Flotte hestebilleder
Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 13-07-04 18:41

Hej.

Nu har jeg endelig fundet det. Mine to store interesser sat sammen.
Der er en fotograf som hedder Yann Arthus Bertrand som har taget nogle
rigtig gode hestebilleder. Ikke alle er lige gode efter min mening, men der
er nogle pletskud imellem.
De kan allesammen ses på denne side
http://www.yannarthusbertrand.com/yann2/affichage_bestiaux.php

PS. Mangler du en flot trakhener. Se http://www.mjang.dk/bajazzo

Thomas A. Jørgensen
www.Freelance-Foto.dk

For at sende mig en mail, så fjern det indlysende i min mail adresse.

Fra : Camilla - M&M

Dato : 13-07-04 21:45

"Thomas A. Jørgensen" <Thomas@Freelance-Foto.dk_NOSPAM> skrev i en
meddelelse news:40f41ec9$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> Thomas A. Jørgensen
> www.Freelance-Foto.dk

> For at sende mig en mail, så fjern det indlysende i min mail adresse.

GYS! Nogle af billederne får man jo helt gåsehud af... Der er virkelig nogle
gode indimellem!
Super fotograf, og smukke heste!

-Camilla

Fra : B.S.

Dato : 14-07-04 18:02

"Camilla - M&M" <nul@nuk.nul> skrev i en meddelelse

> GYS! Nogle af billederne får man jo helt gåsehud af...

ja det må du nok sige

http://www.yannarthusbertrand.com/yann2/Sortie_HTML/img/large/Chevaux/BCH-27
1.jpg

http://lesecuriesdujardin.com/Cheval/club-hippique-jardin-paris/img/Ecuries_
du_jardin_12.jpg

se de fjolser sidde og grine mens de flår hesten i munden med skarpe bid som
tvinger dens hoved og hals ekstremt bagover i smerte

de abekatte sku slet ikke have lov til at have med heste at gøre

BS

Fra : Malene P

Dato : 14-07-04 21:09

"B.S." <bs-dahl@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tvinger dens hoved og hals ekstremt bagover i smerte
>
> de abekatte sku slet ikke have lov til at have med heste at gøre

Syd for Alperne kan du godt glemme alt om dyrevelfærd.

Malene P

Fra : Benzon

Dato : 15-07-04 22:06

"Malene P" <mallekors(VAEK)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Syd for Alperne kan du godt glemme alt om dyrevelfærd.
>
> Malene P

Det var dog den mest modbydeligt generaliserende udtalelse! Kender du INTET
til verdens rette sammenhæng? Der FINDES dyreelskere andre steder end i DK,
og der FINDES dyreplagere i DK... Læser du aldrig aviser eller ser
nyhederne? Så
sent som her til aften var der en historie (her fra DK) om en pige, der
havde solgt sin hest. Da hun noget senere ville besøge den, var den døden
nær pga. mangel på mad og vand...

http://www.yannarthusbertrand.com/yann2/affichage_bestiaux.php?reference=BCH-300&pais=

Lars

Fra : Malene P

Dato : 15-07-04 22:54

"Benzon" <benzon.sletdette@info.dk> skrev i en meddelelse

> Det var dog den mest modbydeligt generaliserende udtalelse!

At der findes brodne kar også her i landet, ændrer ikke ikke på den
kendsgerning, at almindelig anstændig hensyntagen til dyr, endsige
nogenlunde sympatiske dyreværnslove er stort set ukendt syd for Alperne. At
du i sådan en grad hidser dig op, siger vist mest om din mangel på indsigt
i, hvad der egentlig finder sted af mishandling af dyr rundt omi verden.
Idiot!

Malene

Fra : Benzon

Dato : 16-07-04 19:53

> [...]

> i, hvad der egentlig finder sted af mishandling af dyr rundt omi verden.

Det var da ikke MIG, der med mit fedtede tastatur stemplede 6 milliarder
medmennesker som dyremishandlere! Det synes jeg da er rigelig grund til at
blive vred!
Ja, der findes mange dyremishandlere ude i verden (OG i DK), men der findes
også mange dyreELSKERE!

Men jeg er HELT sikker på, at du nok får ret, hvis du bruger skældsord som
'idiot'. Tror du ikke? Meeeeeget voksent! Glem, at jeg i min første mail
stillede spørgsmålstegn ved din intelligens!

