HJÆLP Vedr. limning af hjemme lavet baggru~
Fra : Frank Bojsen Nielsen

Dato : 21-07-04 20:45

Hejsa.

Ja har nu haft en hjemmelavet akvarie baggrund af PU skum + lip (alfix)
til at sidde i min akvarie på 720 L. i ca 3 måneder.
Jeg har desværre ikke limet den bag på eller i siden, da jeg monterede den,
syntes den sad rigtig godt, men efterhånden syntes jeg at den "løfter" sig
lidt på midten ca 1 cm, og det ændre jo på presset ved tværstangen.

Hvad vil i anbefale jeg gør, vil gerne undgå at jeg skal havde tømt hele
akvariet for
fisk osv igen for at lime den total bagpå, kunne det hjælpe at man tømte ca
20
cm af vandet og limede den rigtig kraftig i siden med silicone ?

På forhånd tak

Frank B Nielsen

Fra : Jasper Norman

Dato : 22-07-04 00:17

Du kan bruge det såkaldte "undervands silicone" Det er efter sigende noget
rimeligt fedtet stads, men du undgår at tømme akv. Vær opmærksom på, at når
siliconen hærder sætter den mærker på glasset, så du kunne overveje at lime
en eller to glaslister fast på et "usynligt" sted, og sætte baggrunden i
klemme imellem dem.

Mvh

Jasper

Fra : Frank Bojsen Nielsen

Dato : 22-07-04 21:30

Hej Jasper.

Takker for info.

Jeg har lige tappet ca 30 cm vand af, så nu for den lov at stå til imorgen
middag
eller sådan noget så limer jeg den med alm. sort akvarie silikone i siden og
bagpå,
så vil jeg se hvad det kan gøre.
Skulle det ikke lige være helt nok, så indkøber jeg en tube "undervands
silikone"
som du skriver og limer de sidste ca 30 cm ned til bunden i siden med det.

Vedr. "tørre" mærker regner jeg med at sætte noget meget mørkt sol film på
begge
sider, både for at skjule siden men også for at skærme noget mere af for
solen
da akvariet kan nås både fra en syd & nord vendt vindue, troer det kunne se
"sejt" ud !

Der er ialtfald en ting der er total sikker, med en baggrund i PU skum, SKAL
DEN
LIMES ellers går det galt

Som man siger af skade bliver man klog men sjældent rig

Fra : Jasper Norman

Dato : 22-07-04 23:04

Hehe. God fornøjelse.

Kunne ellers godt tænke mig at lave min egen baggrund. Var det
svært/dyrt/tidskrævende? Er den blevet flot? Pt. har jeg selv bare en ganske
alm. "klippe" baggrund af papir. Dette ser bestemt ikke specielt godt ud,
men jeg må indrømme at jeg ikke er glad for at skulle slippe 2500,- for en
BTN baggrund. Du må meget gerne maile et par billeder til mig.