Min søn fik toksisk (gift) reaktion af Alo~
Fra : Michael

Dato : 01-08-04 09:04

Jeg opretter denne nyhedsgruppe for at advare især forældre mod at bruge
Aloe vera ukritisk.
For ca. et år siden fik vores dreng der dengang var omkring 2 år rødmen på
kinderne af solen, vi brugte selvfølgelig solkrem, men min kone ville gøre
det ekstra godt og smurte en Aloe vera krem på hans kinder.
Efterfølgende fik han toksisk eksem på kinderne der i skrivende stund endnu
ikke helt er faldet ned.
Man skal desuden være opmærksom på at de steder hvor der forhandles
produkter med Aloe vera vil man risikere at blive vildledt. Vi blev
vildledt på vores lokale apotek hvor forklaringen hvar " huden på kinderne
reagerer fordi Aloe vera virker som et forstørelses glas og derfor kun må
smøres på i et begrænset område" Hvilket jo stort set er noget fordrukkent
sludder. Enten ved forhandlerene ikke hvad de snakker om eller også vil man
ikke erkende faren ved et produkt som snar sagt er overalt på hylderne. Med
venlig hilsen
Mich.

Fra : G.B.

Dato : 02-08-04 00:17

"Michael" <mail-vibelund@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kinder. Efterfølgende fik han toksisk eksem på kinderne der i
> skrivende stund endnu ikke helt er faldet ned.

Det kan skyldes, at kvalitetskontrollen er for dårlig. Og at I har købt fra
en forurenet batch...

Brug en rigtig plante i stedet for diverse smarte firmaers masseproducerede
præparater.

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen

Fra : Michael

Dato : 02-08-04 18:31

det var det vi gjorde ,vi brugte en økologisk plante, økologisk vand og
økologisk olivenolie.

Fra : G.B.

Dato : 02-08-04 21:45

"Michael" <mail-vibelund@stofanet.dk> skrev i meddelelsen news:410e7a49$0
$26379$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> det var det vi gjorde ,vi brugte en økologisk plante, økologisk vand og
> økologisk olivenolie.

Øh - økologisk vand???

Det er ikke altid det bedste at bruge aloe til eksem, selv om det er
glimrende til mange lettere irritationer og hudsygdomme.

Jeg går ud fra, at I siden har været hos dowtermanden - ellers gør I det
nu, ikke?

Fra : Michael

Dato : 03-08-04 11:26

Det var Aloe veraen han fik eksem af. Jeg ved godt at i der sværger til
produkter med Aloe vera vil gå langt for at forsvare samme, men det er rent
faktisk sådan at det er aktive stoffer i planten aloe vera der giver en
toksisk reaktion det er for nylig blevet beskrevet i nyhedsbrev for læger.
Derudover kan jeg fortælle at der er overvejende sandsynlighed for at
drengebørn der indtager aloe vera (spiser) produkter har risiko for nedsat
forplantningsevne.
Jeg har også på et apotek fået en "syg" forklaring på problemet idet
apotekeren påstod at Aloe vera virker som et forstørelsesglas i solen og
derfor "kun" skulle bruges på steder der ikke var direkte eksponeret for
solen, men hun havde også hylderne fulde af Aloe Vera produkter.
Kærligst Michael

Fra : G.B.

Dato : 03-08-04 13:29

> Det var Aloe veraen han fik eksem af. Jeg ved godt at i der sværger
> til produkter med Aloe vera vil gå langt for at forsvare samme, men

Nu kan du næppe kalde mig for "fortaler for aloe vera-produkter" (grin),
men hvis planter bruges til de rigtige indikationer, kan de såmænd være
glimrende, og i mange tilfælde erstatte brug af medicin med diverse
bivirkninger. HVIS de altså bruges rigtigt, vel at mærke.

> det er rent faktisk sådan at det er aktive stoffer i planten aloe vera
> der giver en toksisk reaktion det er for nylig blevet beskrevet i
> nyhedsbrev for læger. Derudover kan jeg fortælle at der er overvejende

Mener du "Ugeskrift for Læger"? Det lyder interessant - du ved vel ikke
hvilket nummer det drejer sig om? Jeg vil gerne læse artiklen.

> sandsynlighed for at drengebørn der indtager aloe vera (spiser)
> produkter har risiko for nedsat forplantningsevne.

Det må jeg nok sige - det lyder umiddelbart uforståeligt for en gammel
plantemediciner. Men man skal aldrig sige aldrig...

> [...]
> og derfor "kun" skulle bruges på steder der ikke var direkte
> eksponeret for solen, men hun havde også hylderne fulde af Aloe Vera

Det er da noget vrøvl. Når man bruger aloe, smører man det jo på i et
tyndt lag, som meget hurtigt tørrer ind. Hvad så med vanddråber på huden?
Har det så også denne effekt? Hvem talte du med på apoteket? En
erhvervspraktikant?

Fra : Steen

Dato : 03-08-04 11:23

On Sun, 1 Aug 2004 10:04:29 +0200, "Michael"
<mail-vibelund@stofanet.dk> wrote:

Har i fået undersøgt om han er allergisk over for Aloe Vera?
--

Right now your PC is bored. It could be earning you cash instead!
<http://peer.gomez.com/peernetwork/jsp/application.jsp?Referrer=spunk99>

Fra : Michael

Dato : 03-08-04 12:02

Drengen var ikke allergisk overfor aloe vera. Vi brugte for 1½ år siden en
brandsårssalve indeholdende bl.a. aloe vera indeni hånden efter en
forbrænding. Salven havde gunstig virkning, - mit gæt er, at det også
skyldes andre stoffer i salven ( "Biomin, Aloe vera 97%" med yucca ekstrakt
og E-vitamin ). En toksisk reaktion er en reaktion der udvikles som følge af
stoffer i planten. Det er altså ikke en allergi snarere et udslet (eksem).