Net-install af mdk10 og swap.
Fra : Martin Thøgersen

Dato : 08-08-04 20:23

Hejsa.
Jeg har fulgt guiden til en http-install af mandrake 10.0 på www.klid.dk/sw
Jeg har fået lavet min bootdisk med
# dd if=network.img of=/dev/fd0
og den kan godt boote. Problemet er, at en http-install kræver 68Mb ram.
Jeg har kun 32Mb (gisp ja en gammel spand).

Kan jeg bruge min swap partion?
(Som virker fint. Spanden er partioneret/formateret.)

Hvilke boot-parametre skal jeg give for at mounte swappen?

På forhånd tak,
--
Martin Thøgersen

Fra : Martin Thøgersen

Dato : 08-08-04 21:57

Martin Thøgersen wrote:
> [...]
> (Som virker fint. Spanden er partioneret/formateret.)
>
> Hvilke boot-parametre skal jeg give for at mounte swappen?

Hvis det ikke kan lade sige gøre, kan jeg så opdatere fra mdk9.1 til 10
over netværk?
(Som i nok har regnet ud, har jeg ikke en gangbar brænder ved hånden :)

--
Martin Thøgersen

Fra : [x]

Dato : 08-08-04 22:20

Martin Thøgersen wrote:

> Hvis det ikke kan lade sige gøre, kan jeg så opdatere fra mdk9.1 til 10
> over netværk?
> (Som i nok har regnet ud, har jeg ikke en gangbar brænder ved hånden :)

Afhængigt af størrelsen af din hd, er det også muligt at have en
installation fra din hd. Jeg ved ikke om det er løsningen. Her er lige
en lille url der måske kan hjælpe:

http://distro.ibiblio.org/pub/linux/distributions/mandrake/Mandrakelinux/official/9.2/i586/doc/install/da/install.htm

Jeg har ingen erfaringer med denne type installationer og kan derfor
ikke give råd. Jeg ville blot lige nævne at den mulighed foreligger.

Held og lykke med det.

--
mvh. [x] - www.ionline.dk

Fra : Martin Thøgersen

Dato : 08-08-04 22:44

[x] wrote:

> Afhængigt af størrelsen af din hd, er det også muligt at have en
> installation fra din hd. Jeg ved ikke om det er løsningen. Her er lige
> [...]

Jeg har været der, men tak alligvel :)
Pointen med netinstall er blot, at man ikke behøver hive hele distroen
ned. Min skod server/spand skal jo kun bruge en lille del.
Men jeg holder muligheden åben...

--
Martin Thøgersen

Fra : [x]

Dato : 08-08-04 22:58

Martin Thøgersen wrote:

> Jeg har været der, men tak alligvel :)
> Pointen med netinstall er blot, at man ikke behøver hive hele distroen
> ned. Min skod server/spand skal jo kun bruge en lille del.
> Men jeg holder muligheden åben...

Ja, hvis du kun har behov for f.eks ca. 600 mb er der selvfølgeligt
ingen grund til at hente 2,2 gb :) Hvad med evt. udelukkende at hente de
pakker du påtænker at benytte og installere maunelt ? (større arbejde,
ganke vidst men muligt)

--
mvh. [x] - www.ionline.dk

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 09-08-04 11:25

Den Sun, 08 Aug 2004 22:57:17 +0200. skrev Martin Thøgersen:

> Hvis det ikke kan lade sige gøre, kan jeg så opdatere fra mdk9.1 til 10
> over netværk?
> (Som i nok har regnet ud, har jeg ikke en gangbar brænder ved hånden :)

Jeg tror det, men har ikke prøvet det. Dvs med urpmi. jeg opgraderede fra
10.0 CE til 10.0 OE på den måde. Prøv at google eller spørge nogen på
mandrake. Tag en backup først!

Hilsen
keld

Fra : Martin Thøgersen

Dato : 11-08-04 20:08

Keld Jørn Simonsen wrote:

> Jeg tror det, men har ikke prøvet det. Dvs med urpmi. jeg opgraderede fra
> 10.0 CE til 10.0 OE på den måde. Prøv at google eller spørge nogen på
> mandrake. Tag en backup først!

Jeg fik opgraderet mdk9.1 til mkd10.0 med urpmi.
Til de interesserede:

mandrake.vmlinuz.ca/bin/view/Main/UrpmiUpgrade

urpmi.removemedia -a         (get rid of 9.1 sources)
urpmi.addmedia [main,contrib,update]   (10.0 that is.)
urpmi.update -a
urpmi urpmi
urpmi --wget --no-verify-rpm --auto-select -v --allow-force
urpmi kernel

rpm -Va | grep miss      (to see if any libraries are missing)
rpm -qa | sort > rpmlist.new
diff rpmlist.old rpmlist.new

--
Martin Thøgersen