Vores første udlandstur
Fra : Tournesol

Dato : 31-07-04 08:55

Hejsa Alle sammen

Nu er vi kommet hjem efter vores første udlands tur ,det har været en
pragtfuld tur ,med en masse erfaring, mest godt, men også lidt skidt.

Vores tur stratede kl 6 tordag morgen d 1 juli for at undgå den værste
trafik, det gik helt fint. vi havde planlagt at vi skulle overnatte i soltau
i tyskland på caming skandinavia, en ok plads vi blev der 2 overnatninger
fordi vi var ret trætte.

Lørdag besluttede vi at vi ville væk fra det våde vejr, så vi valgte at køre
mod frankrig i stedet for Holland.
Vi havde planer om at køre mod en lille plads nær Provins.

Vi kørte over dortmund og kölen, da vi var blevet stært frarådet med vores
dårlige trækker at køre over kassel, der skulle være nogle grimme bakker.

På kortet så det ikke ud til at være længer end vi kunne køre i et træk, men
vi blev kloger, vi måtte tage en overnatning i Bitburg, nærmer oberweis, på
en super lækker campingplads prümtal camping, hvor vi lå lige ned til floden
prüm, meget ubeskriveligt lækkert.

Nærste dag kørte vi så videre, >hæhæ< og fór en smule vild, men vi kom ud
over de smukkeste mindre bjerge, og toyotaen kom virkelig til at bestille
noget skal jeg lige love for!!!
Vi kom igennem både beligen og luxemborg, wauw siger jeg bare for et
landskab!!!!!!

Men enelig fandt vi mortor vejen og fik næsen mod provins.

Kl 9 om aften søndag landede vi på camping des 4 vents i creveour en brie,
en ok plads med MEGET søde værter!!!!
vi fik en mega plads, og vi var ret sikker på at vi skulle dele den plads
med andre, men nej det var vores helt for os selv ,i dk ville der mindst
kunne ligge 2 vogne med telt og bil og det hele.
Vand og strøm var lige ud for hver plads det var næsten komfort pladser, der
manglede bare afløb til spil vand .

vores datters første kommentar da vi landene var" jeg kan jo ikke forstå
hvad de siger så her er jo igen at lege med" jeg sagde så til henne at man
behøvede ikke at kunne snakke med dem for at lege, det skulle hun nok finde
ud af.
Der gik ikke langtid før begge unger kom slæbende med den ene kamerart efter
den anden, den store kan lidt engelsk så han fik brugt det og han syntes det
var sjovt, >hæhæ< vi så ikke meget til vores unger kun i disney world .-)
som virkelig var en mega oplevelse selv for os voksene.

Det eneste jeg syntes var dumt på den plads var, at toilet papiret hang
unden for toiletterne, men det klarede vi ved at købe vores eget
Bad var med i prisen.Samt bordtennis, beach volly og swimming poolen.
vi fandt ud af at vi lå meget tæt på disney world så det skulle vi naturlig
se.
vi så også sea life, paris ,eifeltårnet og nortre dame og min kære mand fik
prøvet at køre i tæt trafik >hæhæ<, havde advaret ham men vi valgt alligevel
at køre ind fordi jeg har så for...... svært ved at gå langt.
franskmændene er godt nok ps....... når de køre bil skal jeg love for!!!!!!
de parkere hvor det passer dem !!!!!
Men vi kom ind og ud af paris UDEN n bule

Efter 11 overnatninger begyndte vi alle at få hjem ve vi savnede dansk mad
og ikke mindst rugbrød!!!!
Det e r lidt af en kultur chok at komme til frankrig syntes vi, men fedt
alligevel.

vi besluttet os så at køre videre til Holland for lige at få det med også.
vi kørte i et træk fra frankrig til opende i Holland det gik helt fint .

Vi kørte kl 9 om morgen fra frankrig og landede i Holland kl 21 på camping
t´strandheem en virkelig lækker plads med indendørs pool overdækket
legeplads og masser af underholdning til ungerne.
en meget luksøs plads men det var nu ok det var også sjovt at prøve det.
Vi brød os nu ikke om vores værter de virkede sure men deres medarbejder var
utrolig søde!!!!

