cob - full hvornår????
Fra : T Skov

Dato : 09-08-04 22:31

Jeg er godt forvirret, og har desværre ikke kunnet hitte forklaingen på cob
og full? hvornår betragtes der som cob og hvornår full?

Trine

Fra : Kim

Dato : 09-08-04 23:57

"T Skov" <SweetLittleMouse@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg er godt forvirret, og har desværre ikke kunnet hitte forklaingen på
cob
> og full? hvornår betragtes der som cob og hvornår full?

Tjae...Det er vel lidt ligesom en dametøjsforretning.
I nogen butikker kan man skrue sig ned i en 38, mens man
i andre mærker må op i en 40 eller 42 )
Størrelser er lidt relative, det er det jeg prøver at fortælle...

Mvh, Kim
(Som ikke har den store erfaring i dametøj & størrelser....)

Fra : Anet

Dato : 10-08-04 14:03

> [...]
cob
> og full? hvornår betragtes der som cob og hvornår full?

(klip)

Generelt så er full en hest over 155 cm i stang. en cob ligger i str.
140 -155. Altså en stor full grime til en stor hest og en cob til en stor
pony eller en lille hest. Min tidligere hest på 165 cm i stang med et
normalt hoved brugte Full. Min datter araber på 152 cm i stang bruger cob.
Mine islændere bruger cob....osv.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : T Skov

Dato : 10-08-04 21:58

Tak Anet!

Jeg var bare så forvirret

Fra : Nina Svanholm

Dato : 16-08-04 15:31

> [...]

> pony eller en lille hest. Min tidligere hest på 165 cm i stang med et
> normalt hoved brugte Full. Min datter araber på 152 cm i stang bruger cob.

Ja, og så er der jo altid reglen der bekræfter undtagelsen Jacques er
lige knap 150 cm, han bruger full..........men man kan vel se om ens hest
har et stort hoved eller ej......

Venlig hilsen Nina Svanholm.