Gravid.... :-)
Fra : Lotte Streton

Dato : 07-05-01 16:07

Hej alle sammen! Det er første gang jeg skriver i denne gruppe, men jeg har
længe fulgt med sådan lidt på sidelinjen. Jeg bor sammen med Søren Fischer,
som I jo nok alle sammen er stødt på/ind i

Jeg sidder i kørestol p.g.a. en medfødt muskel/nervesygdom, som gør at jeg
har nedsat funktion i hele kroppen.

Der er nu sket det dejlige at jeg er blevet gravid. Spørgsmålene vælter
derfor ned over os. Hvad skal vi være specielt opmærksomme på m.h.t.
indretning af pulseplads o.s.v. så det kan bruges af både mig fra kørestolen
og af Søren og andre som jo står op? Vi regner med at køre over til Rehab
for at se om der er noget at hente, men jeg savner nogle gode råd fra andre,
hvor den ene af forældrene også er handicappet.. Så please skriv hvis du
kender til et eller andet sted hvor jeg kan få råd og vejledning!!!

Med venlig hilsen
Lotte Streton
www.streton.dk

Fra : Puk

Dato : 07-05-01 16:24

"Lotte Streton" <lotte@streton.dk> skrev i en meddelelse

Hej Lotte

Tillykke til dig og Søren med graviditeten

> [...]
skriv hvis du
> kender til et eller andet sted hvor jeg kan få råd og

Jeg er godt nok ikke handicappet, men lige den med puslebordet,
den har jeg da en idé til.
I bør simpelthen have jer et puslebord i stil med de her super
fancy skriveborde man kan få. Dem hvor man kan hejse og sænke
bordpladen efter forgodt befindende blot ved at trykke på en knap
lige under bordpladen (jeg mener, at de er hydrauliske). Sådan
et må jo kunne bruges af alt og alle uanset kørestol, højde eller
handicaps som kan have betydning for arbejdsstillingen.
Men om og hvor sådan nogle pusleborde laves henne, det tør jeg
ikke gætte på. Skrivebordsversionen er imidlertid temmelig dyr.
Så vidt jeg husker gav min far omkring 10.000 kr for sit. Og den
slags penge er jo ret meget at give for et puslebord, der måske
(hvis i nu skulle få flere børn) højst skal bruges i 6 år alt i
alt. På den anden side, hvis det skal bruges i ca. 6 år (til to
børn) og flere gange om dagen, så er det måske egentlig godt
givet ud.

Tusinde hilsner
Puk

Fra : susanne

Dato : 07-05-01 19:04

Hej Lotte-mor den anden!!

Også stort tillykke fra mig!

Jeg vil da give Puk helt ret vedrørende det el-højderegulerede bord -
mener endda jeg har set det i funktion i en vuggestue - hvor man jo
netop havde brug for, at personale med meget forskellig højde alle
kunne få en god arbejdsstilling. Og ungerne var helt vilde med at få
lov at sidde på bordet, mens det kørte op og ned. Jeg skulle mene, at
den slags er et hjælpemiddel, som udlånes af kommunen i den perode,
man har brug for det - men det har jeg desværre ingen erfaringer med.

Et problem kunne dog være, hvis du, Lotte, har meget få kræfter i
armene. For hvis du ankommer til puslebordet med barnet i armene/ i
skødet, og opdager, at det er alt for højt, vil du være nødt til at
holde barnet med en hånd, mens du betjener højdeknappen.

HVIS der er plads nok i jeres hjem, kan jeg også anbefale en model,
som en af mine venner lavede i børneværelset, da han (og konen!) fik
tvillinger: Et langt køkkenbord i to forskellige højder - en passende
til hver forælder - i midten en lille almindelig køkkenvask. Ingen
faste skabe under bordet - kun den slags på hjul. Rindende vand ved
puslepladsen er, for os gående forældre, en kæmpe-hjælp. For dig vil
jeg nærmest tro, det er et must. (Der er ikke noget som liiige at
ville hurtig-skifte en tisseble - og så opdage, at............ - det
var det ikke bare!)

Ellers er vi osse mange fra små lejligheder, som har haft vores
pusleplads på køkkenbordet. Så måske er det lige NU, I skal overveje
at få jeres køkken gjort tip-top tilgængeligt med el-hæve-sænke
bordplade?
(Ingen senneps-vittigheder i dag, tak!)

Med venlig hilsen

susanne

--
New newsgroup formed for people with disabilities on intimacy and
relationships

Fra : Lotte-m

Dato : 07-05-01 16:44

> Hej alle sammen! Det er første gang jeg skriver i denne gruppe,
> men jeg har længe fulgt med sådan lidt på sidelinjen.

Hej Lotte - det var sørme på tide du kom ud af busken - Velkommen!

> Der er nu sket det dejlige at jeg er blevet gravid.

Tillykket til jer begge!

Hvornår har du termin?

> Spørgsmålene vælter derfor ned over os.

Paraplegikerkreden har et lille hæfte om graviditet:
http://paraplegi.dk/tekster/gravid.doc det er da et sted at
begynde.

> men jeg savner nogle gode råd fra andre, hvor den ene af forældrene
> også er handicappet..

Bibi var 2 år da jeg blev opereret første gang. Derefter kunne jeg ikke
længere løfte hende, måtte sidde og skifte ble, bade hende mv, men
spædbarnepleje har jeg ikke prøvet fra kørestolen.

I aften på TV2 kl 20.35 kommer i øvrigt "Alisons baby" - et
dokumentarprogram om en kvinde, der er født uden arme.
Programmet handler om Alisons graviditet og hvordan hun passer
sit barn - hvem ved, måske er der et par tip at hente.

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Lotte Streton

Dato : 07-05-01 21:42

"Lotte-m" <lotte_m@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Lotte - det var sørme på tide du kom ud af busken - Velkommen!

Tak for det

> Hvornår har du termin?

Øhmmm... sidst i november, så vi har da lidt tid til at vænne os til vores
nye liv....

> http://paraplegi.dk/tekster/gravid.doc det er da et sted at
> begynde.

Der står mange gode ting! Tak!

