Ondt i ryggen...
Fra : Unlimited

Dato : 04-08-04 13:07

Jeg har nu en del år, rendt og haft ondt i ryggen..
Nogen gange er det nødvendigt med en tur til kiropraktor og få et knæk og så
virker den ½ års tid igen.

Nu er jeg så begyndt at styrketræne, og vil godt have gjort ryggen lidt
stærkere.. Så en personlig træner på, og så ellers igang..
Da jeg så nåede til ryggen, fik jeg at vide jeg havde dårlige rygmuskler, og
at træneren havde det på samme måde, og havde trænet de sidste 12 år for at
gøre dem stærkere, hvilket ikke er lykkedes.
Snakkede om at det kun er de store muskelgrupper man træner, og det er de
små man har brug for at få trænet, for at få gjort ryggen stærkere..

Er der nogen her der har en god ide til øvelser så jeg kan få gjort min ryg
stærkere...

Mvh Flemming

Fra : Faithless

Dato : 04-08-04 15:33

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> wrote >
> Er der nogen her der har en god ide til øvelser så jeg kan få gjort min
ryg
> stærkere...

Du kan lave den øvelse hvor du ligger halvt ud over en bænk og svinger
overkroppen op og ned (uden ekstra vægt, men ligeså mange gentagelser du
kan). Den træner primært de 2 store mørbrad i lænden.

De små muskler rundt om skulderbladene, kan trænes med at trække vægt ned
bag nakken siddende eller at trække en vægtstang op til brystet med fikseret
overkrop.

Har også hørt at det kan hjælpe at træne mavemuskler, hvis man har ryg
problemer. Men pas på med den romerske bænk, hvis du ikke har så stærk en
ryg.

Hvis den personlige træner ikke kan give dig nogle øvelser, kan det være at
kiropraktoren kan. Har du spurgt ham/hende?

Faithless

Fra : preben nielsen

Dato : 06-08-04 05:58

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen her der har en god ide til øvelser så jeg kan få
gjort min ryg
> stærkere...

Jeg har ikke selv erfaring med det, men kig på
http://www.dansk-mensendieck.dk/

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk