Nordsvensk hest
Fra : Lindes

Dato : 08-07-04 17:04

Hejsa

Jeg vil lige høre om der er nogle af jer der har en Nordsvensk hest, og evt.
kan fortælle mig lidt om denne race ??
Hvordan er temperamentet og hvordan er de til ridebrug ??
Er der nogle avlere her i landet og i hvilket prisleje ligger racen ??

Jeg vil naturligvis også gerne høre om racen selvom i ikke ejer en
Nordsvensk hest, men ved nogen/har erfaring med racen..

Mvh Charlotte

Fra : Louise

Dato : 11-07-04 12:04

Søg på nettet, feks Heste-nettet.dk der er noget info. Der er en
rimelig nystartet forening i Danmark for Nordsvenske Heste; de kan
sikkert hjælpe dig med mere info.

Min veninde har haft en af arbejdstypen og det var en sød og rolig
hest. De er vist generelt meget rolige og fornuftige og kan bruges til
lidt af hvert afhængigt af hvilken type du vælger. Den tunge type
minder lidt om en jyde; bare lidt lavere og knap så tung og den mere
ædle type går også under betegnelse Svensk Koldblodstraver og er meget
anvendt til specielle travløb i Sverige.

Prøv at gå ind på www.annonsdirect.se / www.bukefalos.com der er en
svensk side ala den blå avis som også har heste til salg. Der er
masser af nordsvenske heste også med billeder.

Louise

Fra : Lindes

Dato : 15-07-04 13:43

Hej Louise

1000-tak for dit svar, det var lige sådan et par link jeg kunne bruge..
Jeg har været inde og kigge på salgsannoncer med de dejlige heste - som
desværre åbenbat ikke er til at opdrive i DK.. Jeg har planer om at finde en
god, rar, stabil og omgængelig hoppe/vallak, som skal give mig nogle gode
oplevelser i skov/terræn.. Så hvis i har nogle fif til køb af hest i
Sverige, vil jeg blive meget glad..

Mvh Charlotte

Fra : Louise

Dato : 16-07-04 12:47

SKAL det være en nordsvensk? Der er en ufattelig køn hoppe til salg på
www.heste-nettet.dk som ligner en nordsvensk meget (og meget vel kan
være det, men der er jo ikke papirer på) Hun ser lækker ud og prisen
er rimelig.

Hvis du køber hest i Sverige vil jeg gøre nøjagtigt som i Danmark. Kør
derover og se/prøv hesten. Få den dyrlægechecket og så ellers bare
hjem med den

Louise