list over directory struktur
Fra : jma

Dato : 11-08-04 20:53

Hvordan laver jeg en list over alle directories på en eller flere disk(e)
uden af få alle filerne med.

Jeg har prøvet med:
'ls -Rd' men det virker ikke, så har jeg tillige prøvet med 'ls -R' hvor jeg
får alle filer med. Men der må da være en bedre måde?

På forhånd tak,

jma

Fra : Kent Friis

Dato : 11-08-04 20:56

Den Wed, 11 Aug 2004 21:52:56 +0200 skrev jma:
> [...]
> 'ls -Rd' men det virker ikke, så har jeg tillige prøvet med 'ls -R' hvor jeg
> får alle filer med. Men der må da være en bedre måde?

find / -type f

(f = file)

Mvh
Kent

Fra : jma

Dato : 11-08-04 21:28

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> find / -type f
>
> (f = file)

Super - og med -d får jeg directory

Fra : Martin Schyth

Dato : 12-08-04 12:04

> Super - og med -d får jeg directory

Ja eller: du

Så kan du se hvad de fylder - men det er jo ikke sikkert du vil have den
info med :)

/Martin

Fra : Steffen Fischer

Dato : 16-08-04 08:10

jma wrote:

> Hvordan laver jeg en list over alle directories på en eller flere disk(e)
> uden af få alle filerne med.

Hvis du også er interesseret i bibliotekernes (træ)struktur kan du bruge
"tree", som laver noget simpel ascii-grafik.

/Steffen

Fra : jma

Dato : 16-08-04 15:42

"Steffen Fischer" <steffen_fischer@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du også er interesseret i bibliotekernes (træ)struktur kan du bruge
> "tree", som laver noget simpel ascii-grafik.

Ja - men det er tilsyneladende ikke med i Fedore - i hvert har jeg den ikke.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 16-08-04 15:57

"jma" == jma <jpillow1@ERSTATHOT_mail.com> writes:

> "Steffen Fischer" <steffen_fischer@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> disk(e)

> Ja - men det er tilsyneladende ikke med i Fedore - i hvert har jeg
> den ikke.

Tree kommer af en eller anden grund i sin egen pakke i fedora.

apt-get install tree

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Osten

Dato : 16-08-04 21:25

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@bakkelygaard.dk> wrote in message

> Tree kommer af en eller anden grund i sin egen pakke i fedora.
>
> apt-get install tree

Nu prøvede jeg for sjov at 'apt-get install tree' som root, men fik
'-bash: apt-get: command not found' som svar...

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 16-08-04 21:50

"Osten" == Osten <jpeace73@SPAMhotmail.com> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@bakkelygaard.dk> wrote in message

> Nu prøvede jeg for sjov at 'apt-get install tree' som root, men fik
> '-bash: apt-get: command not found' som svar...

Nej, apt er ikke standard i FC. Hvis du ikke allerede har vænnet dig
til at bruge yum, bil jeg foreslå dig at hente apt herfra:
<http://www.fedora.us/wiki/FedoraHOWTO>.

Og ellers er det yum install tree