for.. eller måske ikke skal betale
for

Det har jeg også gjort, men ikke modtaget den endnu.

> Vil du ikke være venlig at skrive under det du kommenterer gør det lidt
mere
> let læseligt for os gamle..host host
Jeps, selvfølgelig

Iøvrigt tog jeg samme tur sidste år, men et Telmore abb. og der betalte jeg
da ikke opkaldsafgift.

/Anders

Fra : GiWeo

Dato : 25-07-04 17:00