Ændring af ext2 til fat16
Fra : Jens

Dato : 07-08-04 12:26

Jeg står og skal ændre et drev fra ext2 til fat16, mens linux kører.
Hvordan gør man det eller kan man det.

Hilsen Jens

Fra : Kent Friis

Dato : 07-08-04 18:42

Den Sat, 07 Aug 2004 13:26:20 +0200 skrev Jens:
> Jeg står og skal ændre et drev fra ext2 til fat16, mens linux kører.
> Hvordan gør man det eller kan man det.

1. backup
2. verificer backup
3. umount partitionen
4. brug fdisk til at ændre partitionstypen (Linux -> FAT)
5. mkdosfs
6. mount partitionen
7. restore backup'en fra punkt 1.

Hvis du ikke vil gemme data, springer du bare over punkt 7.

Mvh
Kent

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-08-04 20:36

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> writes:

> [...]
> 6. mount partitionen
> 7. restore backup'en fra punkt 1.
>
> Hvis du ikke vil gemme data, springer du bare over punkt 7.

Et muligt alternativ skulle efter sigende være Partition Magic. Det
koster dog penge. Jeg var rigtigt glad for min version 3.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-08-04 16:01

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:
> Et muligt alternativ skulle efter sigende være Partition Magic. Det
> koster dog penge. Jeg var rigtigt glad for min version 3.

Dog står der "mens linux kører" hvilket kan gøre det svært :)

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 09-08-04 19:33

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:

> Dog står der "mens linux kører" hvilket kan gøre det svært :)

Ihvertfald at køre PM.

Så er det den slagne vej med den givne opskrift...