aflæsning af søkort
Fra : c.kunz

Dato : 16-07-04 22:00

aflæsning af søkort
hvordan ser man på et søkort hvilke bundforhold der er ud over dybder
jeg tænker på sand bund, sten bund og så videre så jeg bedre kan finde
et par flad fisk i Lillebælt

hilsen claus

Fra : Madsen

Dato : 17-07-04 01:47

"c.kunz" <**sjyden**@mail.dk> skrev i en meddelelse
> aflæsning af søkort
> hvordan ser man på et søkort hvilke bundforhold der er ud over dybder
> jeg tænker på sand bund, sten bund og så videre så jeg bedre kan finde
> et par flad fisk i Lillebælt

Der findes 2 bøger som kan hentes gratis.

ftp://ftp2.kms.dk/download/pdf/kort1.pdf
ftp://ftp2.kms.dk/download/pdf/bagomsoekortet.pdf

Kan også købes i papir udgave i bådudstyrs forretninger,se priser ved
www.kms.dk

http://www.kms.dk/C1256AE30031A4DC/(AllDocsByDocId)/71514883EFFEB541C1256B030038448A?open&page=null&omr=ERPRODUKT

Ønskes en god og sikker sejlads.
--
Hilsen Madsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-07-04 10:06

På ejendommeligvis fremsatte c.kunz følgende påstand:

> [...]
dybder
> jeg tænker på sand bund, sten bund og så videre så jeg bedre kan

Du køber det lille røde hæfte med oversigt over navigations- og
søkortsymboler. Det kan fås i alle rigtige bådudstyrsforretninger. Så
er det bare at kigge efter symbolerne i søkortet.

Claus

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-07-04 01:36

> [...]
> hvordan ser man på et søkort hvilke bundforhold der er ud over dybder
> jeg tænker på sand bund, sten bund og så videre så jeg bedre kan finde

Hej Claus

Du kigger på symbolerne

Kan du ikke symbolerne, invistere du i bogen "Symboler, forkortelser og
begreber i danske søkort" fra kort og matrikkelstyrelsen... pris 65 kr. i år
2000.
jeg ved ikke om den kan lånes på biblioteket.

Bemærk, denne bog findes også i, Det Levende Søkort 2

Mvh
JR

Fra : AJ

Dato : 17-07-04 19:55

"Jan Rasmussen" <jr@XXYYXXvejen-net.dk> wrote in message
> [...]
år
> 2000.
> jeg ved ikke om den kan lånes på biblioteket.

Ellers kan du - som allerede nævnt af Madsen - downloade den her:

ftp://ftp2.kms.dk/download/pdf/kort1.pdf

Fra : c.kunz

Dato : 18-07-04 12:32

hvad står cs for på et søkort

Fra : Sven Fafner