Hjælp!!!!, intet hjælper
Fra : Ryan Jeppesen

Dato : 07-05-01 21:13

Hejsa

Jeg har lige samlet en computer af noget gammelt hardware jeg havde,
men jeg kan bare ikke få den til at køre. Computeren starter men
skærmen forbliver slukket, den bipper heller ikke.

Jeg syntes snart jeg har prøvet alt, jeg har prøvet med en andet
skærmkort, en anden strømforsyning, anden ram blok, flytte rund på
rammene, kun have grafikkort sat i, resete bios, men lige meget hvad
så vil der bare ikke komme noget billede på skærmen.

Det eneste jeg kan komme frem til er at bundkortet er gået, men det
kan jeg bare ikke forstå for det er ikke andet end 4 mdr siden jeg
brugte det sidst.

Spec:

Shuttle spacewalker MB (skod)
P2 350
64 mb ram PC100
Voodoo 3 3000
Seagate 6.4 gb hd
250 watt strømsforsyning

Ovenstående spec har alt sammen sat i den samme computer undtagen
strømforsyningen.

Nogen der har en ide til hvad der er galt, da jeg ikke aner hvad jeg
skal gøre.

mvh Ryan

Fra : boble

Dato : 08-05-01 07:01

Hej

Det kan være IDE kablet der vender forkert.
Hvad sker der når du tager det af bundkortet ? (begge hvis du har 2 i)

mvh boble

Fra : Ryan Jeppesen

Dato : 08-05-01 07:15

Been there done that, der sker stadigvæk ikke noget :(

Fra : boble

Dato : 08-05-01 08:48

Er det en IBM eller Cyrix chip ?
hvor hurtig er den ??

Fra : Ryan Jeppesen

Dato : 08-05-01 16:48

Hmmmmm, er det processoren du tænker på?, det er en Intel pentium 2
350 mhz

Fra : Anders Lund

Dato : 08-05-01 22:07

Sidden din cpu ordenligt i!!!!!!! Det er en in a box, ik...... Passer
bundkort og cpu sammen (hmm dumt spørgsmål)

Mvh
ANDERS LUND

Fra : Ryan Jeppesen

Dato : 09-05-01 17:31

Jeps den sidder ordentligt i, ja det in a box og ja det passer sammen
:). Jeg kan bare ikke forstå hvorfor det ikke virker, det har før kørt
sammen.

mvh Ryan

Fra : Frits

Dato : 10-05-01 01:05

Hej!
En detalje du sikkert har checket, men virker skærmen?
Mvh Frits

Fra : Ryan Jeppesen

Dato : 10-05-01 06:40

Hehehe, ja det er skam tjecket, virker fint med min "rigtige" pcer