tilstoppet toilet
Fra : Carsten

Dato : 19-07-04 11:44

Er der no'en, der har en god idé til hvordan man renser et tilstoppet
marinetoilet, sådan et med håndpumpe og en pedal, man træder på for at pumpe
saltvand ind?

Man kan vel ikke bruge afløbsrens?

Det pumper utrolig dårligt og der bliver alligevel ved med at stå ca. 1
lietr "forurenet" vand, ligemeget hvor meget jeg pumper.

Hvordan virker sådan et i øvrigt? Er der en gummibælg indeni eller hva'?

Mvh

Carsten

Fra : John N

Dato : 19-07-04 12:50

"Carsten" <cardal@image.dk> wrote in message
> Er der no'en, der har en god idé til hvordan man renser et tilstoppet
> marinetoilet, sådan et med håndpumpe og en pedal, man træder på for at
pumpe
> saltvand ind?

Først og fremmest så luk for begge søventiler, ind og ud, og check at
disse er helt tætte og aflukkede, ellers kan du få vand ind og risikerer at
blive
den ny Marta.
Afmonter udløbsrøret og forsøg at blæs det igennem.(Evt. sæt en
klemnme på næsen). Hjælper det ikke så afmontere toilet pumpen
og montere nye pakninger. Til de fleste toiletter findes der
udskiftningspakningssæt.

> Man kan vel ikke bruge afløbsrens?
nej

> Det pumper utrolig dårligt og der bliver alligevel ved med at stå ca. 1
> lietr "forurenet" vand, ligemeget hvor meget jeg pumper.

rens afløbsrøret.
> Hvordan virker sådan et i øvrigt? Er der en gummibælg indeni eller hva'?
nej

Man har s.. godt nok have haft hård mave såfremt der sidder rester i
udløbsrøret efter middagen. Er det din kone som normalt laver mad eller
er du selv skyld i miseren?

--
- Venlig hilsen JohnN

Fra : john lundsgaard

Dato : 19-07-04 13:12

"Carsten" <cardal@image.dk> skrev i en meddelelse
> Er der no'en, der har en god idé til hvordan man renser et tilstoppet
> marinetoilet, sådan et med håndpumpe og en pedal, man træder på for at
> [...]

Hej Carsten

Med en svensknøgle og en skruetrækker!!!!

Beklager, men det skal skilles ad. Jeg vil vædde på, at det er stoppet af
papir. Det er set mange gange, at (undskyld) især damer og unge piger bruger
enorme mængder af papir, og derefter pumper altfor lidt vand igennem.

Resultat - ja du har selv set det!!!

Altså skil skidtet ad, rens det, og lær besætningen at spare på papiret, men
ikke på armkræfterne når der skal pumpes.

Virkning - ja de fleste har en stempel pumpe, der presser indholdet igennem
et par gummilæber (der sikrer mod tilbageløb).

Adskillelse og rengøringsarbejde - ja det er altså et hade job!!!!

Hilsen john

Fra : Larsh

Dato : 19-07-04 14:44

> [...]
> lietr "forurenet" vand, ligemeget hvor meget jeg pumper.
>
> Hvordan virker sådan et i øvrigt? Er der en gummibælg indeni eller hva'?

Hej Carsten.

Uden at vide hvad din toiletinstallation består af, bør du nok gøre
som mig sidste år.
Jeg er pr. definition doven. Ekstrem doven. Alt hvad der kan løses
med maskiner eller kemi er lige mig. MEN, det bedste er at smøge
ærmerne op. Og så på den trælse måde, manuelt skille ad. Rense tingene
og så montere nye pakninger og eventuel gummibælg ved pumpen. Det kan
gøres for under et par hundrede kroner, og så ved du at tingene er
nye. Men det kræver lige lidt "pedalarbejde", et par timer vil jeg
tro. Afhængig af installationen.

Men der vil sikkert komme mange forslage herpå. Men den "klassiske"
metode er den mest fornuftige.

Larsh

Fra : Carsten

Dato : 19-07-04 18:56

Tak for alle de gode råd. Jeg adskilte det i eftermiddags og fandt ud af, at
der ikke kan fåes reservedele mere. Øv. Nyt er monteret.

Puha, det var ulækkert!!!!!!!!!

Mvh

Carsten
"

Fra : Niels Kongshøj

Dato : 19-07-04 20:02

> [...]
> Er der no'en, der har en god idé til hvordan man renser et tilstoppet
> marinetoilet, sådan et med håndpumpe og en pedal, man træder på for at

Det meste er allerede sagt om denne sag i de øvrige svar. Blot et par tips
til at holde kvalmen væk:
Den kulfiltermaske, du bruger, når du maler kan også bruges, når du renser
lokumsinstallation. Den tager lugten fuldstændig. Jeg plejer endvidere, at
ofre et par gummihandsker, som jeg smider ud bagefter så er det ikke så
slemt.

Hvis du ikke kan få vandet ud af toilettet før du skiller det ad, kan du
bruge en hævert: En gammel stump haveslange fyldes med vand fra vandhanen
eller havet. Hold for begge ender af slangen og læg i en rask bevægelse den
ene ende ned i toiletkummen og den anden ned i en spand, der står lavere end
toilettet. Så løber vandet af sig selv.

Mange hilsener
Niels Kongshøj

Fra : roger

Dato : 25-07-04 10:58

Hei!
Et tips på tampen.
Bruk kun papir av" NY FIBER " papir av "RETURPAPIR" løser seg ikke opp så
lett.
MVH
Roger