SP: Erfaring med reparation af gummibåd?
Fra : jetp

Dato : 25-07-04 13:10

Hej

Er der nogen her, der har erfaring med reparation af gummibåd?
Jeg har købt en ældre Zodiac, hvor motorbrættets gummifæstning løsner sig
fra pontonen.
Kan det limes igen?
Jeg har lagt et billede her:

http://home7.inet.tele.dk/je20/public_html/Zodiac.jpg

Den har stået i solen nogle timer igår, og der løsnede det sig mere og mere,
og limen slap nemt.
Den har ikke været repareret tidligere.

Mvh Jens, Randers
Fjern FJERN i svaradr.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-07-04 14:00

På ejendommeligvis fremsatte jetp følgende påstand:

> Er der nogen her, der har erfaring med reparation af gummibåd?
> Jeg har købt en ældre Zodiac, hvor motorbrættets gummifæstning
> [...]

Ja, det kan godt repareres. Men du skal bruge speciallim, kan fås hos
bl.a. Lynettens Bådservice.

Det er en speciel kontaktlim, så man skal nok have prøvet den slags
før. Når først man har sat stumperne sammen, er der *ingen*
fortrydelses- eller rette mulighed.

Husk at afrense og affedte grundigt, inden du limer.

Claus

Fra : jetp

Dato : 25-07-04 20:21

> før. Når først man har sat stumperne sammen, er der *ingen*
> fortrydelses- eller rette mulighed.
>
> Husk at afrense og affedte grundigt, inden du limer.

Tak for svaret.
Jeg må prøve, om det vil lykkes, selvom jeg aldrig har prøvet at lime på PVC
før. Jeg går ud fra, at samling-stykket til motorbrættet er gummi, men jeg
ved det ikke.

Mvh Jens, Randers

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-07-04 03:36

> [...]

lime
> på PVC før. Jeg går ud fra, at samling-stykket til motorbrættet er

Det tror jeg er ret vigtigt, jeg ved det ikke bestemt, men jeg kan
sagtens forestille mig, at der er forskellige typer lim til
forskellige materialer til en gummibåd.

Jeg har to gange repareret en almindelig gummibåd efter anvisninger
fra Lynettens bådservice, og det virker glimrende i dag 6 år efter.

Der er intet hokous pokus i det, blot skal man være sikker på, at lim
og materiale passer sammen.

Claus