Silent Systems Silent Drive
Fra : KO

Dato : 07-05-01 14:11

Er der nogle her som har et "Silent Systems Silent Drive" til at dæmpe harddisk-støjen?

Har selv en IBM 30 GB 7200 RPM som er 6 måneder. Vil den blive for varm?

Fra : Karsten

Dato : 07-05-01 14:21

In article <9d66th$2uii$1@news.cybercity.dk>, "KO" <kim.olsen@email.dk>
wrote:

> Er der nogle her som har et "Silent Systems Silent Drive" til at dæmpe
> harddisk-støjen?
>
> Har selv en IBM 30 GB 7200 RPM som er 6 måneder. Vil den blive for varm?

Har du prøvet at hænge den op i elastikker? Jeg hængte min gxp op med 4
post-elastikker og larmen blev reducert med ihvertilfæde 2/3. - Billigt
og ingen problemer med varme:)

/Karsten

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 07-05-01 16:34

"Karsten" <karsten@poulsen.as> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at hænge den op i elastikker? Jeg hængte min gxp op med 4
> post-elastikker og larmen blev reducert med ihvertilfæde 2/3. - Billigt
> og ingen problemer med varme:)

Du har ikke tilfældigvis nogle billeder af konstruktionen? Hvor i kabinettet
hænger den? Hvad gør du hvis PC'en skal flyttes?
Jeg har selv overvejet sådan en let støjdæmpningsløsning...

--
Jimmy Nielsen

Fra : Karsten

Dato : 07-05-01 20:26

In article <9d6f9o$9me$1@news.cybercity.dk>, "Jimmy Nielsen"
<jimmy-nNOSPAM@email.dk> wrote:

> Du har ikke tilfældigvis nogle billeder af konstruktionen? Hvor i
> kabinettet hænger den? Hvad gør du hvis PC'en skal flyttes? Jeg har selv
> overvejet sådan en let støjdæmpningsløsning...

Jeg har desværre ingen billeder. Men jeg tror nemt, at jeg kan forklare
det.

1. Find to stykker fladjern af passende størrelse (de skal være lidt
længere en hd'en).

2. Bor huller i fladjernet, så du kan montere jernene på siden af hd'en,
i de allerede eksisterende huller.

3. Bøj evt. enderne lidt in mod hd'en, så du er sikker på at elastiken
ikke "hopper af"

4. Hæng den i en af 5 1/4 pladserne i dit kabinet. Nu ved jeg ikke
hvordan dit kabinet ser ud indvendigt - måske skal du lave huller måske
ikke. Vær kreativ:)

Til min brugte jeg post-elastikker (de tykke brune man kan købe for en
femmer på posthuset). Jeg brugte to i hver side.

Det har fungeret upåklageligt. Jeg har ikke haft problemer ved flytning
eller andet - Jeg tror nøglen er at elastikkerne skal sidde *stramt*.

Håber det hjælper.

/Karsten

Fra : John Nielsen

Dato : 08-05-01 05:52

Prøv istedet de suveræne harddisk rammer fra Webconsult.
Fungerer faktisk som kraftige post-elastikker.
Har selv monteret 3 x 7200RPM UW SCSI harddiske i sådan nogle rammer.
Fungerer syverænt!
Har ikke nogle til salg - men kan istedet henvise til Webconsult.
Har selv købt både Silverado, Noise Control PSU, harddiskrammer og
støjdæmpningsmåtter der.
Har også monteret TennMax Type B kølere på både grafikkort og bundkort.
Sikke en forskel.
Før lød det som om jeg sad i en turbine-hal. Nu kan jeg næsten ikke høre min
pc.

Specs. og evt. billeder af konfigurationen?
Jo her:

http://www.madmans.dk/minpc.htm

Billeder af harddisk rammerne:
http://asp.webconsult.dk/images/nc/novibe/standard.jpg
Havde ikke selv et billede, så jeg lånte hos Webconsult.

Håber det hjælper dig.
---

John Nielsen

Fra : Brian k lauritzen

Dato : 07-05-01 14:16

Hej

Jeg har brugt sådan en til flere IBM 7200rpm diske uden problemer disken
bliver kølet ned via nogle alu plader i siderne, jeg har faktisk sådan en i
overskud hvis du vil købe den.

Vh

Brian k lauritzen

KO <kim.olsen@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9d66th$2uii$1@news.cybercity.dk...

Fra : Anders Rasmussen

Dato : 07-05-01 17:17

Det er ligemeget hvor HD placeres i elastikker, bare den sidder så stramt at
den ikke falder ud:)
Derfor er det vigtigt at bruge nogle ordentlige kraftige elastikker.

Hvis du alligevel ville ud at investere, så har studiedata.dk og webconsult,
nogle færdiglavede hd-skuffer med elastikophæng.....de virker ihvertfald.

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 07-05-01 18:21

Gå på et bygge marked og køb nogle gun´mmiringe til kloak rør, det er sådan
nogle pææne runde sorte kæmpe elastikker af kraftig gummi. og de koster
sikkert ikke ret meget.

Jeg har godt nok ikke prøver om de virker men jeg kom lige i tanke om dem

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-05-01 18:27

"Anders Rasmussen" <andersege@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Det er ligemeget hvor HD placeres i elastikker, bare den sidder så stramt
at
> den ikke falder ud:)
> Derfor er det vigtigt at bruge nogle ordentlige kraftige elastikker.

Til det kan jeg anbefale at gå ned i en stof/sy forretning og købe 10 meter
koge- og strygefast elastik (koster ca 15kr.) Det er nemt at trække frem og
tilbage gennem skruehullerne i 5 1/4" slots'ene
Som en lille ekstra ting satte jeg en ledning fra et HD skruehul til
kabbinet... som stel (ved ikke om det er nødvendigt)

Min knurrende IBM disk blev helt rar efter dette lige indgreb (og der er
stadig elastik nok til mange diske)

- Lars

Fra : Søren Løbner

Dato : 08-05-01 18:26

Som en lille ekstra ting satte jeg en ledning fra et HD skruehul til
> kabbinet... som stel (ved ikke om det er nødvendigt)

Er dette nødvendigt??? (skulle nødigt have at printet i den futter af hvis
den bliver for statisk )

--
Søren Løbner
Mailto: lobner@pc.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-05-01 18:36

"Søren Løbner" <lobner@pc.dk> wrote in message
> Som en lille ekstra ting satte jeg en ledning fra et HD skruehul til
>
> Er dette nødvendigt??? (skulle nødigt have at printet i den futter af hvis
> den bliver for statisk )

Nu jeg lige tænker over det og kikker på Webconsults NoVibe til 345,-
http://asp.webconsult.dk/images/nc/novibe/cooled.jpg kan jeg da se at det
ikke er nødvendigt med en forbindelse der. Jeg mener bare at der var nogen
der nævnte det engang... og den åd jeg

- Lars

Fra : Søren Løbner

Dato : 08-05-01 21:51

OK, tak for det.

Jeg har lige lavet noget med nogle hvide stof elastikker, stort set samme
princip som webconsults bare ikke nogen "ramme" uden om, men derimod bare
elastikkerne direkte om 5 1/4" rammen, dette gør naturlig vis den er svære
at få ud men det er så sjældent jeg flytter den så dettt...

P.s. Jeg poster lige et link herinde til nogle billeder senere, og WOW jeg
kan sq næsten ikke høre den mere!!!!!

Tak for tippene alle sammen!
--
Søren Løbner