> I aften på TV2 kl 20.35 kommer i øvrigt "Alisons baby" - et
> dokumentarprogram om en kvinde, der er født uden arme.

ja jeg glemte det desværre, så vi var ikke hjemme øv øv

Med venlig hilsen
Lotte Streton
www.streton.dk

Fra : Lotte-m

Dato : 07-05-01 22:42

> "Lotte-m" <lotte_m@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Øhmmm... sidst i november, så vi har da lidt tid til at vænne os til vores
> nye liv....

Nyd det! Det er hårdt at få et barn, hårdere end jeg tror nogen kan
forestille sig, men det er også dejligere, mere berigende, mere
grænseoverskridende og mere fantastisk, end man kan tænke sig til.

> Der står mange gode ting! Tak!

Selv om du måske ikke kan bruge de paraplegi-specifikke oplysninger,
så tror jeg de generelle råd gælder alle handicaps - det med at kontakte
kommunen i god tid og med at indrage en speciallæge, der kender til dit
handicap.

I virkeligheden er det ikke nødvendigt med en masse specielle remedier,
for at passe en baby. En puslepude, som er placeret på et bord, der
passer dig i højden, er ligeså anvendelig, som et stort dyrt hævesænkebord.
Det er naturligvis lettest at have puslepladsen i nærheden af en vandhane,
men et plasticfad og en termokande med tempereret vand kan også bruges.
Nybagte forældre kan købe sig fattige (handicap eller ej) i diverse dimser,
som babyindustrien mener er uundværlige

> ja jeg glemte det desværre, så vi var ikke hjemme øv øv

Jeg så det med et halvt øje, for naturligvis ringede telefonen lige i det
samme Hvad angår praktiske råd, så tror jeg ikke der var meget at
hente for dig, for det handlede især om Alisons følelser i forhold til at
være mor og ikke mindst om omgivelsernes reaktioner.

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kent(-:

Dato : 09-05-01 22:56

> "Lotte Streton" <lotte@streton.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej alle sammen! Det er første gang jeg skriver i denne gruppe,
> men jeg har længe fulgt med sådan lidt på sidelinjen.

JEG vil da oss´ lige hilse på & sige TILLYKKE, endnu en cyberVEN kommer til
hihi...
Godt at komme ud af buskene, for HER kan man jo sige hvad man har lyst til
(-:
HELD & LYKKE... oss´her i gruppen...
--
En Lille hilsen Fra Solskins Øen - BORNHOLM

På Venlig Genskriv!
www.k-e-n-t.dk (-:

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 09-05-01 23:39

"Kent(-:" <1@k-e-n-t.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> HELD & LYKKE... oss´her i gruppen...
> --
> En Lille hilsen Fra Solskins Øen - BORNHOLM

Tusind tak

Btw, jeg kan læse på dit website, at du er skytte...
Dyrker du din idræt under DHIF...?
("Vi" mangler nemlig pistolskytter, da pistoldisciplinerne er lidt tyndt
besat... *suk*)

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Kent(-:

Dato : 10-05-01 08:14

Halløj Søren

> Btw, jeg kan læse på dit website, at du er skytte...
> Dyrker du din idræt under DHIF...?
> ("Vi" mangler nemlig pistolskytter, da pistoldisciplinerne er lidt tyndt
> besat... *suk*)

Det er slet ikke på så højt et plan, jeg har været medlem af Svaneke
Skytteklub, det er såmen det hele
det er nærmest for at gå til eet eller andet & at skyde er jo kun op til dig
selv, hvor go du egentlig vil være, træne, træne, træne lige pt er jeg ikke
med, men til vinter skal jeg igen igang, da jeg faktisk savner dette...

Hvad skyder du ?
Har du skudt længe ?

På Venlig Genskriv!
www.k-e-n-t.dk (-:

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-05-01 10:56

> Hvad skyder du ?
> Har du skudt længe ?

Oprindeligt er jeg pistolskytte (luft og cal. .22), men de seneste år har
jeg lagt mine ambitioner over på andre (især min kæreste) og leget træner og
hjælper
Jeg skød aktivt pistol fra 1988 - 1995
Idag er jeg ved at starte op igen, idet vi er flyttet til Lolland som har en
af Danmarks IMO bedste foreninger: Maribo Skytteforening

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 07-05-01 18:45

Hej Lotte (og Søren)
Tillykke

"Lotte Streton" <lotte@streton.dk> wrote in message news:9d6dlv$9r8$1@sunsite.dk...

> [...]
> som I jo nok alle sammen er stødt på/ind i
>
> Jeg sidder i kørestol p.g.a. en medfødt muskel/nervesygdom, som gør at jeg

Det lyder bekendt...

> [...]
> og af Søren og andre som jo står op? Vi regner med at køre over til Rehab

Da Lisbeth 'gik hen og gjorde sig gravid' var hendes sygdom ikke drudt ud sådan for alvor. Vi vidste egentlig slet ikke, at den
fandtes. Lisbeth var blot lidt spinkel og lidt ("Så gå dog ordentligt") 'glad' for at falde.
Pengene var også lidt små, da jeg var den eneste, der 'slæbte' penge hjem til den lille familie. Så et puslebord......De var også
for små.
Vi havde en høj kommode (6 skuffer). Der monterede jeg en plade, som kunne vippes op ad væggen, når den lille ikke skulle
serviceres. Den var i perfekt højde for os begge to. Man skulle ikke bøje sig ned og belaste ryggen, når man skulle rette sig op
igen. Hvis man monterede en hylde på siden af en sådan kommode (hvor alt babytøjet alligevel skulle være) kunne den sættes i en
tilpas kørestolshøjde - samtidig ville der være plads til at komme ind under den. Puslemåtter er rimelige ellers kan man også lave
dem selv - så får man også noget, der passer til forholdene. Lisbeth og jeg tænkte ens, da jeg viste hende din 'Emil'.

--
MVH Robert Refsgaard
----

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 07-05-01 19:36

Lotte Streton skrev:

>Hej alle sammen! Det er første gang jeg skriver i denne gruppe, men jeg har

Velkommen i klubben Lotte.

>længe fulgt med sådan lidt på sidelinjen. Jeg bor sammen med Søren Fischer,

Jaja sådan har vi jo hver sit at trækkes med. Du må jo sige til, hvis
han bliver for slem.

