Homebanking
Fra : Carsten Povlsen

Dato : 02-08-04 16:07

Er der nogen som kan få deres homebanking til at virke under Linux? Hvis
der hvilken Linux bruges der?
--
Carsten Povlsen
E-mail: povlsen@rasmusminde.dk

Fra : Peter Makholm

Dato : 02-08-04 16:22

Carsten Povlsen <povlsen@rasmusminde.dk> writes:

> Er der nogen som kan få deres homebanking til at virke under Linux?
> Hvis der hvilken Linux bruges der?

Masser af succeshistorier på:
http://linux.dk/support/bank/?cn=dk&nid=1

--
Peter Makholm | I laugh in the face of danger. Then I hide until
peter@makholm.net | it goes away

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 02-08-04 16:23

Carsten Povlsen wrote:
> Er der nogen som kan få deres homebanking til at virke under Linux? Hvis
> der hvilken Linux bruges der?

Det vil hjælpe, hvis du skriver hvilken homebanking-løsning, du tænker på.

Jeg bruger f.eks. Jyske Banks netbank vha. Mozilla og det virker
fortrinligt.

--
Steen Suder

Fra : Sune Vuorela

Dato : 02-08-04 17:34

On 2004-08-02, Steen Suder, privat <sfs_news_spam@suder.dk> wrote:
> Jeg bruger f.eks. Jyske Banks netbank vha. Mozilla og det virker
> fortrinligt.

Og jeg bruger den i konqueror. Det virker også fortrinligt.. eller
næsten. Jeg bryder mig ikke altid om saldoen.

--
Sune

Fra : Preben Holm

Dato : 02-08-04 21:02

> Og jeg bruger den i konqueror. Det virker også fortrinligt.. eller
> næsten. Jeg bryder mig ikke altid om saldoen.

Ville den mon ikke være mindre hvis du havde windows! Så er der jo mange
flere software licenser der skal købes - hehe.

Mvh / Preben Holm

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 03-08-04 08:50

Carsten Povlsen skrev:
> Er der nogen som kan få deres homebanking til at virke under Linux? Hvis
> der hvilken Linux bruges der?

Det afhænger helt af, hvilke bank du har!!!

Personligt har jeg Danske Bank og her er det relativt besværligt at få
homebanking til at køre fra Linux. Danske Banks homebanking vil kun
acceptere Internet Explorer som browser, og derfor har jeg været nødt
til at få Internet Explorer til at køre under Linux. - Dette kan gøres
vha. Wine... - Men min homebanking fungerer vha. IE 6.0 under Linux.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-08-04 18:56

Jacob Tranholm skrev:

> [...]
> til at få Internet Explorer til at køre under Linux. - Dette kan gøres
> vha. Wine... - Men min homebanking fungerer vha. IE 6.0 under Linux.

Samme her med BG Bank (samme system). Dog bruger jeg det via Crossover men
det er vist også en shell til Wine så vidt jeg ved?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 03-08-04 21:08

Martin Johansen [6000] skrev:

> Samme her med BG Bank (samme system). Dog bruger jeg det via Crossover men
> det er vist også en shell til Wine så vidt jeg ved?

Jeg sagde bare "Dette kan gøres vha. Wine", jeg har tidligere haft IE
5.5 succesfuldt installeret vha. Wine, men i øjeblikket bruger jeg også
Crossover Office til at køre min Internet Explorer. - Det er noget
nemmere end standard Wine setup.

Men hvis du kigger på
http://frankscorner.org/index.php?p=ie6
kan du se, hvordan IE 6.0 SP1 kan installeres uden Crossover Office.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-08-04 21:57

Jacob Tranholm skrev:

> [...]
> succesfuldt installeret vha. Wine, men i øjeblikket bruger jeg også
> Crossover Office til at køre min Internet Explorer. - Det er noget

Ja meget nemmere.

Skal da også have købt en licens snarest.

> Men hvis du kigger på
> http://frankscorner.org/index.php?p=ie6 kan du se, hvordan IE 6.0 SP1 kan
> installeres uden Crossover Office.

Har prøvet uden held.