Forsikring
Fra : rune og stinne

Dato : 07-05-01 21:31

Hejsa

Jeg synes at ha' hørt noget om at det er lovpligtigt at tegne en
ansvarsforsikring for sine udeløbende katte ligesom med hunde. Da jeg
ringede til mit forsikringsselskab fortalte de mig " at det kunne man
sandelig ikke" - så nu er jeg lidt forvirret!

Altså skal man tegne forsikring eller ej? Jeg vil jo nødig ende med en
større erstatningssag hvis vores kat render ud på vejen og forårsager et
trafikuheld e. lign.

mvh
Stinne

Fra : Helle Andersen

Dato : 07-05-01 21:40

"rune og stinne" <3r@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:9d70p1$11eh$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> ringede til mit forsikringsselskab fortalte de mig " at det kunne man
> sandelig ikke" - så nu er jeg lidt forvirret!

Hej Stinne

Det er ikke muligt, at tegne ansvarsforsikring på sin kat - kun sygeforsikring.

--
Hilsen Helle
After a quarrel, a husband said to his wife, "I was a

Fra : Gitte J.L

Dato : 07-05-01 21:45

Tvivler ...
Hvis du har hund, skal du vist tegne en ansvarsforsikring (er ikke sikker,
men synes jeg kan huske vi havde sådan een). Hvad katte angår er jeg ikke
stødt på noget i den stil, og jeg synes da ellers at jeg har undersøgt ret
grundigt, hvad jeg bør og skal inden jeg anskaffede mig hus-tyranen
Chancen for at katten forårsager et trafikuheld er vist ikke så stor. Der er
nok større risiko for, at den bare bliver tromlet af bilerne, som så
fortsætter uanfægtet....

De forsikringer du formentlig har læst om, er nok sygekasser, som dækker
kattens tilskadekomst, sygdom osv. Men det er nok heller ikke nogen tosset
ide at overveje, for hvis katten render ude frit, har den også ret større
chance for at pådrage sig både mere og mindre alvorlige sygdomme, og for den
sags skyld er der også større risiko for at den kommer til skade. Der er
vist to muligheder Dyrekassen DK og Dahlberg Assurance...
- Gitte

Fra : Kenneth Bay Smidt

Dato : 07-05-01 22:13

Det kan bedre svare sig, at gemme de penge man ville have brugt til en
katteforsikring på en konto. Således har man sparet penge og gemt nogen til
kommende dyrlægeudgifter, når der bliver behov for det . En godt råd jeg fik
fra Inges Kattehjem.

Venlig hilsen
Kenneth Bay Smidt

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 08-05-01 09:23

In article <3AF7094D.F859220C@hum.auc.dk>, "Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk>
wrote:

      Hejsa

> [...]
> trafikuheld er vist ikke så stor. Der er nok større risiko for, at den
> bare bliver tromlet af bilerne, som så fortsætter uanfægtet....

   På hunde er det lovpligtigt at have ansvarsforsikring fordi det er
faaaaarlige dyr - du har altid objektivt ansvar hvis din hund laver et
eller andet nøjagtigt som hvis du kører en fodgænger ned selv om denne
går rundt midt på vejen midt om natten i sort tøj og du ikke havde en
chance for at se ham og undvige....(Alså selv om det er fodgængerens
skyld!)
   Med katte er det sådan at der faktisk ikke er ret mange regler - du skal
holde kræet på dit eget matrikelnummer men bortset fra det er der ikke
ret mange regler. Men hvis du derimod færdes i bil og du laver et
trafikuheld fordi du bremser for en kat så sig aldrig aldrig aldrig at
det var en kat du bremsede for - for det mås man ikke! Ikke hvis du
dermed er til fare for andre traffikanter! Kattens retsstilling lader
således ret så meget tilbage at ønske... :/

/Trine.
Only in Love Woll You Find True Happiness.

Fra : Maria Fabæch

Dato : 08-05-01 09:38

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> wrote in message news:I9NJ6.13314
> [...]
> det var en kat du bremsede for - for det mås man ikke! Ikke hvis du
> dermed er til fare for andre traffikanter! Kattens retsstilling lader

Kære gruppe

Det passer altså ikke... Det står ingensteder i loven! Det er simpelthen en
myte.
Da jeg tog kørekort sidste sommer, spurgte jeg kørelæreren og også en
færdelsbetjent, som vi havde besøg af. De tjekkede bewgge to med deres bøger
og chefer, og fandt det ingen steder!

KH Maria

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 08-05-01 18:33

In article <9d8csh$29mv$1@news.cybercity.dk>, "Maria Fabæch"
<mafaso@get2net.dk> wrote:

> [...]
> også en færdelsbetjent, som vi havde besøg af. De tjekkede bewgge to med
> deres bøger og chefer, og fandt det ingen steder!

   Man må ikke bremse for noget der er mindre end en lille hund.....

/Trine.

Fra : N/A

Dato : 08-05-01 01:54

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 08-05-01 01:54

d. 07/05/01 23:13 skrev Kenneth Bay Smidt på kenneth@baysmidt.com i artiklen
xeEJ6.393$%65.26073@news.get2net.dk:

> [...]
> kommende dyrlægeudgifter, når der bliver behov for det . En godt råd jeg fik

Hej Kenneth

Det er helt fint - med tiden. Men det tager flere år at samle penge sammen
til bare halvdyre dyrlægeregninger for de penge forsikringen koster. For
vores vedkommende - og jeg har af forskellige grunde valgt den dyreste
forsikring - er beløbet ca. 450 - 500 kr. årligt pr. kat.
Jeg ville gerne være sikker på at kunne hjælpe mine katte også i de første
år jeg havde dem, hvis nu uheldet for alvor skulle være ude. Derfor
forsikringen.
Men - vi sætter faktisk også lidt penge til side hver måned på en konto. Når
der står penge nok, kan det være jeg opsiger forsikringen. Måske får pengene
hellere lov at stå til de bliver gamle og forsikringen udløber. Eller måske
flytter misserne snart over i den forsikring, der ikke smider kattene ud som
12 årige (skal ske inden de fylder 6 år, mener jeg). Vi får se...
--
Mange hilsner fra Ann R

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 19-05-01 18:04

Hvilke selskaber tilbyder sygeforsikring. Jeg kender Dyrekassen Danmark.