Findes dette
Fra : Preben og Anette

Dato : 18-07-04 20:22

Hej

Jeg har en bærbar PC hvor jeg nu skal have GPS på
kan man få et ekkolod til en pc fartmåler og temp eller findes dette ikke?

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-07-04 21:22

"Preben og Anette" <prebenc1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har en bærbar PC hvor jeg nu skal have GPS på
> kan man få et ekkolod til en pc fartmåler og temp eller findes dette ikke?

Ja, det findes.

Du skal bare have tegnedrengen med:

http://www.iboats.com/mall/index.cgi?prod_id=14709

Hastigheden har du via din GPS-software (normalt)

Temp kan gøres billigt med en byggemarkedsmodel ellers må du hen og finde en
software, der kan styre en føler (jeg mener den hedder PT-100).

Hr. Bjørn

Fra : Preben og Anette

Dato : 18-07-04 21:38

Hej Bjørn

De priser jeg skal altså kun bruge 1 og jeg har selv pcèn
hvis jeg kan bruge GPS til min hastighed så er det jo kun en ekkolod jeg
mangler, den kan jeg nok nå at montere inden han sætter båden i vandet i
Kolding for en temp måler er nu ikke så vigtig det er vel bare at sætte
fingeren i vandet He he

Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-07-04 22:22

"Preben og Anette" <prebenc1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> hvis jeg kan bruge GPS til min hastighed så er det jo kun en ekkolod jeg
> mangler, den kan jeg nok nå at montere inden han sætter båden i vandet i

Det tænkte jeg nok..

Jeg har selv sådan en her med hækmonteret transducer.

Det virker fremragende tiol mit brug.

http://www.palby.dk/katalog/135.JPG

> for en temp måler er nu ikke så vigtig det er vel bare at sætte
> fingeren i vandet He he

Jow, men kan du nu ikke leve uden, så er der en her (mit alles drum und
dran)...)...:

http://www.palby.dk/katalog/498.JPG

Hr. Bjørn

Fra : Preben og Anette

Dato : 18-07-04 22:34

Jeg regner med at bruge en fishfinder af et eller andet mærke
Jeg er jo den gamle type der helt tilbage i 70 brugte log til hastighed og
distance
har arbejdet med sekstant og gammeldags radar/kompas sejling

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-07-04 23:05

"Preben og Anette" <prebenc1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg regner med at bruge en fishfinder af et eller andet mærke

Fint fint, husk at du skal bruge et "metalrør" til gennemføringen.

> Jeg er jo den gamle type der helt tilbage i 70 brugte log til hastighed og
> distance
> har arbejdet med sekstant og gammeldags radar/kompas sejling

O.k., der er jo sket en del siden om det så har den samme charme, det skal
jeg lade være usagt.

Så er du vel også piberyger...... vi skulle jo have et roligt
gemyt...)

Hr. Bjørn

Fra : Preben og Anette

Dato : 19-07-04 16:22

"Bjørn Jørvad" skrev:
> Så er du vel også piberyger...... vi skulle jo have et roligt
> gemyt...)

Piberyger er jeg nu ikke men ryger cigaretter
det er nu ikke fordi jeg ikke kan ryge pibe og det gjorde min far i 67 år
men jeg mener stadig jeg har et roligt gemyt og en meget god tålmodighed

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 19-07-04 17:11

"Preben og Anette" <prebenc1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Piberyger er jeg nu ikke men ryger cigaretter

Det gør jeg også for det meste nu til dags..

> det er nu ikke fordi jeg ikke kan ryge pibe

Jeg har hele arsenalet til sligt, men er blevet doven med årerne.

Borset fra det, pibe og cigarer smager nu bedre end cigaretter...

> og det gjorde min far i 67 år
> men jeg mener stadig jeg har et roligt gemyt og en meget god tålmodighed

Min far røg så cigaretter i 67 år og han var også et roligt og tålmodigt
gemyt.

Nå, vi er vist ualmindelig OT, så vi må hellere forlade tobakken...)

Hr. Bjørn

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-07-04 17:23

På ejendommeligvis fremsatte Bjørn Jørvad følgende påstand:

> Nå, vi er vist ualmindelig OT, så vi må hellere forlade
> tobakken...)

haha, det kan I jo ikke

Claus
--