Om lørdagen blev der varslet en mega storm med meget kraftig vind og masse
regn og hollænderne var utrolig søde til at oversætte og hjælpe os med at
sikere teltet og cv vi hvade jo ikke en storm strop kun alm storm baduner,
vi har ingen erfaring i den grad.Men heldigvis blev det kun til en masse
vand og lyn og torden så det baskede ikke en vind rørte sig

Holland var for os en lidt mindre kultur chok det passede mere til os.
alt hvar bare billigt det var helt vildt så vi fik købt lidt med hjem

efter 4 overnatninger i holland mente vi det var tid til at køre hjem til
danmark vi savnede efterhånden fædrelandet!!!!
vi kørte fra holland kl 9 om morgen og landede i Helsinge kl 22 om aften en
meget lang tur men vi ville heller køre i et træt og komme sendt hjem.

Vi har stort set ikke oplevet den vilde trafik på turen som man ellers høre
om vi må have valgt de rigtig tidspunkter

vi er helt ening om at vi skal have en bil med mere mortor kraft fordi
Toyotaen knokelde virkelig på fuld kraft der skulle ikke meget bakke
til.Nogle af bakkerne i Luxemburg måtte den ned i 2 gear og 30 km op af
bakke men den klarede da
Benzin forbuget var nu ok trods alt et sted mellem 10 og 12 på litteren
nogle steder sikkert mindre.

Så er vi blevet enig om at skal vi til frankrig igen skal vi lære lidt
fransk, de vil ikke snakke engelsk

Men i bund og grund var det en FEEEEED tur med en masse dejlige oplevelser

vi skal helt sikker til udlandet igen igen tivl om det

Jeg vil godt sige tak for alle de gode råd ,de var gode at have med i
bagagen ,og det var gpsén forresten også ,sådan en MÅ vi bare eje den redet
os et par gange når vi kørte vild >grin< ,men det skal være en lidt nyer
udgave

håber i andre har haft en lige så god ferie som os

Knus fra Hele familien Knudsen.

Fra : Anja

Dato : 01-08-04 21:08

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hejsa Alle sammen
>
> Nu er vi kommet hjem efter vores første udlands tur ,det har været en
> pragtfuld tur ,med en masse erfaring, mest godt, men også lidt skidt.

Ja der er lærerigt

> Vores tur stratede kl 6 tordag morgen d 1 juli for at undgå den værste
og fik næsen mod provins.

> Kl 9 om aften søndag landede vi på camping des 4 vents i creveour en brie,
>>
> Knus fra Hele familien Knudsen.

Jamen velkommen tilbage..
Vi var også afsted på vores første tur med CVén

Anja

Fra : stopling

Dato : 03-08-04 13:42

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> wrote in message news:<410b5051$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> Hejsa Alle sammen
>
> Nu er vi kommet hjem efter vores første udlands tur ,det har været en
> pragtfuld tur ,med en masse erfaring, mest godt, men også lidt skidt.

Det er jo det der er spændende, at komme ud hvor man næsten ikke kan
bunde og så klare det alligevel
> [...]
> noget skal jeg lige love for!!!
> Vi kom igennem både beligen og luxemborg, wauw siger jeg bare for et

Der har vi også kørt forkert. Slem bjergkørsel op til 15% stigninger
og fald. Men vi fik set hvor tyskerne laver al deres Liebfraumilch og
Piesporter. Så noget fik vi da ud af det.

> [...]
> kunne ligge 2 vogne med telt og bil og det hele.
> Vand og strøm var lige ud for hver plads det var næsten komfort pladser, der

Den plads har vi også været på dejlig plads og meget søde og venlige
værter

> håber i andre har haft en lige så god ferie som os
Tak det har vi.

Og tusind tak for en dejlig feriebeskrivelse. Det var skøn og lærerig
læsning.