Topcoat og gelcoat er det samme.. Og hvis jeg husker helt rigtigt så er det
bare polijester (eller hv. det nu staves) tilsat lidt farve og voks.
Om du sprøjter det i en form i baglens orden eller ruller det på med en
rulle gør ingen forskel i den vandtæthed. Topcoat/Gelcoat er vandtæt, det er
jeg ihvert fald fornyeligt blevet belært om...
Mvh
Leon
"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:cdemn6$ml1$1@news.cybercity.dk...
> ?? Det forstår jeg ikke. Jeg var sikker på at topcoat er gelcoat tilsat
> slipmiddel (paraffin?). Er det noget andet topcoat du tænker på, for den
> topcoat jeg tænker på er da ikke vandtæt.....
>
> Bjarke
>
>
>
>
> "Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> wrote in message
> news:40fa3f1e$0$183$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Hej NG,
> >
> > Nu er det ved at være tid til at vi skal have ny overflade på mit
projekt.
> > Men jeg er lidt i tvivl... om jeg skal vælge autolak eller topcoat.
> > I motorrummet har vi lavet en del fiber arbejde og har efter følgende
> rullet
> > med topcoat, det blev faktisk et ok resultat. vi valgte at rulle da
> motoren
> > fylder 85% af overfladen.
> > Vi skal male en 20 fod speed-båd, den er slebet ind til den originale
> > topcoat/gelcoat, både på dæk og skrog og mangler at blive spartlet og
> slebet
> > på de steder. På bunden er bundmalingen og grunder slebet væk, det er
ikke
> > meningen at der skal gøres noget større malerarbejde der, andet end ny
> > grunder og bundmaling.
> > Med autolak opnår jeg det resultat jeg vil første gang uden de store
> > problemer, men autolak er ikke vandtæt i længden. Topcoat !! er vandtæt
>
> > men er det til at sprøjte på med et godt resultat, jeg går udfra at den
> skal
> > vandslibes, poleres og have voks efterfølgende. Men er det et
hestearbejde
> > at vandslibe og polerer, det bliver jo hårdt som beton. Den skal stå som
> et
> > spejl.
> >
> > Båden er en Correct Craft Ski Nautique 2001 fra 1980, vi gav 8000,- for
> den
> > med trailer og død motor (v8).
> > Jeg brugte det meste af efteråret 03 på at få stumper hjem fra usa og
> > renoverer/samle motoren i løbet af vinteren. Indkøb af anden blok og
total
> > renovering gjorde vi for ca.15000,-. Det eneste der er tilbage af den
> > originale motor er udst.manifolderne, krumtappen, karburatoren, ophæng
og
> > gearkasse + at den er blevet ferskvands-kølet. I løbet af foråret har vi
> > adskildt båden i ATOMER, ALT er afmonteret. Da vi rundede 18gr i luften
> > havde plankerne stået fri længe nok til at være tørret igen, hvorefter
vi
> > lavede en del fiberarbejde.
> > Og nu kommer alt det sjove snart
nu kan man for alvor mærke at det
går
> > den rigtige vej.
> >
> > --
> > Mvh
> > Leon
> >
> > Her et lille råd jeg vil dig lære
> > aldrig købe en bil der er ved at tære
> > husk altid på denne livs filosofi
> > der er ingen grund til at investere i et lig
(med mindre prisen er
> > rigtig)
> >
> >
> > ---
> > Outgoing mail is certified Virus Free.
> > Checked by AVG anti-virus system (
http://www.grisoft.com).
> > Version: 6.0.721 / Virus Database: 477 - Release Date: 16-07-2004
> >
> >
>
>
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (
http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.722 / Virus Database: 478 - Release Date: 18-07-2004