Fedora core 2 og lyd
Fra : Hans J. Jensen

Dato : 30-07-04 15:38

Jeg har lige installeret Fedora, men jeg kan ikke på lyden til at virke. Det
betyder at jeg ikke har hører lyden når jeg afspiller f.eks. en .wav fil.
Der kommer ikke fejlmeddelelser på noget tidspunkt. Jeg har ikke selv nogen
ideer om hvad man skal gøre. Er der nogen som har nogle ideer?

Mvh.
Hans

Fra : Kasper S Nielsen

Dato : 30-07-04 20:53

Hans J. Jensen wrote:
> [...]
> Der kommer ikke fejlmeddelelser på noget tidspunkt. Jeg har ikke selv nogen
> ideer om hvad man skal gøre. Er der nogen som har nogle ideer?

Er du sikker på at dit lydkort er blvet fundet af Fedora?

Gå til menuen : System Settings, og vælg Soundcard Detection
(jeg kører US Gnome her, så det KAN være lidt anderledes ved dig, hvis
du bruger DK udgave, eller kører KDE).

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 31-07-04 16:26

Tak for svaret, men lydkortet er vist fundet. Hvis jeg gør som du forslår
får man beskeden at lydkortet er findet, model: VT8233/A/8235/8237 AC97
Audio Controller, model: snd-via82xx. Jeg går ud fra at det betyder at
lydkortet er fundet. Jeg har også skruet op for alle kanaler i
"lydkontrollen"(eller hvad det nu hedder).

"Kasper S Nielsen" skrev
[snip]

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 30-07-04 23:32

Hejsa

Ingen hjælp at hente her... men jeg har et lidt relateret problem:

Når folk logger af og på, så råber Gaim og med log-på- og
log-af-lydene - det virker fint nok. Men hvis jeg prøvet at stikke
maskinen en cd og bede den om at afspille numrene, så er der tavst som i
graven. Hvorfor?

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 30-07-04 23:53

Due some reason Thomas Lindgaard <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> happened to write:

> [...]
> log-af-lydene - det virker fint nok. Men hvis jeg prøvet at stikke
> maskinen en cd og bede den om at afspille numrene, så er der tavst som i

Har du skruet op for cd-kanalen i dit lydkort? Er der sluttet et
audiokabel fra dit cd-drev til lydkortet?

/Rasmus

Yeah and we all know that Tolkien barely sold a copy before the film
came out.
-- Betagam7 on alt.fan.douglas-adams

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 31-07-04 10:42

On Sat, 31 Jul 2004 00:52:30 +0200, Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Har du skruet op for cd-kanalen i dit lydkort? Er der sluttet et
> audiokabel fra dit cd-drev til lydkortet?

Det er en bærbar... og det virkede fint da jeg havde FC1 installeret.

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Lars 5600

Dato : 31-07-04 08:23

Hej

Jeg er faldet over følgende link:

http://www.ibiblio.org/pub/linux/docs/HOWTO/other-formats/pdf/Fedora-Multimedia-Installation-HOWTO.pdf

beskriver hvordan.

Lars

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 31-07-04 16:31

Hej og tak for svaret. Når jeg prøver at afspille en mp3-fil får jeg en
fejlmeddelelse, hivlket også er ventet, da jeg ikke har "installeret mp3"
endnu. Problemet går sådan set på at jeg overhovedet ikke kan få lyd
igennem. Det link som du giver handler vist mest om hvordan man får
"installeret mp3" og andre. Hvis jeg trykker på '"afspil lydprøve"(under
"søg efter lykort) får jeg ingen lyd. I "søg efter lydkort" finder Fedora da
også den rigtige lyd "AC97". Kan man gøre noget manuelt?

Mvh.
Hans