Vandtank
Fra : Peter Thomsen

Dato : 18-07-04 10:17

Jeg har en brandskadet Maxi 95, som har stået på land i 4 år. Spørgsmålet er
hvordan får jeg vandtanken gjort ren.
Vandtanken er af stål, og der har ikke væeret vand i den siden den brændte.
Peter.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 18-07-04 21:29

Der har vel ikke været ild inde i tanken, så det er vel bare som at rense
enhver anden tank der har stået i 4 år? Giv den en sjat brintoverilte. En
halv eller hel liter af det stærke skulle kunne gøre det afhængigt af
tankens størrelse.

Bjarke

Fra : Preben og Anette

Dato : 18-07-04 22:42

"Peter Thomsen" skrev
"hvordan får jeg vandtanken gjort ren.
Vandtanken er af stål, og der har ikke væeret vand i den siden den
brændte."

Hejsa

Eddikesyre (myresyre) men husk at skylle godt igennem bagefter for det
smager ikke godt men er effektiv

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Niels Kongshøj

Dato : 19-07-04 19:11

"Preben og Anette" <prebenc1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Eddikesyre (myresyre) men husk at skylle godt igennem bagefter for det
> smager ikke godt men er effektiv

Jeg vil fraråde myresyre (som ikke er det samme som eddikesyre). Myresyre er
noget giftigt stads. Den mest kendte bivirkning ved myresyre er, at man
bliver blind af det. Det er det, der sker når et menneske drikker træsprit,
som i kroppen nedbrydes til myresyre.

Eddikesyre er derimod uskadeligt i små mængder.

Med venlig hilsen
Niels Kongshøj

Fra : bentp

Dato : 20-07-04 23:21

Jeg er enig med Bjarke. Brug brintoverilte, og vær sikker på at det er den
"ustabile" slags. Den stabiliserede er ret svær at skylle ud igen.

Bent