Børn som overspiser - hvad hedder denne sy~
Fra : RaZoR

Dato : 11-08-04 19:49

hejsa.....

Nogle børn "overspiser", kan ikke stoppe, hvad er det du lige den
sygdom hedder ?

RaZoR *s*

Fra : LLL

Dato : 12-08-04 08:53

Er det ikke bulimi det hedder.....

Fra : RaZoR

Dato : 12-08-04 11:43

nej det er det ikke ...... han (en dreng på 10 år) spiser og spiser og
bliver syg af det og får ondt i maven og kaster op om natten ...

han vil hellerer spise end lege med de andre børn !! .... hmmm

det er ikke som bulimi ..... hvor man kaster måltidet op bagefter
...... og bruger opkast som "vægtregulering" .....

(det er en dreng som nogle bekendte har)

RaZoR *s*

Fra : G.B.

Dato : 12-08-04 12:55

RaZoR <mail.test.dk@> skrev i meddelelsen

> han vil hellerer spise end lege med de andre børn !! .... hmmm
> (det er en dreng som nogle bekendte har)

Måske skulle dine bekendte anvende noget god, gammeldags 50'er-pædagogik og
forbyde knægten at æde som en mejetærsker?

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen

Fra : Hans

Dato : 12-08-04 10:00

RaZoR wrote:
> hejsa.....
>
> Nogle børn "overspiser", kan ikke stoppe, hvad er det du lige den
> sygdom hedder ?

Det kaldes normalt for ulvehunger.

Hans

Fra : Nielsen

Dato : 12-08-04 16:34

"RaZoR" <mail.test.dk@> wrote in message
> hejsa.....
>
> Nogle børn "overspiser", kan ikke stoppe, hvad er det du lige den
> sygdom hedder ?
>
> RaZoR *s*

Det _kan_ være OCD (med tvangsspisning), men jeg tror ikke det er det du
tænker på. Det er en sygdom (og jeg kan selvfølgelig ikke huske navnet) hvor
barnet ikke mærker mæthed og hele tiden er sulten. Prøv at søge på
www.csh.dk

Nielsen

Fra : RaZoR

Dato : 12-08-04 20:59

hej allesammen *s* ... tak for svarene *s*

jeg har fundet det som jeg søgte

Sygdommen hedder - BED - Binge Eating Disorder ...

Overspisning
- eller Binge Eating Disorder (BED).

Overspisning betyder, at en person er ude af stand til at kontrollere,
hvor meget han eller hun spiser. En overspiser vil i perioder spise
langt mere, end han eller hun har brug for. Langt mere end andre
mennesker overhovedet ville kunne få ned.
Som navnet siger, føler den ramte person sig tvunget til at spise - og
fortsætte med det langt ud over mæthedsgrænsen. Som følge deraf er en
overspisere ofte stærkt overvægtige.

Selvom overspiseren ikke forsøger at skjule sin voldsomme spisning ved
at holde sig slank, føler personen sig skamfuld over sin tilstand.
Både den overdrevne spisning og den deraf følgende fedme. Overspisere
ligner i høj grad anorektikere og bulimikere ved deres mangel på
selvværd.

Kilde: Sundhed.dk

RaZoR *s*