Problemmer med navman gps
Fra : pc

Dato : 18-07-04 15:22

Er der nogen der har nogen ide om hvad problemmet er.

Det er en Navman 5500i GPS

Den er helt ny
Efter ca 2 timer låste billedet sig helt fast jeg kunne ingen ting gøre kun
tage strømmen fra den, sådan gjorde den de første 5 gange jeg brugte den.

Nu fryser skærmbilledet hvergang under opstart,
det virker som om den
bliver meget langsom og til sidst låser den helt og
jeg kan ikke slukke for den, kun ved at tage strømmen
fra den.

Når jeg piller kortet ud virker den fint med det meget
sparresomme kort der er indbygget.

kortet er et C-map nt+ EN-161.07
det er et meget stort kort.

Er det mun kortet der er fejl på, eller gpseren der er færdig.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-07-04 16:38

"pc" <104@c.dkFJERNSPAM> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er der nogen der har nogen ide om hvad problemmet er.

Hmm .... lyder som en firmware-fejl.

Magellan havde det samme (FX 324) med den første version.

Problemet er løst med ny firmware som man nemt selv kan installere.

Denne kan downloades fra Magellans FTP-site.

Jeg kan ikke umiddelbart finde samme mulighed for Navman.

Du bliver nok nødt til at fly dem en mail.

Hr. Bjørn

Fra : pc

Dato : 19-07-04 06:59

> Du bliver nok nødt til at fly dem en mail.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hr. Bjørn

Det vil jeg så prøve.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 19-07-04 11:11

"pc" <104@c.dkFJERNSPAM> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det vil jeg så prøve.

Der skulle så vidt vides være problemer med firmwaren op imod den helt nye
C-Map NT.

Da denne er helt ny, kunne dens egenskaber ikke indbygges i den oprindelige
firmware (som jeg har forstået det).

Hr. Bjørn

Fra : pc

Dato : 20-07-04 07:43

> [...]
> C-Map NT.
>
> Da denne er helt ny, kunne dens egenskaber ikke indbygges i den

Jeg håber det er det som er problemmet.

Er der nogen der har et TLF til et serviscenter
hvor man kan få opgraderet sin navman.

Eller en anden løsning .