>Der er nu sket det dejlige at jeg er blevet gravid. Spørgsmålene vælter

Dit heldige asen. Det har jeg aldrig prøvet.

>indretning af pulseplads o.s.v. så det kan bruges af både mig fra kørestolen
>og af Søren og andre som jo står op? Vi regner med at køre over til Rehab

Hvaffe skal Søren absolut stå op?
Hvad med en pusleplads, i kan komme til fra hver sin side?
Kan Søren ikke bukkes sammen på midten, så han kommer ned i din højde?
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-05-01 21:04

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hvaffe skal Søren absolut stå op?

Jeg gider ihvertfald ikke stå op her foran min computerskærm

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 07-05-01 22:28

Søren C. Fischer skrev:

>Jeg gider ihvertfald ikke stå op her foran min computerskærm

Tænkte det nok. Selv den stiveste kan bøjes.

Kan du ikke forstille dig det Søren?
Du og Lotte på hver sin side af vidunderet. I pusler og kan se
hinanden i øjnene imens. Det er sgu da ren idyl du. Det er det jeg
kalder at gøre en dyd af nødvendighed.

Det modsatte er, at du står og sveder, mens Lotte sidder og glor på
din bukserøv og brokker sig over, at du står i vejen, så hun ikke kan
se en skid (kun lugte den). Det er ikke idyl du.

Fra : "derly lütken"

Dato : 08-05-01 07:30

In article <9f60a7e1125749483de43238e89d882e@kallerup.dk>, "Kaj
Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> wrote:

> Kan du ikke forstille dig det Søren? Du og Lotte på hver sin side af
> vidunderet. I pusler og kan se hinanden i øjnene imens. Det er sgu da
> ren idyl du.

Tænkte jeg det ikke nok. Du har sgutte meget babyforstand Kaj Det
kan da godt være, at det er saligt for forældrene, men det er ikke
særligt klogt at anbringe sig bg hovedet på så'en et bette kræ, som så
uvilkårligt vil kigge bagover uden som vi andre kan, at bøje hovedet med
bagover.... Det har det bette kræ sgutte særligt godt af = må det helst
ikke.....

--
\\Derly
_____________________________

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 08-05-01 14:25

derly lütken skrev:

>Tænkte jeg det ikke nok. Du har sgutte meget babyforstand Kaj Det

Hvor skulle jeg have fået den fra ?
Jeg har altid haft huset fuld af unger, så der har ikke været tid til
at få erfaringer.

>særligt klogt at anbringe sig bg hovedet på så'en et bette kræ, som så

Det lille kræ er da sat underligt sammen, hvis det foreslåede bliver
bag hovedet på det.
Er det noget der er fremgået af en meget tidlig scanning?

Fra : susanne

Dato : 09-05-01 00:02

Kaj Svenningsen skrev i meddelelsen
<4d8f24ab8f9d71fc208f2ee9ae480981@kallerup.dk>...

Det

>Hvor skulle jeg have fået den fra ?
>Jeg har altid haft huset fuld af unger, så der har ikke været tid til
>at få erfaringer.

I den situation ER det nu osse meget nemmere med sand på gulvet - i
stedet for alt det pjat med bleer og puslepuder! Du har min
uforbeholdne støtte, Kaj (-;

susanne

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 09-05-01 00:39

susanne skrev:

>I den situation ER det nu osse meget nemmere med sand på gulvet - i
>stedet for alt det pjat med bleer og puslepuder! Du har min
>uforbeholdne støtte, Kaj (-;

Tak for det Susanne.
Derly driller.

Fra : susanne

Dato : 08-05-01 23:58

derly lütken skrev i meddelelsen
<20010508.083021.1359512183.729@olga.stofanet.dk>...

> [...]

med
>bagover.... Det har det bette kræ sgutte særligt godt af = må det

Du mener, øjenkontrol kommer før hovedkontrol - nå -ja, måske? Prøver
lige at repetere spædbarnets teoretiske udvikling (G*), og to styk i
praksis - men der er ikke gevinst. Men derfor kan du jo sagtens have
ret - men skidt - så drejer vi bare puslepuden 90 grader..........(-;

susanne

Fra : "derly lütken"

Dato : 09-05-01 14:52

In article <1U_J6.359$Mq6.10918@news.get2net.dk>, "susanne"
<cybs@ofir.dk> wrote:

> [...]
> praksis - men der er ikke gevinst. Men derfor kan du jo sagtens have
> ret - men skidt - så drejer vi bare puslepuden 90 grader..........(-;

Godt nok er det efterhånden længe siden min datter var mini (hun fylder
26 inden længe) med jeg husker som var det i går den skideballe jeg fik
af sundhedsplejesken, da jeg netop placerede mig bag hovedet på minien
dels for ikke at være i vejen og dels for lettere at kunne se, om hun
mltrakterede 'verdens 8. vidunder'....

Jeg spurgte s'fø'li' hvorfor og fik det svar, at det kunne skade
synsnerverne hvis barnet kiggede så meget bagover, og det tog jeg så til
efterretning....

Bemeldte mini er nu selv blevet mor til mit første barnebarn. Ved
sundhedsplejeskans første besøg sludrede de om løst og fast og direkte
adspurgt svarede denne også at det ikke er særligt gådt at anbringe sig
så barnet skal se bagover, så et eller andet må der vel være om
snakken. Ud over produktion, pasning og pleje har jeg ikke studeret
nærmere vedrørende disse små kræ

--
\\Derly
_____________________________

Fra : susanne

Dato : 11-05-01 00:02

derly lütken skrev i meddelelsen
<20010509.155138.1172755590.787@stofanet.dk>...

> [...]
sig
>så barnet skal se bagover, så et eller andet må der vel være om

Du har sikkert ret - i hvert fald må det være anstrengende for ungen,
hvis alt det spændende foregår fra den vinkel - det ville vi andre
heller ikke bryde os om, hvis vi lå meget ned, uanset om vi kan bøje
nakken......

> Ud over produktion, pasning og pleje har jeg ikke studeret
>nærmere vedrørende disse små kræ

Nåeh - ikke andet.................(-;

MVH

susanne

Fra : Lotte Streton

Dato : 15-05-01 21:00

> Der er nu sket det dejlige at jeg er blevet gravid. Spørgsmålene vælter
> derfor ned over os.

