Anbefalinger til camping i syd Norge (Eger~
Fra : K.

Dato : 02-08-04 20:33

Hej,

vi skal på en smuttur til Norge med bil og telt. Er der nogen der kan
anbefale nogle campingpladser i rimelig afstand fra Egersund. Gerne
med flot natur og mulighed for lidt fiskeri!!

Hvad er de vigtigste ting at medbringe, når man tager til Norge, altså
for at spare penge på nogle af deres dyre varer?????

/K.

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 20:58

Vi kan anbefale Saganeset Feriecenter. Var der for få år siden.
Det ligger i behagelig afstand fra Egersund og ikke langt fra Sirdal
i bunden af Lysefjorden. Nedkørslen til Lysefjorden foregår via
27 hårnålesving.

Pladsen syntes vi var utrolig dejlig. Vi havde lejet hytte dengang.
Der er flot natur og utrolig hjælpsomt værtspar.

Se selv videre her:

http://www.sageneset.no/

Mvh Steen

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 21:03

Hejsa.

> vi skal på en smuttur til Norge med bil og telt. Er der nogen der kan
> anbefale nogle campingpladser i rimelig afstand fra Egersund. Gerne
> med flot natur og mulighed for lidt fiskeri!!

Nu bruger jeg aldrig campingpladser, da jeg plejer at leje hytter. Men i
Egersund ligger der en turistinfo nede ved havnen, og de kan nok hjælpe dig.
http://rlb.no/accommodation/info/1121
http://www.camping.no/

> Hvad er de vigtigste ting at medbringe, når man tager til Norge, altså
> for at spare penge på nogle af deres dyre varer?????

Medbring din fulde ration, 1 l. sprut, 1 l. hedvin el. 2 l. vin samt hele 2
l. øl...

Og køb drikkelsen i Danmark el. Tyskland, da de toldfrie priser på Norges
færgerne er til at græde over.

Ordentligt rugbrød ved vores Norske venner ikke hvad er, og pålæg generelt
koster en bondegård.

Køb brød & pålæg med hjemmefra, og køb til de varme retter i Norge.

Jeg plejer altid at købe 10-15 dåser fåborg leverpostej, forskellige
spegepølser mm. med

Der er masser af politi på vejene, så nul promiller og pas på farten.

Mvh.
Mick.

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 21:25

"Mike" <xxx.pc.dk> skrev i en meddelelse news:410e9de1$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> spegepølser mm. med
>

> Der er masser af politi på vejene, så nul promiller og pas på farten.

Hvis man handler i de lidt større byer er der kommet supermarkeder
(som f.eks. Rema1000) og her er prisen ikke længere så skyhøje.
Det er vores erfaring. Hos den lille landkøbmand flås tegnebogen
stadig i stykker.
Dog bør man som skrevet herover medbringe drikkevarer.

Mvh
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 16:09

On Mon, 2 Aug 2004 22:24:49 +0200, "Steen" <steenk(snabel
a)post3.tele.dk> wrote:

> [...]

Prisniveauet er blevet noget større siden forrige gang (2001) jeg var
der. Vi har tidligere handlet en del i bl. a. Rema1000 og Kiwi i
Drammen, og dengang synes jeg ikke priserne var så meget højere end i
DK.. I år havde vi noget mad med hjemmefra, så det gik...
Vi var ude at spise nogle gange, og da blev drikkevarerne reduceret til
sodavand... 40 cl øl til 64,- NOK, et glas rødvin til 75,-NOK på torvet
i Drammen, sammen med et par pizzaer til 128,-... stykket... så kan
feriebudgettet til 2,5 uge hurtig reduceres til 1 uges overlevelse...:)

Hvis nogle af jer er rygere, så husk endelig at tage tobaksvarer med
herhjemmefra...til under halv pris.. en pakke smøger i Norge koster over
60 kroner..(godt nok norske, der er ca 8% mindre værd, men alligevel..)

Nemlig...og de stopper gerne turister..

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)