Lars

Fra : Malene P

Dato : 16-07-04 20:42

> Men jeg er HELT sikker på, at du nok får ret, hvis du bruger skældsord som
> 'idiot'. Tror du ikke? Meeeeeget voksent!

Næh, du har nok ret i, at jeg burde have holdt min mund. Men jeg bliver
rasende, når jeg som svar på de modbydelige mishandlinger af dyr rundt om i
verden, bliver mødt med indlæg om, at der jo også er brodne kar i Danmark og
at vi holder burhøns osv osv osv. Betegnelsen "Idiot" var en refleks vendt
mod de fjolser, der ikke kan se forskellen mellem den mentalitet, der
hersker syd for Alperne og den trods alt gennemgående velvilje til at
behandle dyr ordentligt -feks gennem lovgivning- her i Norden. Hvis du ikke
hører til disse, må jeg vel beklage, at jeg smed en skidtspand efter dig.
Iøvrigt er emnet vist OT her i gruppen, så EOD fra min side

Malene P

Fra : Louise

Dato : 18-07-04 20:41

Afsindigt flotte billeder; jeg er dybt fascineret.

Til gengæld synes jeg at dine synspunkter er lidt malplacerede og
naive, Malene. Jeg kan kun tilslutte mig udsagnet om at der findes
brådne kar overalt. Enhver kan da se eksempler på din såkaldte
sydlandske mentalitet her i Danmark (hos helt renracede danskere
ovenikøbet) og jeg kender flere sydpå, der har en fortrinligt forhold
til deres dyr og som slet ikke repræsenterer din opfattelse af de
primitive sortsmudskede?

Iøvrigt er dyrene sgu da ligeglad om de vanrøgtes pga uvidenhed eller
ligegyldighed. Resultatet er det samme og jeg ser jævnligt hunde og
heste, der har en sølle liv pga at folk ikke aner hvad det vil sige at
have hest, men som helt sikkert ikke er onde.

Fra : Malene P

Dato : 25-07-04 09:28

"Louise" <egdal@sporty.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ovenikøbet) og jeg kender flere sydpå, der har en fortrinligt forhold
> til deres dyr og som slet ikke repræsenterer din opfattelse af de

Var det ikke en malplaceret kommentar, Louise?

Så du fattede altså ikke budskabet.

Malene P

Fra : Anet

Dato : 26-07-04 22:40

"Benzon" <benzon.sletdette@info.dk> skrev i en meddelelse

(klip)

Hold da op vi er godt nok nede på et barnligt stadie lige nu kan jeg se....

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Malene P

Dato : 27-07-04 15:27

"Anet" <aneteng FJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hold da op vi er godt nok nede på et barnligt stadie lige nu kan jeg
se....

Og jeg kan se, at du tilsyneladende ikke har læst, forstået eller forholdt
dig til mine andre indlæg i denne tråd, hvor jeg dels forklarer og dels
beklager mit sprogbrug, hvis det i det enkelte indlæg var rettet imod en
forkert. Det ville være rart -men nok for meget at forvente- hvis du udover
at hidse dig op og lege nyhedsgruppe-politi kunne fortælle, hvad jeg har
skrevet, der faktuelt ikke er sandt.

Malene P

Fra : Anet

Dato : 27-07-04 23:16

"Malene P" <malenekors[UDMEDSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
udover
> at hidse dig op og lege nyhedsgruppe-politi kunne fortælle, hvad jeg har

(klip)

Ja, jeg kan se at du syntes at det er ubehageligt at blive mindet om din
opførsel....tænk på det en anden gang før du skriver skældsord til
andre....og jo jeg har læst og forstået, men man behøver altså ikke at
skrive skældsord og det strider mod netetiketten.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Heidi Falch

Dato : 27-07-04 23:33

On Wed, 28 Jul 2004 00:16:03 +0200, "Anet" <aneteng
FJERNDETTEHER@hotmail.com> wrote:

> [...]
>andre....og jo jeg har læst og forstået, men man behøver altså ikke at
>skrive skældsord og det strider mod netetiketten.

Anet, når du skriver (klip) er du så ikke sød reelt at klippe? I dit
seneste indlæg havde du intet fjernet og så kan (klip) jo være lige
meget

--
Knus

Trolden

Fra : Anet

Dato : 28-07-04 01:02

"Heidi Falch" <usenet@troldepus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Anet, når du skriver (klip) er du så ikke sød reelt at klippe? I dit
> seneste indlæg havde du intet fjernet og så kan (klip) jo være lige

(klip)

Det var nu mest for at markere at jeg svarede til Marlene.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Malene P

Dato : 28-07-04 02:16

> [...]

