Mysterie snegle
Fra : Iceage

Dato : 21-07-04 01:23

Hejza fandt et par snegle på nettet men desvære ikke noget om deres adfær og
hvor megety varme de klare og om de spiser de alger de andre fisk ikke gider
ha. Så hvis der er nogen af jer der har sådan nogen vil jeg blive glad for
om jeg kan få lidt hjælp til at vælge om jeg skal ha nogen eller ej.
Mvh Iceage

Fra : Charlotte petersson

Dato : 22-07-04 20:34

Jeg har haft mysterie snegle, De klarer sig fint i de fleste akvarier ville
jeg mene. Men der er et stort problem, og det er at de formerer sig enormt.
Det er meget vigtigt at man ofte ser efter om der er æg under glasset eller
toppen af akvariet. De fisk der er glade for snegle vil heller ikke
afskrækkes af deres størrelse.
Mit råd er at det skal overvejes grundtigt om det er det rigtige i dit
akvarie.

mvh.
Charlotte
med to små akvariet.

Fra : André Høstrup

Dato : 01-08-04 00:12

Min erfaring med Mysteriesnegle er, at de ikke lægger nogen æg hvis ikke de
kan lægges over vandoverfladen, så hvis dækglasset er tæt på vandspejlet,
så kommer der ingen unger ud af det, men derudover er de ikke nogen
skadedyr, de spiser dine døde fisk, hvis de da ikke er i den store scala og
går ikke på planterne, de spiser andemad, agurker og mallepiller samt alm.
fiskefoder og skulle de lægge æg, så er det jo bare at fjerne klumpen

Lige en ting med de æg de lægger, de bliver kun til noget hvis luft
fugtighed og temperatur er den rigtige.

Men ellers så se mere om dem her http://www.applesnail.net/

--
Regards André Høstrup