Hej allesammen!
Tusind tak for alle jeres søde ord og gode råd!
Vi har i dag været på Rehab, og efter nogen tids søgen fandt vi nogle som
kunne hjælpe os. Så nu er vi vist blevet meget klogere, idet vi nu har en
ide om hvor vi skal henvende os og hvad der findes af hjælpemidler. Vi
snakkede bl.a. med en sød pige, som selv fik en søn for 4 måneder siden.
Udstyret med hendes telefonnr., div. brochurer og visitkort er vi nu hjemme
igen.

En glad hilsen fra
Lotte Streton
www.streton.dk

Fra : Lotte-m

Dato : 16-05-01 21:42

"Lotte Streton" <lotte@streton.dk> skrev

> Vi har i dag været på Rehab,

Jeg har været dernede i dag - pyha, hvor er jeg øm i min bagdel
og træt i hovedet.....

> Så nu er vi vist blevet meget klogere, idet vi nu har en
> ide om hvor vi skal henvende os og hvad der findes af hjælpemidler.

Jeg så en barnevogn med påhængsmotor........ smart system.
Hvad fandt i ud af - hvad findes der af relevante hjælpemidler?

> Vi snakkede bl.a. med en sød pige, som selv fik en søn for 4 måneder siden.
> Udstyret med hendes telefonnr., div. brochurer og visitkort er vi nu hjemme
> igen.

Verden er fuld af hjælpsomme mennesker...... Jeg er sikker på, at
i vil få de bedste råd fra en der selv har udfordringen frisk i
hukommelsen - jeg håber i gider skrive lidt om hvad i finder ud af, så
vi andre kan lære lidt af jeres erfaringer.....

Har du det ellers godt og spiser en masse syltede agurker,
saltpastiller og hvad det ellers er gravide får kvalme af

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-05-01 00:29

> Hvad fandt i ud af - hvad findes der af relevante hjælpemidler?

Ikke alverden - det findes måske, men var ikke med på messen (vi så det i så
fald ikke)...
Jo, hæve/sænke borde som jo velsagtens kan bruges til bl.a. puslebord

> jeg håber i gider skrive lidt om hvad i finder ud af, så
> vi andre kan lære lidt af jeres erfaringer.....

Det skal vi nok - tiden er kort - vi slås fortsat med den gamle historie med
"nødvendige merudgifter"....

> Har du det ellers godt og spiser en masse syltede agurker,
> saltpastiller og hvad det ellers er gravide får kvalme af

Nu røber jeg nok for meget *G*
Men youghurt er blevet fortæret for første gang i årevis - tilsyneladende
uden det store ubehag *G*

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Karsten Jensen

Dato : 17-05-01 10:20

On Wed, 16 May 2001 22:41:56 +0200, "Lotte-m"
<lotte_m@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Jeg har været dernede i dag - pyha, hvor er jeg øm i min bagdel
>og træt i hovedet.....

Ja, det var en hyggelig dag. Hils Sarah.

>Jeg så en barnevogn med påhængsmotor........ smart system.
>Hvad fandt i ud af - hvad findes der af relevante hjælpemidler?

En sjov ting jeg så var lænestolen, der kunne elevere ryglænet osv....
Det sjove var at lænestolen havde eldreven motor så den kunne køre
rundt i stuen. Max 4 km på en opladning. Det er sikkert en ok stol,
men jeg tænker på sådan noget kun findes i Anders And blade.....

)

---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Lotte-m

Dato : 17-05-01 12:49

"Karsten Jensen" <k-j@post6.tele.dk> skrev

> Ja, det var en hyggelig dag.

Jeps - en rigtig god tradition. Kanske dk.helbred.handicap skal
have en stand til næste år..... så vi har et ordenligt sted at drikke kaffe.

> Hils Sarah.

Det vil jeg gøre, selv om hun ikke er i så høj kurs, fordi hun driller.
..... jeg kommer til at høre længe for min lille kapkørsel med
Velasælgeren... det var da ikke så slemt, vi ramte da ikke nogen

> [...]
> rundt i stuen. Max 4 km på en opladning. Det er sikkert en ok stol,
> men jeg tænker på sådan noget kun findes i Anders And blade.....

Den stol tror jeg er genial, når babyen ikke vil sove. Mon ikke der kan
laves en konstruktion, med et trådløst tastatur på en svingarm, så Søren
kan køre baby træt, mens han skriver begavede indlæg til gruppen......
Lotte i kørestol, Søren i lænestol og baby i barnevogn, på indkøbstur -
det vil jeg gerne se

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-05-01 16:05

> [...]
> kan køre baby træt, mens han skriver begavede indlæg til gruppen......
> Lotte i kørestol, Søren i lænestol og baby i barnevogn, på indkøbstur -

*LOL*

I første omgang skal vi ha' et xtra batteri til den bærbare Mac, så vi kan
få levetiden op fra 5 til 10 timer
Så er jeg ikke afhængig af at sidde på kontoret
Men jeg kan godt lige se dit arrangement for mig... nede hos den lokale
købmand *G*

Btw, vi så igår udenfor rigshospitalet en mini-cross'er med påmonteret
barnestol bagved sædet.
Sådan en tror jeg Lotte skal ha' bagpå sin Permobil

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Karsten Jensen

Dato : 17-05-01 21:56

On Thu, 17 May 2001 13:49:20 +0200, "Lotte-m"
<lotte_m@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Jeps - en rigtig god tradition. Kanske dk.helbred.handicap skal
>have en stand til næste år..... så vi har et ordenligt sted at drikke kaffe.

