Selvoppustelig redningsvest
Fra : Claus Bjerre

Dato : 29-07-04 09:14

Jeg over vejer at anskaffe en selvoppustelig redningsvest og har fundet
følgende
Kadematic 15 ALR
set hos Olav Hansen. ( http://www.olav-hansen.dk/ ).
Er der nogen der har erfaringer med denne vest?
En 150 N vest er vel OK til alm. dansk tursejlads?

Claus Bjerre

Fra : Lasse Nielsen

Dato : 29-07-04 10:27

Hej Claus

Jeg skal også selv have fat i en på et tidspunkt, men har set at man kan få
dem i FDB's (coop) butikker til 579kr. Jeg kan ikkel ige huske hvilket mærke
det er, men de bør vel være gode nok når de er godkendt!? ..

mvh

Lasse

Fra : Lars Kristensen

Dato : 29-07-04 10:58

Lasse Nielsen wrote:
> [...]
> dem i FDB's (coop) butikker til 579kr. Jeg kan ikkel ige huske hvilket mærke
> det er, men de bør vel være gode nok når de er godkendt!? ..

Det er Pro Safe. Gode nok er de vel, men de har ikke D-ringe til
sikkerhedsline.

- Lars

Fra : Lasse Nielsen

Dato : 29-07-04 11:28

Hej Lars

Jeg skal ikke bruge en sikerhedslinie, så det går nok.

Skal en selvopustelig redningsvest testes hvert år?

mvh

Lasse

Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 29-07-04 11:44

> Jeg skal ikke bruge en sikerhedslinie, så det går nok.

....næ, men falder du i vandet og vi skal have dig op igen, er det nu en god
ide med D-ringe....:)

/Svend

Fra : Kim Bøndergaard Poul~

Dato : 29-07-04 20:36

Det er en god ide at skifte tabletten med et par års mellemrum. Vi har oplevet 3 selvudløste veste i år p.gr. af gamle tabletter.

Det er en dum fornemmelse at komme sejlene og pludselig høre en vislen hvorefter man er helt trykket sammen

/Kim

Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 29-07-04 11:46

> Kadematic 15 ALR
> Er der nogen der har erfaringer med denne vest?

Jeg købte to sidste forår og de fungerer perfekt.
Jeg har iår købt ny patron og tablet - da jeg vil prøve at springe i vandet
med min vest på - for at se hordan den virker...

> En 150 N vest er vel OK til alm. dansk tursejlads?

Jeps, det er iorden.

/Svend

Fra : Cupido

Dato : 29-07-04 21:33

> [...]
> Er der nogen der har erfaringer med denne vest?
> En 150 N vest er vel OK til alm. dansk tursejlads?

Jeg har købt denne vest og den sider godt.
Prisen er meget lav
http://www.netbaad.com/product.asp?product=1095&page=1
Fuldautomatisk selvoppustelig redningsvest i 150 N klassen

Specifikationer:
Danmarks laveste pris på en fuldautomatisk rednungsvest.

- 150 N -klassen
- 2-lags vest
- One Size 40-120 kg.
- Fornuftig kvalitet