sand / ? til ridebane købes hvor billigt ?
Fra : Berit Nielsen

Dato : 28-07-04 10:21

Hejsa.
Jeg søger oplysninger om forskellige underlag til en arbejdsbane til
ridning.
Nogen der ved hvad der er billigst at ligge i og hvor man køber det ?

Hilsen Berit

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 28-07-04 10:47

Berit Nielsen wrote:
> Hejsa.
> Jeg søger oplysninger om forskellige underlag til en arbejdsbane til
> ridning.

Der er mange muligheder. Det bedste valg afhænger meget af hvilken type
heste der skal gå på det, og hvad de skal lave.

> Nogen der ved hvad der er billigst at ligge i og hvor man køber det ?

Uharpet sand. Kan købes i den nærmeste grusgrav. Men det støver meget,
når det er tørt.

Hvis du alligevel skal have det kørt med en vognmand kender de også
altid nogle grusgrave. I så fald er det ikke sandet men transporten der
koster langt det meste. Vi har tidligere givet 15 kr. pr. kubikmeter.

-dennis

Fra : Anet

Dato : 28-07-04 19:21

"Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk.FJERN> skrev i en meddelelse

> Hvis du alligevel skal have det kørt med en vognmand kender de også
> altid nogle grusgrave. I så fald er det ikke sandet men transporten der
> koster langt det meste. Vi har tidligere givet 15 kr. pr. kubikmeter.

(klip)

Jeg har betongrus 0,8 på min ridebane. Det fungerer fint. Der er gravet alt
mulden af. Dette er meget vigtigt for ellers så vender bunden med tiden. Jeg
har 20 cm på overalt på min bane. Normalprisen her for 1 kubikmeter leveret
af vognmand er 100 kroner.

--
~ Hilsen
Annette ~