10/100 mbit netkort/ 10 mbit hub?
Fra : Martin Sjøberg

Dato : 08-05-01 13:04

Hejsa!

Jeg har netop fået mig en bærbarpc med 10 mbit netkort. Den vil jeg gerne
have tilsluttet min stationære pc som har et 10/100mbit kort. Vil det kunne
fungere at køre det over en 10 mbit hub?

P forhånd tak,

Martin Sjøberg

Fra : NiLa

Dato : 08-05-01 14:51

On Tue, 8 May 2001 14:04:11 +0200, "Martin Sjøberg"
<sjoberg@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>have tilsluttet min stationære pc som har et 10/100mbit kort. Vil det kunne
>fungere at køre det over en 10 mbit hub?

Yep, det vil virke. Du vil dog aldrig komme over 10Mb lige meget
hvilket udstyr du tilslutter.

En 10/100 Switch fås idag til 550,- (for en 8 ports), så hvis du skal
ud og investere, så køb hellere sådan en. Men hvis du har 10Mb hubben,
så er den fin.

Hvis du kun skal have tilsluttet din stationære og din bærbare, så er
det nok (og meget billigere) med et krydset kabel.

mvh NiLa

Fra : Morten

Dato : 14-05-01 12:47

NiLa Wrote:

> En 10/100 Switch fås idag til 550,- (for en 8 ports), så hvis du skal
> ud og investere, så køb hellere sådan en. Men hvis du har 10Mb hubben,
> så er den fin.

Hvor kan man få en 8-ports Switch til de penge ?

Morten

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-05-01 21:49

"Martin Sjøberg" <sjoberg@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kunne
> fungere at køre det over en 10 mbit hub?

Sagtens, men skal du ud og købe, så køb en switch

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855