ADSL opkoblet NT Server og hjemme arbejdsp~
Fra : Rene Frederiksen

Dato : 08-05-01 11:50

Hejsa

Hvis nu vi har en ADSL opkoblet netværk via Pro@ccess (med filtre/firewall
opsætning)
og vi ønsker at få adgang til netværket udefra (Hjemmearbejdsplads), hvordan
gør vi så lige det ???

Jeg havde tidligere en Router på ISDN hvori vi gav adgang til netværket til
nogle bestemte brugere....Men hvad skal vi gører nu ???

Foreslag til hvordan det kan foregå ville værer dejlig....

Mvh
Rene

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 08-05-01 14:35

Mon ikke du skal lege lidt med VPN?

MS har en meget fin beskrivelse af netop dit scenario, samt løsning på deres
hjemmeside (kan ikke lige huske url'en), men finder den når jeg kommer hjem
ca. om en uge.

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : Niels C. Grønlund

Dato : 10-05-01 13:16

Jeg vil også på det kraftigste anbefale VPN.

Det bruger vi her, hvor jeg er ansat.

Mvh.

Niels Grønlund

Fra : Finn

Dato : 11-05-01 00:29

> [...]
> opsætning)
> og vi ønsker at få adgang til netværket udefra (Hjemmearbejdsplads),

Du kan begynde med at installere PPTP VPN på NT serveren, som du sætter et
netkort i som forbindes til internettet. Det kører under RAS
funktionaliteten/administrationen.
På clientsiden installerer du en PPTP VPN driver og laver en
dial-up-netvorking entry der bruger VPN interfacet til at "ringe op" til NT
serverens VPN interface.

Brug lange og komplicerede passwords til vpn brugerne, idet sikkerheden i
PPTP står og falder med brugenavn/password. Mere sikkert er det at køre
IPSEC, men det følger ikke med windows..

/Finn