Installation af usb2.0 kort under SME
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 30-07-04 23:55

Hejsa

Jeg har lige installeret et usb 2.0 kort på min SME. Efter
installation har jeg prøvet at sætte en ekstern usb disk til, men det
har ikke virket. Efter lidt nørklen fandt jeg ud af, at jeg kunne

modprobe usb-ohci

- og derefter bliver enheder på det nye kort genkendt.. mit problem er
så, at jeg ikke kan mounte min eksterne usb disk via fstab, da jeg
skal fyre ovenstående linie af først..

hvad gør jeg?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 31-07-04 00:16

Due some reason Bo Kamp Dudek <bo@bodudek.dk> happened to write:

> [...]
> installation har jeg prøvet at sætte en ekstern usb disk til, men det
> har ikke virket. Efter lidt nørklen fandt jeg ud af, at jeg kunne

OHCI er ikke USB2, det er USB1.

Du skal indlæse usb-ehci (2.4-kerne) eller ehci-hcd (2.6-kerne).

/Rasmus

Just install Windows. It will crash once a day, and your hardware
will no longer be the poblem.

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 31-07-04 01:04

[...]

>Du skal indlæse usb-ehci (2.4-kerne) eller ehci-hcd (2.6-kerne).

kan jeg bare indlæse den uden at tænke på, at den anden også er
indlæst?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 31-07-04 01:46

Due some reason Bo Kamp Dudek <bo@bodudek.dk> happened to write:

> [...]
>
> kan jeg bare indlæse den uden at tænke på, at den anden også er
> indlæst?

Jeps. UHCI, OHCI og EHCI kan sagtens være indlæst samtidig.

/Rasmus

42.3454% of statistics are completely made up
- Matt Benneke

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 31-07-04 01:52

[...]

>Jeps. UHCI, OHCI og EHCI kan sagtens være indlæst samtidig.

men når jeg booter maskinen, så skal jeg indlæse den modprobe igen..
ehm.. kan den ikke sættes til at blive indlæst automatisk?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 31-07-04 01:54

> [...]

> men når jeg booter maskinen, så skal jeg indlæse den modprobe igen..
> ehm.. kan den ikke sættes til at blive indlæst automatisk?

Sandsynligvis jo. I Debian putter man "usb-ehci" (eller "ehci-ehcd") i
/etc/modules; jeg kender ikke SME.

/Rasmus

[ Cancel Cancelled ]
- Pine