maildrop mailfilter script
Fra : Niels Bachmann

Dato : 08-08-04 22:33

Hej gruppe
Jeg er desværre en klovn til at scripte, så lidt hjælp ville være dejligt.
Jeg er ved at installere qmail + vpopmail + spamassassin på en ny server og
mangler lidt hjælp til mit mailfilter script.

Jeg har følgende, der iøvrigt osse virker.

import EXT
import HOST
import HOME
MAX = 15
VHOME=`/home/vpopmail/bin/vuserinfo -d $EXT@$HOST`
VPOP="| /home/vpopmail/bin/vdelivermail '' bounce-no-mailbox"
JUNKFOLDER=".JunkMail"

if ($VHOME)
{
`test -d "$VHOME/Maildir/$JUNKFOLDER"`
if( $RETURNCODE != 1 )
{
if ( $SIZE < 262144 )
{
exception {
xfilter "/usr/bin/spamc -f -u $EXT@$HOST"
}
}
}
if (/^X-Spam-Flag: *YES/)
{
to "$VHOME/Maildir/$JUNKFOLDER/"
}
else
{
to "$VHOME/Maildir/"
}
}
else
{
to $VPOP
}

Men vil gerne tilføje at det automatisk opretter .Junkmail folderen hvis den
ikke findes. Det blev tidligere gjort med en patchet udgave af vpopmail, men
den patch duer ikke til nyere versioner af programmet.

noget ala det her.

`test -d "$VHOME/Maildir/$JUNKFOLDER"`
if( $RETURNCODE == 1 )
{
`maildirmake $VHOME/Maildir/$JUNKFOLDER;chown -R vpopmail.vchkpw
$VHOME/Maildir/$JUNKFOLDER`
}

Jeg kan desværre ikke selv regne den ud

MVH/ Niels Bachmann