Jamen jeg har jo sagt at handiinfo.dk skal have en stand. Så er Sarah
og jeg jo også fri for at grine så meget hvergang du finder
cigaret-etuiet frem *GG*

>Det vil jeg gøre, selv om hun ikke er i så høj kurs, fordi hun driller.
>.... jeg kommer til at høre længe for min lille kapkørsel med
>Velasælgeren... det var da ikke så slemt, vi ramte da ikke nogen

Nej, men bagfra hvor Sarah og jeg sad så det sgu ud som et værre
stock-car race. Faktisk var der et par der måtte springe til siden for
Brian. Måske skulle vi afholde et mere uofficielt race næste år - ala
det der "kendis" race der foregik gemmen DK for nogen tid siden - blot
i Margrthe Hallerne Jeg giver helt klart Sarah ret ))

---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Lotte M

Dato : 21-05-01 11:55

"Karsten Jensen" <k-j@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen jeg har jo sagt at handiinfo.dk skal have en stand.

Nu må vi se....

> Så er Sarah
> og jeg jo også fri for at grine så meget hvergang du finder
> cigaret-etuiet frem *GG*

Nja. Faktisk kan jeg se, at der har været nye gæster forbi, ikke
mange, men et par stykker, så deeeet.

> Nej, men bagfra hvor Sarah og jeg sad så det sgu ud som et værre
> stock-car race.

Det er vist meget godt, at det var sidst på dagen...

> Faktisk var der et par der måtte springe til siden for Brian.

Brian er jo heller ikke proff, men jeg må hellere lade være med at drille ham,
for han havde "fornøjelsen" af at overvære min spæde start i en elstol.... suk,
midt på fortovet, 2 km/t og uhaaaaa hvor det gik stærkt. Der er løbet meget
vand i åen siden da

> Måske skulle vi afholde et mere uofficielt race næste år - ala
> det der "kendis" race der foregik gemmen DK for nogen tid siden - blot
> i Margrthe Hallerne

Det kunne være ret sjovt, måske Leonard dukker op med sneploven.... uha!

> Jeg giver helt klart Sarah ret ))

Jeg må hellere ha' en anden hjælper med til næste år, ellers ender det jo med i
rotter jer sammen

Lotte

Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-05-01 18:27

On Mon, 21 May 2001 12:55:06 +0200, "Lotte M" <info@lotte-m.dk> wrote:

>Nja. Faktisk kan jeg se, at der har været nye gæster forbi, ikke
>mange, men et par stykker, så deeeet.

Lyder godt.... Kunne du se om der kom "nye" til efter jeg sendte min
mail rundt i min patientforening ??

>Jeg må hellere ha' en anden hjælper med til næste år, ellers ender det jo med i
>rotter jer sammen

*GG*
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Lotte M

Dato : 22-05-01 12:41

"Karsten Jensen" <k-j@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Lyder godt.... Kunne du se om der kom "nye" til efter jeg sendte min
> mail rundt i min patientforening ??

Ikke umiddelbart.... meeen besøgstallet variere en del, så det er kun hvis
der er en enkelt dag med +50 el. 100% at jeg bliver opmærksom på en
stigning. I virkeligheden er det ikke så interessant, om der har været 2 eller
10, derimod har det betydning når nogen har kunnet bruge informationerne.

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Leonard

Dato : 22-05-01 09:30

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> skrev:

>Det kunne være ret sjovt, måske Leonard dukker op med sneploven.... uha!

Så er vi da sikre på at blive smidt ud ...
Men det kunne være sjovt, hvis den kunne få fat i en samling i
gluvtæpperne og så lige rulle en hel gang sammen.

--
Thomas Leonard Gertz - Næstformand i Paraplegikerkredsen
Brug tilgængelighedsbasen på http://paraplegi.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 22-05-01 12:44

"Leonard" <not2@sporty.dk> skrev

> Men det kunne være sjovt, hvis den kunne få fat i en samling i
> gluvtæpperne og så lige rulle en hel gang sammen.

Gad vide om det giver godt at deltage i oprydningen.........

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : susanne

Dato : 22-05-01 23:39

Lotte M skrev i meddelelsen <9edjf7$8ql$2@sunsite.dk>...
>"Leonard" <not2@sporty.dk> skrev

>Gad vide om det giver godt at deltage i oprydningen.........

Nu behøver jeg liiiiige en forklaring - hvad er det for noget med en SNEPLOV??????

susanne

Fra : Lotte M

Dato : 23-05-01 11:15

"susanne" <cybs@ofir.dk> skrev

> Nu behøver jeg liiiiige en forklaring - hvad er det for noget med en
SNEPLOV??????

Leonard har tilsyneladende en forkærlighed for mærkværdige og
voldsomme køretøjer, sneploven er godt nok en fejekost, meeen
det gør den vist ikke mindre faretruende, for de stakkels gående, der
måtte være i nærheden...

http://leonard.dk/sport/atv.phtml
--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : susanne

Dato : 26-05-01 22:10

>http://leonard.dk/sport/atv.phtml

SEJT!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MVH

susanne

(som nu igen for 117. gang overvejer, hvordan man monterer en plæneklipper på en Rolltec......?)

Fra : Leonard

Dato : 29-05-01 22:15

"susanne" <cybs@ofir.dk> skrev:

>(som nu igen for 117. gang overvejer, hvordan man monterer en plæneklipper på en Rolltec......?)

Det må kunne lade sig gøre at binde en Flymo fast.
Den har ingen hjul og svæver i alle retninger, så det eneste det
kræver er at piloten i Rolltec'en sørger for ike at køre over
ledningen ...

--

Kørestolsegnet hus sælges i Odense

Fra : susanne

Dato : 29-05-01 23:03

Leonard skrev i meddelelsen <3b1410eb.7184451@news.dsa-net.dk>...

>Det må kunne lade sig gøre at binde en Flymo fast.
>Den har ingen hjul og svæver i alle retninger, så det eneste det
>kræver er at piloten i Rolltec'en sørger for ike at køre over
>ledningen ...

Flymo, aha!

Tror liiiiiige, der skal kigges efter noget ledningsfrit her, måske opladeligt......

Nu fandt jeg flymos hjemmeside www.flymo.com - jo, der en én "cordless",
men den er på hjul. Støjniveau 79 db - gulp! Nå - jeg må på plæneklippermesse
engang - købte ellers en ny "skubber" sidste år, men der må nok andre
boller på suppen....

susanne

Fra : Lotte M

Dato : 30-05-01 07:54

"Leonard" <not2@sporty.dk> skrev

> kræver er at piloten i Rolltec'en sørger for ike at køre over
> ledningen ...

