Platsformsuafhængig grafik, findes et såda~
Fra : SuneF

Dato : 08-05-01 15:20

Jeg leder efter et et grafiklibrary som skal kunne kunne fås til både
windows og linux.
Jeg skal ikke bruge det til andet end at plotte et par billeder og kunne
tegne enkelte pixels.

Jeg ved der er nogen stykker bl.a. Mesa og GTK+ som jeg har rodet lidt med,
så er der vist også noget med SDL.

Det er jo alt sammen meget godt, desværre er der bare ét krav mere:
det skal kunne køre på maskiner som IKKE har disse librarys installeret,
altså med en form for statisk linkning.

Altså - er dette muligt, at flytte "grafik"-kode rundt imellem Linux og
Windoze uden at modificere kode(!), samt derefter at køre det kompilerede
output på en helt tredie maskine uden bibliotekerne er installeret (jeg har
ikke superuser access).

Min forløbige løsning er at dumpe alting ned i BMP formatet, og så bare
bruge den lokale viewer til at se billedet.
Jeg ville dog frygteligt gerne kunne se billedet udvikle sig i real time, og
så er denne løsning lidt kief.

Takker,
Sune

P.S. jeg har læst tråden "Library til Images", men han har vist ikke det
statiske linknings problem.

Fra : Torsten Iversen

Dato : 08-05-01 16:40

Hvis du downloader sourccen til gtk/gdk, vil du være i stand til at bygge
biblioteket statisk (i hvert fald på linux). Du skal så bare have linket
..a filerne på dit program i stedet for `gtk-config --libs`. Svjh kommer de
statiske libs med som default, når du kører configure - de er i hvert fald
på min harddisk, og jeg husker ikke at have gjort noget særligt for
at få dem i statisk udgave, da jeg konfigurerede GTK+/GDK

Jeg ved ikke, om de kan bygges statisk på windows platformen. Det må du
selv prøve at undersøge. Husk, at dit program falder ind under GPL, hvis
du linker det statisk mod GTK+/GDK.

Torsten

Fra : John Mørck Hansen

Dato : 08-05-01 23:08

"SuneF" <noluck@nowhere.dk> skrev:

> [...]
> Windoze uden at modificere kode(!), samt derefter at køre det kompilerede
> output på en helt tredie maskine uden bibliotekerne er installeret (jeg

Jeg mener Qt kan det. Men jeg er ikke helt sikker om Qt er frit på windows!

Du kan selv se efter her http://www.troll.no

(John =

Fra : Frank Hahn

Dato : 09-05-01 07:26

"John Mørck Hansen" <adilock@it.dk> wrote in message

> har
>
> Jeg mener Qt kan det. Men jeg er ikke helt sikker om Qt er frit på
windows!

> Du kan selv se efter her http://www.troll.no

Der findes en windows udgave af GTK+
som bl.a. kan det der.
Og det er frit (Gnu PL)

/Frank

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 09-05-01 07:32

"SuneF" <noluck@nowhere.dk> writes:

> Jeg leder efter et et grafiklibrary som skal kunne kunne fås til både
> windows og linux.
> Jeg skal ikke bruge det til andet end at plotte et par billeder og kunne
> tegne enkelte pixels.

TinyPTC:
http://www.gaffer.org/tinyptc/

Fra : SuneF