Regnvand
Fra : Heinrich Frausing

Dato : 12-07-04 21:47

Hej alle

Jeg har haft et akvarie til at stå ude i haven et par dage,
der ligger nu en ca. 10 liter vand i,
kan regnvand bruges direkte til at hælde ned til mine fisk? (selskabsfisk)
og er det bedre end vand fra vandhanen ?

Mvh Heinrich

Fra : Jasper Norman

Dato : 13-07-04 23:24

Hvis det har "væltet" ned i et par dage, kan regnvandet fint bruges til alm.
selskabsfisk. Vandet er meget blødt, og duer derfor ikke til malawi
cichlider mm. Men hvis det er regnskovs fisk du har er det ok. Men
personligt ville jeg nok ikke tage chancen, men ville hælde vandet ud, rense
akv. og hælde postevand derned.

/Jasper

Fra : Lisbeth og Knud Schø~

Dato : 16-07-04 09:54

<KLIP>
> kan regnvand bruges direkte til at hælde ned til mine fisk? (selskabsfisk)
> og er det bedre end vand fra vandhanen ?
<KLIP>

Hvis det har regnet forud for opsamlingen af regnvand, altså hvis man
begynder opsamligen efter at det har regnet f.eks. ½ time så skulle de
fleste svævende forureningspartikler være væk.

Jeg har ind imellem valgt at blødgøre mit akvarievand lidt med regnvand uden
at det har skabt problemer af nogen art.

Alternativt kan man nogle steder købe osmosevand (vores lokale Maxi-Zoo
sælger det for 1, - pr liter), der tjener det samme formål.

Det afgørende er om du ønsker at blødgøre vandet.

mvh/Knud