Hmmm, ledningen må kunne monteres på en stang ala
radiobil, så ledningen hæves over hovedhøjde..... og så en
kabeltromle, der selv ruller op......

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : susanne

Dato : 01-06-01 01:13

Lotte M skrev i meddelelsen <9f25gd$o9d$1@sunsite.dk>...
>Hmmm, ledningen må kunne monteres på en stang ala
>radiobil, så ledningen hæves over hovedhøjde..... og så en
>kabeltromle, der selv ruller op......

(-;
Simpelthen årets kolonihave-ide! Og naboerne ville sikkert se
mere venligt til os, nu vi endelig osse fik "flagstang"!

susanne

Fra : Sverre Stokke

Dato : 01-06-01 06:42

Hej Søren og Kent.

Min dk.helbred.handicap har været præget af tekniske problemer i længere
tid, men nu ser jeg til min store glæde at der er to pistolskytter på
banen.
Selv skyder jeg .22 i Helsinge og lidt groft (.357 magnum) om sommeren. Vi
er to handicappede pistolskytter i foreningen, men den anden betragter
desværre Internettet som noget useriøst. Jeg er kontaktperson til DHIF og
- for at det ikke skal være løgn - formand for www.pistolero.dk
Personer med sarte nerver frarådes at besøge siden

Hilsen Sverre.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 20-10-01 08:02

> Der er nu sket det dejlige at jeg er blevet gravid. Spørgsmålene vælter

Nu bliver jeg helt i tvivl...
Har jeg fået skrevet her i gruppen, at Lotte d. 1/9 fødte vores lille datter
?!?
Hun var egentlig sat til ca. 1/12, men løb ind i en svær
svangerskabsforgiftning...
Så lille Kristine blev altså født ca. 3 måneder for tidligt (uge 27 + 3 dage
for dem der ved hvad det betyder)

Kristine har det rigtigt godt, og stor-trives!
Vi boede de første 38 dage på Rigshospitalet, og er nu overført til vores
lokale sygehus

Vægten siger nu +1400 gram, og Kristine skal snart til at bo på samme stue
som mor og far ))

For de rigtigt interesserede er der lidt mere i min net-dagbog

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Lotte M

Dato : 20-10-01 13:21

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> skrev:

> Har jeg fået skrevet her i gruppen, at Lotte d. 1/9 fødte vores lille datter
> ?!?

Jamen altså - nej, det har du ikke skrevet. TILLLYKKE!

> Hun var egentlig sat til ca. 1/12, men løb ind i en svær
> svangerskabsforgiftning...
> Så lille Kristine blev altså født ca. 3 måneder for tidligt (uge 27 + 3 dage
> for dem der ved hvad det betyder)

Uha. Jeg kan vagt forestille mig de rædsler i har været igennem.
1/2 kg baby er sørme ikke meget. Har kigget i dagbogen - lille Kirstine er
bare dejlig.

> Vægten siger nu +1400 gram, og Kristine skal snart til at bo på samme stue
> som mor og far ))

Imponerende - det er vist en lille fighter i har fabrikeret

Hils Lotte mange gange og giv Kirstine et lille velkommen-til-verden-klem
fra mig og Bibi.

Kærlige hilsner
Lotte

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 20-10-01 14:26

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> skrev i en meddelelse
> Uha. Jeg kan vagt forestille mig de rædsler i har været igennem.
> 1/2 kg baby er sørme ikke meget. Har kigget i dagbogen - lille Kirstine er
> bare dejlig.

Det var nu 600 gram
Men ja, hun var lille!
Hun har dog kæmpet sig stærkt og bravt igennem, og har været forskånet for
alle de grimme ting ))))))

> Imponerende - det er vist en lille fighter i har fabrikeret

Ja, de siger alle lægerne/sygeplejerskerne også

> Hils Lotte mange gange og giv Kirstine et lille velkommen-til-verden-klem
> fra mig og Bibi.

Takker

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 20-10-01 14:52

Søren C. Fischer skrev:

>Har jeg fået skrevet her i gruppen, at Lotte d. 1/9 fødte vores lille datter
>?!?

Nej din klovn. Hvordan kunne du glemme det?

>Kristine har det rigtigt godt, og stor-trives!

Så skidt med starten. Tillykke til jer alle 3 fra Thyholm.

>Vægten siger nu +1400 gram, og Kristine skal snart til at bo på samme stue
>som mor og far ))

Har i overvejet medlemsskab af den lokale håndboldklub?

>For de rigtigt interesserede er der lidt mere i min net-dagbog

Jaja rolig nu. Den slags skal man ha' i små afmålte doser for ikke at
kamme helt over.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 20-10-01 19:14

> Nej din klovn. Hvordan kunne du glemme det?

Ork du, hvis du vidste hvor meget ens hverdag bliver vendt på hovedet når
man pludseligt befinder sig på Rigshospitalets afd. GN (Neonatalklinikken) i
mere eller mindre døgndrift i +1 måned...
Der er mindst et girokort som der er løbet rykkergebyrer på...

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 21-10-01 08:01

On Sat, 20 Oct 2001 20:14:07 +0200, "Søren C. Fischer"
<soren@fischer-streton.dk> wrote:

> [...]
>mere eller mindre døgndrift i +1 måned...
>Der er mindst et girokort som der er løbet rykkergebyrer på...
¨
Ja og kort der bliver overtrukket, lå selv i 9 uger med vores den
største, og det er enormt hårdt, så vi føler med jer. Men TILLYKKE med
at hun klare sig så godt og at i kan begynde at se en ende på det.

Mvh

Winnie
Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 21-10-01 08:55

"Winnie Henriksen" <winnie@bitnisse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> største, og det er enormt hårdt, så vi føler med jer. Men TILLYKKE med
> at hun klare sig så godt og at i kan begynde at se en ende på det.

Som en krølle på historien, så er de sociale myndigheder også involveret i
"for tidligt fødte", idet mor&far kan få dækket "nødvendige merudgifter"
efter SL §28 og §29
Og traditionen tro, så udløste det naturligvis afslag/fejlberegninger fra
Kommunens side o.s.v. o.s.v.
Som om man ikke har nok at slås med, når ens lille nyfødte kæmper for sit
liv de første mange uger...

