bygge rpm fra source
Fra : xodeus

Dato : 23-07-04 16:37

Hej NG.
Jeg har nu kigget lidt i gruppen og set at hvis man vil bygge en rpm når man
har en source.tar.gz fil skal man blot skrive rpmbuild -ta source.tar.gz,
men når jeg prøver dette får jeg følgende output:
0x50c40c7c:/home/xodeus # rpmbuild -ta gg2-2.0.3.tar.gz
fejl: linie 4: Ukendt mærke: %bcond_with arts
0x50c40c7c:/home/xodeus #

Hvad kan jeg gøre?

Vh XoDeus

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-07-04 16:58

xodeus <xodeus@mail.dk> writes:

> Jeg har nu kigget lidt i gruppen og set at hvis man vil bygge en rpm når man
> har en source.tar.gz fil skal man blot skrive rpmbuild -ta source.tar.gz,

Kun hvis din tarball indeholder en spec-fil. Det er der langt fra
nogen garanti for at den gør. Prøv i stedet at pakke den ud, og læse
den vedlagte dokumentation.

--
Jacob - www.bunk.cc
Biggest security gap -- an open mouth.

Fra : xodeus

Dato : 23-07-04 19:35

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Kun hvis din tarball indeholder en spec-fil. Det er der langt fra
> nogen garanti for at den gør. Prøv i stedet at pakke den ud, og læse
> den vedlagte dokumentation.

Den indeholder en spec fil. Så det skulle ikke give nogle problemer

Fra : D. Johnson

Dato : 23-07-04 17:12

xodeus <410130a9$0$271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> [...]
> 0x50c40c7c:/home/xodeus # rpmbuild -ta gg2-2.0.3.tar.gz
> fejl: linie 4: Ukendt mærke: %bcond_with arts

Hvis de rpm'er du ønsker at bygge bare er til dit eget system,
så tag et kig på checkinstall som kan bygge bl.a rpm filer ud fra source
arkiver.
Så bliver 3-trinsraketten bare
../configure
../make