Print ud gennem NAT/firewall
Fra : Michael Eriksen

Dato : 21-07-04 20:05

Jeg har sat en dhcp server op, der deler 192.168.1.x numre ud. Serveren
kører også ned NAT/firewall scriptet fra
http://www.shadowweb.org/fwscript. Det er alså nogle pænt sat op iptables
regler.

Mit problem er at 192.168.1.x maskinerne ikke kan printe på
netværksprintere med et "rigtigt" ipnummer. Jeg har mest prøvet at få
print igennem til port 9100, men også lavet nogle få forsøg på 515.

Jeg kan godt telnet'e til printeren på port 9100. Den forbinder sig pænt,
men printer "hilser" ikke. Men det skal den vist heller ikke. Så det ser
fornuftigt ud. Men print kommer der altså ikke igennem.

Jeg er rent ud sagt ret ukendt med iptables og selvom jeg har prøvet at
hugge nogle linier fra fx. ssh og rette port-nummeret til, går det ikke.

Så, hatten i hånden og ydmyg stemme: Er der en her der har de rette
linier til iptables til at få print igennem?

Dhcp-serveren kører med Debian Woody.

Michael