Fra : Lotte M

Dato : 21-10-01 11:24

> [...]

> Kommunens side o.s.v. o.s.v.
> Som om man ikke har nok at slås med, når ens lille nyfødte kæmper for sit

Søren, der må være en sygehussocialrådgiver, der kan "banke" jeres
kommune på plads. Det kan s* ikke passe I skal bruge tid på bøvl
med kommunen lige nu - grrrrrr :-/
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk - personlig hjemmeside
http://www.handiinfo.dk - om bevægelseshandicap

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 21-10-01 16:49

On Sun, 21 Oct 2001 09:55:13 +0200, "Søren C. Fischer"
> [...]

>Kommunens side o.s.v. o.s.v.
>Som om man ikke har nok at slås med, når ens lille nyfødte kæmper for sit

Hvis I stadig er på RH så bed om at tale med socialrodgiveren der hun
"køre" så sagen for jer.

Mvh

Winnie

Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 21-10-01 23:10

> On Sun, 21 Oct 2001 09:55:13 +0200, "Søren C. Fischer"
> <soren@fischer-streton.dk> wrote:
>
> Hvis I stadig er på RH så bed om at tale med socialrodgiveren der hun
> "køre" så sagen for jer.

Vi er overført til vores lokale sygehus...
Men vi har talt med soc.rådg. på RH - og hun har skrevet til kommunen.
Det har overlægen på Neonatal også (vores lille datter kan *ikke* udskrives
til støj og støv-gener ifm boligombygning/ændring), ligesom
bevægelseskonsulenten har skrevet til kommunen, ligesom Amtets
hjælpemiddelcentrals bolig-dame har skrevet til kommunen - alt sammen på min
foranledning.

Det som måske har sat skub i sagen er at jeg har skrevet til
Socialudvalgsformanden (med CC til Borgmesteren), og adviseret dem om, at
det øjeblik sygehuset ikke synes vi skal være dér mere, så må kommunen
forvente en akut-ansøgning om indlogering et sted hvor min familie kan bo...
Svar fra Soc.udv.formand: forvaltningen forstår ikke min "klage" for den har
jo hele tiden troet at samarbejdet har været så godt (tæt, harmonisk og
konstruktivt), til hvilket jeg så har svaret, at kommunikationen mellem os
og forvaltningen har været envejs (jeg/Lotte har ringet/skrevet og bedt om
forventet sagsbehandlingstid/afgørelse)...
Soc.udv.formand foranledigede dog at sagen blev fremlagt til "fuld og
endelig afgørelse" d. 17 ds.
Dertil kunne jeg så kun svare: hvad i alverden fremlægger forvaltningen til
kultur&social udvalget, idet der ikke har været afprøvning/debat af de
løsninger vi har foreslået...
Ved du om vi nu risikerer, at forvaltningen kan have truffet beslutning om
en pakkeløsning som vi så kan acceptere eller anke....? Siger
SL/Retssikkerhedsloven ikke udtrykkeligt, at der *skal* være inddragelse af
brugeren/ansøgeren i valg af løsning...?

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 23-10-01 21:32

On Mon, 22 Oct 2001 00:09:31 +0200, "Søren C. Fischer"
> [...]

>bevægelseskonsulenten har skrevet til kommunen, ligesom Amtets
>hjælpemiddelcentrals bolig-dame har skrevet til kommunen - alt sammen på min
Det er da altid noget

> [...]
>SL/Retssikkerhedsloven ikke udtrykkeligt, at der *skal* være inddragelse af
>brugeren/ansøgeren i valg af løsning...?

Jeg aner ikke hvordan "systemet" virker, vi fik forlænget min barsel
med de uger vores datter var indlagt via en seddel fra overlægen, men
da det er 13 år siden er reglerne nok anderledes, og så kom hun hjem
det var først da hun fik dianosen spastisk lammet at vi fik kontakt
med "systemet", da vi holder os så langt væk vi kan , men Lotte
plejer at vide hvordan det virker

Mvh

Winnie
Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : Lotte M

Dato : 25-10-01 11:45

> [...]

> bevægelseskonsulenten har skrevet til kommunen, ligesom Amtets
> hjælpemiddelcentrals bolig-dame har skrevet til kommunen - alt sammen på min

Så burde kommunen komme ud af hullerne....

> [...]
> forvente en akut-ansøgning [...]
> Soc.udv.formand foranledigede dog at sagen blev fremlagt til "fuld og

Ok

> Dertil kunne jeg så kun svare: hvad i alverden fremlægger forvaltningen til
> kultur&social udvalget, idet der ikke har været afprøvning/debat af de
> løsninger vi har foreslået...

Jeres forslag skal naturligvis indgå i kommunens overvejelser.

> Ved du om vi nu risikerer, at forvaltningen kan have truffet beslutning om
> en pakkeløsning som vi så kan acceptere eller anke....? Siger

Formelt har I jo søgt om en løsning efter hjemsendelse fra sygehuset.
Hvis kommunen foreslår en løsning, der er uacceptabel, så må i anke,
hvorefter kommunen skal genbehandle sagen, inden den eventuelt
sendes til Nævnet. Hvis det viser sig at kommunen ikke har taget alle
relevante oplysninger i betragtning, så henviser I til disse i anken,
desuden kan I vedlægge nye oplysninger, hvis der er sådan nogle.

Hvis kommunen fastholder en uacceptabel løsning, må Nævnet afgøre
sagen. Det vil de angiveligt gøre hurtigt.

> SL/Retssikkerhedsloven ikke udtrykkeligt, at der *skal* være
> inddragelse af brugeren/ansøgeren i valg af løsning...?

Ja, men det betyder ikke nødvendigvis at der skal holdes møder eller
være forhandlinger om mulige løsninger. Kommunen skal blot medtage
Jeres forslag, ligesom de skal forholde sig til Jeres ønsker.

Søren, hvis der går knas i masskineriet, så bør I overveje at lade
specialkonsulenten skrive anken. Konsulenterne har ofte lettere ved at
blive hørt og I har vist andre vigtige ting at gøre, end at skulle bøvle med
kommunen.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-10-01 17:45

> Så burde kommunen komme ud af hullerne....

