Hvor lidt kan jeg slippe med?
Fra : Herman Persson

Dato : 23-07-04 05:51

En af mine bekendte har en kollega, som har ændret sejlads-interesser og
har købt en middelstor motorsejler.
Hans 'gamle' båd er derfor til salg. Det er en ikke særlig udbredt model,
trolling/cabinebåd. med en lidt mystisk påhængsmotor.

Båd og motor har angiveligt kun været benyttet i sommerhalvåret 2002 og
2003. Motoren angives at have kørt ca. 100 timer, men det er en model fra
1998. Når jeg tænker det bedste om mine medmennesker, har motoren stået
glemt / gemt i et hjørne på lageret hos en forhandler. Når jeg tænker det
værste, har den været mishandlet af en 'Brian', inden den endte på omtalte
båd. Det er vel ikke så svært at fuske med timetælleren, vel?

Den nuværende ejer har givet 150.000 kr for båd og motor - angiveligt
fabriksnyt i det tidlige forår 2002. Båden er godt 5 meter og motoren er på
50 heste.

Hvor lidt skal jeg byde?

Hilsen Herman.

---

Fra : Klaus

Dato : 23-07-04 07:55

"Herman Persson" <Hr.Mandspam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den nuværende ejer har givet 150.000 kr for båd og motor - angiveligt
> fabriksnyt i det tidlige forår 2002. Båden er godt 5 meter og motoren

Du har sikkert en ide om prislejet selv.
Da jeg var i en lignende situation, gjorde jeg det at jeg skrev en
seddel med angivelse af det højeste beløb jeg ville gå med til. Jeg bad
da sælger skrive det laveste beløb han ville gå med til. Vi aftalte så,
at hvis mit tal var større end hans - så mødtes vi på midten. Hvis hans
var større end mit, ja så var det jo afdiskuteret.
Vi var begge tilfredse med resultatet.
Klaus

Fra : Herman Persson

Dato : 23-07-04 12:07

"Klaus" <hebs@fjerndette.esenet.dk> wrote in message
> Du har sikkert en ide om prislejet selv.

Næh, faktisk ikke
Defor spørgsmålet her. Jeg ved at ældre både af gængse modeller
holder prisen i kroner - sådan cirka. Men det her er jo en anden
situation.

Sidste nyt: I dag snakkede jeg med 'ham, der kender ham', og det viser sig
at båden har stået hos en bådmægler siden det tidlige forår.
Bådmægleren har sat prisen til 90.000. Det er altså 40 % mindre end, der
blev
givet for den som ny. Bådmægleren er selvfølgelig villig til at fremvise
båden, men
da den selt ikke har været i vandet i år, 'skal den lige have strøm og sådan
noget'.
Det kan jo kun tolkes som, at interessen for den ikke har været
overvældende.

Så jeg spørger igen (og det er helt seriøst), hvad jeg kan regne med at få
den
ned på?

Tænk på at det er relativt sent på sejlsæsonen, og det er langt fra nogen
helårsbåd.
Vejret er og har været dårligt.
Der er muligvis noget mystisk ved den motor.
Det er ikke en gængs båd / motor.

> [...]
> da sælger skrive det laveste beløb han ville gå med til. Vi aftalte så,
> at hvis mit tal var større end hans - så mødtes vi på midten.

Rimeligt nok

Hvis hans
> var større end mit, ja så var det jo afdiskuteret.

Hvordan det ?.
Der var vel så stadig et beløb, der skulle forhandles.

> Vi var begge tilfredse med resultatet.

Sådan af ren nysgerrighed: Hvad skrev I?

Hilsen Herman.

---

Fra : Klaus

Dato : 23-07-04 15:43

> Hvordan det ?.
> Der var vel så stadig et beløb, der skulle forhandles.

Nej, så ville der jo ikke være noget at forhandle om.

> Sådan af ren nysgerrighed: Hvad skrev I?

Det var så det pudsige i situationen - vi skrev det samme beløb.

Klaus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 23-07-04 16:55

Har du haft båd før ??? I modsat fald ville jeg passe lidt på. Du må finde
ud af hvilken model vi taler om; både skrog og motor. 50% af nye bådkøbere
sælger igen inden for 2-3 år og vi er også flere af de lidt ældre der
skifter båd ofte. - og mærket betyder en del når man skal sælge. Det kan
være noget svære at sælge en ukendt båd og specielt op mod 100.000 kr. vil
købere gerne have lidt viden om hvad de køber.

Hvis han ikke har haft den så længe er det vel til at finde ud af ?? Og der
står vel et eller andet på motoren ??

/Bjarke

cut