DHCP strejker efter strømafbrydelse.
Fra : Gunner Poulsen

Dato : 07-05-01 13:30

Hjælp.
Min RedHat 6.2 holdt op med at ville være DHCP-server.
Så opgraderede jeg den til 7.1 uden at det ændrede sig

Når jeg genstarter den kommer prompten igen med det samme uden
meddelelser.
Der kommer ingen fil i /var/lock/subsys

Hvad kan jeg prøve?

Jeg har afinstalleret og geninstalleret dhcpcd til hudløshed.

Hjælp.

Gunner.

Fra : Troels Arvin

Dato : 07-05-01 13:59

On Mon, 07 May 2001 14:29:44 +0200, "Gunner Poulsen"
<gp@lyngbjerggaardskolen.dk> wrote:

> Når jeg genstarter den kommer prompten igen med det samme uden
> meddelelser.

Jeg antager, at vi nu taler Red Hat 7.1.

Findes /etc/dhcpd.conf ?
Findes filen /var/lib/dhcp/dhcpd.leases ?

Hvis "nej" til første spørgsmål:
Prøv at finde din DHCPd configurationsfil frem igen og læg den som
/etc/dhcpd.conf

Hvis "nej" til sidste spørgsmål, så fyr flg. to kommandoer af (som root):
touch /var/lib/dhcp/dhcpd.leases
/sbin/service dhcpd restart

Fra : Gunner Poulsen

Dato : 07-05-01 14:28

Det VIRKEDE )))))

Det har jeg rodet med siden i morges TAK.

Gunner.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 07-05-01 15:31