Og mit brev til Soc.udvalgsformandinden satte i den grad skub i tingene!
Hun gennemtvang, at forvaltningen skulle præsentere socialudvalget for en
løsning indenfor 8 dage.
Dette fik den gode ergo op af stolen, og vores telefon kimede dagligt med
spørgsmål o.s.v.
Forslaget blev forelagt, og godkendt af socialudvalget.
Igår godkendte vi kommunens forslag til bad/toilet, døre, dørtrin, fliser
udendørs m.m. med et par småjusteringer (bl.a. et mega-loft-lift-system med
diverse skinner og skiftespor som vi ikke mente os i stand til at se
fornuften i...).
Derudover var der koblet folk på fra teknisk forvaltning, for ad den vej, at
kunne lægge pres på eksterne håndværkere - forvaltningen er tilsyneladende
skræmt for vid og sans ved tanken om vi pludseligt udskrives fra sygehuset
uden at de ansøgte boligændringer er på plads....

Træls at politikkerne skulle indblandes, men jeg skal nok love for, at der
kom skub i tingene da de blev gjort bekendt med forvaltningens håndtering af
sagen..

Den stakkels ergo-terapeut var sågar nede på alle 4, da han spottede at
Lottes manuelle kørestol da vist manglede lidt luft i dækkene!
Det var faktisk helt surrealistisk *G*

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 30-10-01 22:22

Søren C. Fischer skrev:

>Og mit brev til Soc.udvalgsformandinden satte i den grad skub i tingene!
>Hun gennemtvang, at forvaltningen skulle præsentere socialudvalget for en
>løsning indenfor 8 dage.

Søren for pokker. Du har lige gjort dagen til noget særligt.
Dejligt at høre, at alle politikere ikke er nogle drys.
Tillykke med udfaldet.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-10-01 23:01

> Søren for pokker. Du har lige gjort dagen til noget særligt.
> Dejligt at høre, at alle politikere ikke er nogle drys.
> Tillykke med udfaldet.

Ja, det var faktisk noget særligt - jeg har aldrig oplevet en forvaltning
krybe SÅ meget til korset
Meeeen - lad nu lige afvente og se nogle håndværkere få sved på panden før
vi lader champagne-propperne springe *GG*

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 30-10-01 23:28

Søren C. Fischer skrev:

>Ja, det var faktisk noget særligt - jeg har aldrig oplevet en forvaltning
>krybe SÅ meget til korset

Vi er da ikke blege for at give en kop kaffe eller to, hvis du kan få
'vores' forvaltning ned på knæ på samme måde.

>Meeeen - lad nu lige afvente og se nogle håndværkere få sved på panden før
>vi lader champagne-propperne springe *GG*

Hvis kommunen har pengene og planerne, vil jeg godt vædde en stegt
sild på, at håndværkerne har lidt tid.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 31-10-01 00:27

> Hvis kommunen har pengene og planerne, vil jeg godt vædde en stegt
> sild på, at håndværkerne har lidt tid.

Jeg kan så røbe, at der for nogle måneder siden blev offentliggjort en liste
i dagspressen over landets rigeste/fattigeste kommunen...
Og vores kommune kom ind på en fornem 6. plads...
Vel og mærke som landets 6. fattigste...

Jeg tror dog ikke, at jeg kan gentage succeen i andre kommuner, men
grundstenen i "sejren" er nu alligevel, at vi har en Servicelov - og uanset
om kommunen kan li' den eller ej, så valgte de nu alligevel at følge den...

Den ansøgning der nu ser ud til, at få en lykkelig udgang var ikke mange
tastetryk fra at ende med "Find dig i EkstraBladet, eller find dig i hvad
som helst"...
Desværre kan man så kun sige, for det er sgu utroligt, at dem inde på Tinget
vedtager nogle love, som kommunerne så forvalter helt hen i vejret!

For at det ikke skal være løgn, så så gav de afslag på flisebelægning
udendørs, og henviste til en SM hvor en kommune havde anført som argument,
at fliser udendørs ikke var en del af boligarealet - afgørelsen faldt ikke
ud til den pågældende kommunes fordel, idet Ankestyrelsen afgjorde, at
sådanne arealer udendørs netop /var/ at betragte som en del af boligarealet!
Fjolset af en ergo havde dermed leveret afslag på fliser med en klokkeklar
vejledning og fortolkning som lige præcist anførte, at Lotte rent faktisk
var berrettiget til fliser fra bolig og til dér hvor hendes bil parkeres!
Det bedste af det hele er så oveikøbet at det var en SM som jeg ikke kendte
*LOL*
(SM O-23-92)

Men jeg vil da bestemt ikke lægge skjul på, at det bliver ualmindeligt
dejligt, at vi omsider kan tro på, at vi ender med at have et bad/toilet som
rent faktisk kan bruges, og at en kørestol kan komme ud og ind af huset,
uden at skulle hives op af 25 cm mudder nedenfor rampen......! ))

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 31-10-01 15:25

Søren C. Fischer skrev:

>Desværre kan man så kun sige, for det er sgu utroligt, at dem inde på Tinget
>vedtager nogle love, som kommunerne så forvalter helt hen i vejret!

Og at 'dem på tinge' tilsyneladende er ligeglade.

>Fjolset af en ergo havde dermed leveret afslag på fliser med en klokkeklar

Ved du noget om, om den form for intelligens er et adgangskrav til
uddannelsen?

> [...]
>rent faktisk kan bruges, og at en kørestol kan komme ud og ind af huset,
>uden at skulle hives op af 25 cm mudder nedenfor rampen......! ))

Ting som man egentlig skulle tro var en selvfølgelighed, når man hører
dem rose velfærdsstaten.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 01-11-01 00:35

Søren C. Fischer <soren@fischer-streton.dk> skrev
<klip>
> [...]
huset,
> uden at skulle hives op af 25 cm mudder nedenfor rampen......! ))

Det er skønt, når der omsider er lys for enden af en /meget/ lang
tunnel.

Ulla og jeg glæder os på jeres vegne - ja da selvfølgelig også over
jeres /lille/ ny

Et forsinket tillykke med forøgelsen - Håber alt går vel

--
Karl Ejnar
karl.ejnar@ingenioer.dk