Lille motor
Fra : Tonny Sørensen

Dato : 11-08-04 11:26

HEj i gruppen.

Jeg står og skal bruge en lille motor til en lille 3M jolle men jeg er lidt
i tvivl om hvor stor den skal være og hvilken type.. Den skal kun bruges til
at tøffe lidt rundt i en sø og sætte nogle roser og fiske lidt fra..
Alle gode råd er meget velkommen..

på forhånd tak
Tonny S.

Fra : Mikkel

Dato : 11-08-04 11:32

"Tonny Sørensen" <Mig@2nny.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> at tøffe lidt rundt i en sø og sætte nogle roser og fiske lidt fra..

Hej

Jeg kan anbefale en Suzuki 4-takts motor!

Fra : Tonny Sørensen

Dato : 11-08-04 11:44

Glemte lige at skrive at den skal være så billig som muligt den motor.

Tonny

Fra : Tonny Sørensen

Dato : 11-08-04 11:58

Fandt en motor kan sådan en her bruges til det jeg har tænkt mig??

Suzuki 4HK år.1995 langtben indb. tank, extra tank medf. 2000 kr.

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 12-08-04 13:53

Ja den kan sagtens bruges!

Nu ved jeg ikke hvor tung din båd er, men hvis det er en let lille jolle, så
vil det give rigeligt fart til at "futte rundt". Udmærket at den er
langbenet, det er godt nok mest sejlbåde der bruger langbenede motorer, men
det gør absolut ikke noget at bruge den på en jolle også. I bedste tilfælde
giver det bedre sejlegenskaber og lavere lyd, og i værste tilfælde er der
ingen forskel ift. en kortbenet.

Men pas på med brugte motorer. De fleste er fine nok, men der er brådne kar
imellem. F.eks. kan den have været tabt i vandet eller andet, der stærkt
forkorter dens levetid. Derfor:

- Find ud af hvor godt den starter fra kold motor. Ofte en god indikation
af hvordan den har det.
- Kan den gå i tomgang uden problemer? - Også i gear?
- Går gearskiftet nogenlunde let og ubesværet?
- Hvis du piller "hatten" af motoren, er der så tegn på rustangreb nogen
steder?
- Evt. ser tændrøret pænt ud?
- Evt. ser gearolien ren ud / er der nok på den?
- Er skruen pæn og uden buler/hakker? (Malingen kan sagtens være slidt af,
men der må ikke være buler eller hakker. Det kan ødelægge hele motorbenet...

Held og lykke med købet!
Lasse

Fra : bmh2506

Dato : 14-08-04 11:10

"Tonny Sørensen" skrev d. 11-08-04 11:26 dette indlæg :
> [...]
bruges til
> at tøffe lidt rundt i en sø og sætte nogle roser og fiske lidt fra..

er du nu sikker på at det er en god ide med de roser, jeg er ikke sikker
på at du kan få dem til at gro der.

http://www.kandu.dk/

Fra : Calle.

Dato : 14-08-04 21:35

bmh2506 wrote:

> er du nu sikker på at det er en god ide med de roser, jeg er ikke
> sikker på at du kan få dem til at gro der.

så skal det da lige være nøkkeroser (åkander)

--
Calle.

Fra : Tonny Sørensen

Dato : 17-08-04 13:01

Så var det sku nok ruser jeg mente de andre ville ikke gro...

Tonny