> andre....og jo jeg har læst og forstået, men man behøver altså ikke at
> skrive skældsord og det strider mod netetiketten.

Den pølsepind, kan du jo tilsyneladende blive ved med at koge suppe på. Jeg
spurgte dig, hvad jeg havde skrevet, der faktuelt ikke er sandt. Kan du ikke
svare på det, så synes jeg faktisk, at vi skal slutte den del af tråden her
uden mere kævl.

Malene P

Fra : Anet

Dato : 28-07-04 19:15

> [...]
ikke
> svare på det, så synes jeg faktisk, at vi skal slutte den del af tråden

(klip)

Jeg syntes ikke at det er særlig pænt at skrive Idiot til andre mennesker.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : B.S.

Dato : 28-07-04 21:11

> (klip)
>
> Jeg syntes ikke at det er særlig pænt at skrive Idiot til andre mennesker.

nej og det har Malene jo også undskyldt så her er lidt mere fra "syd for
alperne" misrøgtet mishandlet og skamredet til døde

http://www.dr.dk/Bolivia/991006.shtml

BS

Fra : Benzon

Dato : 29-07-04 11:12

> her er lidt mere fra "syd for
> alperne" misrøgtet mishandlet og skamredet til døde
>
> http://www.dr.dk/Bolivia/991006.shtml
>
> BS

I artiklen fremgår det, at 'El Negro' ('Den Sorte', afdøde hests navn) og
jeg citerer ordret:

"yderligere havde haft den ære at dø mellem benene på en ægte skibskaptajn
fra det høje Nord. (Heine Hestoy, medlem af Dialogos-ekspeditionen... )"

Heine er fra Færøerne! - Altså det Færøerne, der ligger NORD for Alperne!
Hesten levede mao. i bedste velgående indtil denne Nordbo rejste 'syd for
Alperne'.

I rest my case

Lars

Fra : Lene

Dato : 28-07-04 22:45

"Malene P" <malenekors[UDMEDSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Klip
> Den pølsepind, kan du jo tilsyneladende blive ved med at koge suppe på.

Suppe på pølsepind er en af Anettes kulminariske specialiter *g*

Prøv at skrive med stort bare en enkelt gang, og jeg lover dig, du skal få
pølsepinds-suppe til det vælter ud af både næse og ører *gg*

Mvh. Lene

Fra : Anet

Dato : 29-07-04 16:50

"Lene" <hamadryadfjerndette@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Prøv at skrive med stort bare en enkelt gang, og jeg lover dig, du skal få
> pølsepinds-suppe til det vælter ud af både næse og ører *gg*

(klip)

Ja, ja kære Lene. Du er jo selv en af dem der til tider ikke har talt
ordentligt til folk.... *stor griner*, så du kender jo sangen.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Lene

Dato : 29-07-04 18:59

meddelelse news:41091b74$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...>

> (klip)

Der fik du mig! *blinker kækt*

Knus Lene

Fra : Anet

Dato : 30-07-04 11:45

"Lene" <hamadryadfjerndette@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Der fik du mig! *blinker kækt*
>
> Knus Lene

(klip)

Ja, jeg regnede godt med at du vidste hvor du havde mig *GGGG*

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Liz B.

Dato : 18-07-04 21:09

Hej Thomas,

Min yndlings hestefotograf er Gabrielle Boiselle og især hendes
araberbilleder. Du kan se mere på:

www.Boiselle.de

Jeg synes at mange af Yann Arthus billeder er noget opstillet, altså
kunstig på den ene eller anden måde, og så er det, at de forsøger at ligne
malerier med den baggrund.

Hilsen Liz

Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 20-07-04 19:43

"Liz B." <lizb@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Thomas,
>
> Min yndlings hestefotograf er Gabrielle Boiselle og især hendes
> araberbilleder. Du kan se mere på:
>
> www.Boiselle.de

Det er helt sikkert også nogle fede billeder.

> Jeg synes at mange af Yann Arthus billeder er noget opstillet, altså
> kunstig på den ene eller anden måde, og så er det, at de forsøger at ligne
> malerier med den baggrund.

Det har du ret i. Nu har han ikke lavet så meget med dyr før. Det han er
mest kendt for er "Earth From Above", hvor han har fotograferet deltaer og
store landområder i f.eks. Amazonas højt oppe fra fly. Virkelig nogle flotte
billeder.