Indkøring
Fra : Morten Guldager

Dato : 06-08-04 20:08

Hejsa,

Vi har vist været igennem emnet utallige gange, men her kommer lige en
variant mere....

Jeg er ved at klargøre en gubbi-yngle-tank.

Der er 6.6 liter vand i tanken.

Jeg har indkøbt mig et lille indenbors filter pumpe værk.

I dette filter er der en lille filtersvamp og en lille pose med
kulstumper.

De 6.6 liter har jeg tappet af "moder-tanken". Altså godt brugt vand.

Men jeg erindrer noget med at sådan et kul-filter ikke er sådan lige
at tage i brug.

Så min plan er at skifte 100% vand i yngle-tanken i morgen.

I overmorgen flytter jeg så den fuldfede gubbi mor.

Vil det ende som uagtsomt mord?

Planen er forøvrigt at gubbi-mor skal gå i en grovmasket si således at
der er en chance for at nogle af ungerne når i sikkerhed inden hendes
kanibalisme får gjort kål på dem alle.

/Morten

Fra : Jørgen

Dato : 07-08-04 17:42

"Morten Guldager" <spamtrap@mogul.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Planen er forøvrigt at gubbi-mor skal gå i en grovmasket si således at
> der er en chance for at nogle af ungerne når i sikkerhed inden hendes

Hej Morten
Hvis jeg læser rigtigt (6,6 liter) så ville jeg ikke turde bruge kulfilter.
Det er meget vanskeligt at styre i en så lille vandmængde.
Hilsen
Jørgen

Fra : tom nielsen

Dato : 27-08-04 23:28

> Jeg er ved at klargøre en gubbi-yngle-tank.
> Der er 6.6 liter vand i tanken.
6,6liter.. det lyder næsten som når børn tæller år... incl ½ og måneder

men en lille gubby-yngle-tank behover du slet ikke et filter - det æder
sikkert bare ungerne i det lille akvarie, da der ikke er plads væk fra
indsugningen - du kan nøjes med en luftpumpe

> Så min plan er at skifte 100% vand i yngle-tanken i morgen.
> I overmorgen flytter jeg så den fuldfede gubbi mor.
> Vil det ende som uagtsomt mord?
Næ, hvis temp. er den samme som den guppi-mor kommer fra, så burde det gå
an.

> Planen er forøvrigt at gubbi-mor skal gå i en grovmasket si således at
> der er en chance for at nogle af ungerne når i sikkerhed inden hendes
> kanibalisme får gjort kål på dem alle.
Sådan en husholdnings-si ?, hvorfor ikke bare købe en fødekasse, den koster
vel ikke mere end en 50,- og er lavet til formålet.