DVD på cobind
Fra : Carsten Povlsen

Dato : 26-07-04 19:14

Jeg bruger cobind_desktop 0.2 beta som bygger på en fedora kerne. Jeg
kan ikke få mine dvd til at blive genkendt som DVD drev. Systemet ser
den som cd-rom drev, k3b brænder prgrammet kan godt se dem som dvd.

Den ene er USB 2.0 mærke Plextor og den anden intern DVD brænder Lite
On. Hvad kan jeg gøre?
--
Carsten Povlsen
E-mail: povlsen@rasmusminde.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 26-07-04 19:17

Den Mon, 26 Jul 2004 20:13:42 +0200 skrev Carsten Povlsen:
> Jeg bruger cobind_desktop 0.2 beta som bygger på en fedora kerne. Jeg
> kan ikke få mine dvd til at blive genkendt som DVD drev. Systemet ser
> den som cd-rom drev, k3b brænder prgrammet kan godt se dem som dvd.

Dvs. problemet er der kun når du skal læse fra dem, og ikke når du
brænder?

Hvad sker der når du forsøger at læse en DVD-skive?

Mvh
Kent

Fra : Carsten Povlsen

Dato : 28-07-04 21:48

Kent Friis wrote:

> [...]
> brænder?
>
> Hvad sker der når du forsøger at læse en DVD-skive?

Jeg har fået løst problemet. Inde fra MPLAYER kunne sætte en præference
til mit cd-rom drev og så virker det.

Fik også dette løsning forslag:

ln /dev/cdrom /dev/dvd udføres som root i command line.