PEP og alkohol?
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 08-08-04 11:35

Hejsa

En af mine udenlandske venner er kommet på PEP (Combivir og Kaletra
kombinationsbehandling.) Er det bedst at undgå alkohol i de 28 dage
behandlingen tager, eller er alkohol "lovligt" under behandlingen?

--
Mvh. Jesper

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-08-04 11:39

Jesper Nielsen wrote:

> [...]
> kombinationsbehandling.) Er det bedst at undgå alkohol i de 28 dage
> behandlingen tager, eller er alkohol "lovligt" under behandlingen?

Hvad siger indlægs-sedlen på medicinen?

Hvad sagde apotekeren og/eller lægen?

mvh

Carsten Riis

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 08-08-04 12:08

> Hvad siger indlægs-sedlen på medicinen?

Den er på dansk, så jeg har lige læst den igennem for ham. Umiddelbart står
der ikke noget om det.

> Hvad sagde apotekeren og/eller lægen?

Lægen på rigshospitalet sagde ikke noget om det - og patienten glemte at
spørge til det.

--
Mvh. Jesper

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-08-04 11:44

Jesper Nielsen wrote:

> [...]
> kombinationsbehandling.) Er det bedst at undgå alkohol i de 28 dage
> behandlingen tager, eller er alkohol "lovligt" under behandlingen?

http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/combivir.htm

http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/kaletra.htm

er hvad jeg kunne finde på netdoktor.

Min personlige - jeg er ikke sundhedsperson - mening: Han har problemer
nok i forvejen. Det er skrappe sager i den behandling. Ingen grund til
at lægge alkohol oveni.

mvh

Carsten Riis

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 08-08-04 12:11

> http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/combivir.htm
>
> http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/kaletra.htm
>
> er hvad jeg kunne finde på netdoktor.

Dér har jeg også været. Umiddelbart ingen advarsler mod alkohol.

> Min personlige - jeg er ikke sundhedsperson - mening: Han har problemer
> nok i forvejen. Det er skrappe sager i den behandling. Ingen grund til
> at lægge alkohol oveni.

Jeg ville sige det samme.

--
Mvh. Jesper

Fra : Fam

Dato : 11-08-04 18:02

Hej Jesper.
Jeg kan se at der står på netdoktor at stofferne skal doseres forsigtigt ved
lever sygdomme, og at indtagelse medfører forhøjet levertal.
Jeg er ikke læge, men udfra disse oplysninger må man formode at man skal
holde sig LANGT fra alkohol og andet der påvirker leveren mens man er under
behandling.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-08-04 21:46

> [...]
> Jeg er ikke læge, men udfra disse oplysninger må man formode at man skal
> holde sig LANGT fra alkohol og andet der påvirker leveren mens man er

Tak for det.
Han er blevet ret så syg af behandlingen (bl.a. med maveproblemer, konstant
kvalme osv., som dog kan behandles med medicin,) så jeg tror nu nok han
vælger IKKE at blande alkohol ind i det uanset lægen måtte sige, at alkohol
ikke er et problem.

--
Mvh. Jesper