Forskel på hub og switch
Fra : Thomas

Dato : 07-05-01 18:43

Hvad er forskellen på en hub og en switch i sammenhæng med et netværk?

Hvad kan anbefales at bruge til deling af en ADSL forbindelse til 3-4
pc'ere?

M.v.h. Thomas

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-05-01 19:02

Hej Thomas

En hub er nærmest en fordeler du kan sende fra computer A til B, C, D, ....
Men snakker A og B sammen kan C og D ikke snakke sammen _samtidigt_.
En switch er en kontakt dåse, der kan sende fra computer A til B, C, D, ....
Og snakker A og B sammen kan C og D også godt snakke sammen _samtidigt_.

Ved små netværk er der så godt som ingen forskel, idet computerne sender
filerne som pakker, og det går så hurtigt at du ikke mærker noget.

En switch kan altså lidt mere, og koster også lidt mere.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Michael Maymann

Dato : 07-05-01 19:15

Hej Thomas.
Jeg bruger: Level1 sohocon fsw-2108tx og den koster en tusse på
www.edbpriser.dk . Jeg har kun haft godt at sige om denne 8 ports switch
(som også kan fås med 4 porte). Desuden kan du køre både 10 OG 100 Mbit
samtidig

mvh.
michael maymann

Fra : Claus R.S. Simonsen

Dato : 07-05-01 20:33

"Thomas" <thg@klog.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er forskellen på en hub og en switch i sammenhæng med et netværk?
>
> Hvad kan anbefales at bruge til deling af en ADSL forbindelse til 3-4
> pc'ere?
>

> M.v.h. Thomas

Hub = alle mask. lytter med.
Switch = kun dest. mask får de data den ska´ ha´.

Hvis alle 3-4 mask. skal på Nettet samtidig så er switch at foretrække (alle
mask. får fuld båndbredde eg. 100Mbit)
i modsat fald (med en Hub) skal de dele båndbreden.

Mvh
Claus S

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 07-05-01 20:07

"Claus R.S. Simonsen" <claussim@technologist.com> wrote in message
> [...]
(alle
> mask. får fuld båndbredde eg. 100Mbit)
> i modsat fald (med en Hub) skal de dele båndbreden.

Der skal godt nok noget af en ADSL forbindelse til før der kan mærkes
forskel på en hub og en switch! Og desuden skal der mindst to ADSL modemmer
til da al trafik ellers skal igennem samme kabel (hen til omtalte modem)! :)

Men internt vil det da køre bedre - ikke noget "normale" folk vil opdage med
så få maskiner, men det er jo underordnet, når bare mand "ved" der er bedre!

/Lars