Underlig besked ved en cp
Fra : Gitte Tøgersen

Dato : 16-07-04 07:01

Er der nogen af jer som har set dette før ??

Jeg førsøger at lave en cp -R -p /xx/xx/xx /xx som root, og får følgende
fejlmeddelelse

cp: not all requested changes were made to
/tempcd1/CD_PI_2002_2_470/INST_470/FORM

Rettighederne på det directory og de filer jeg skal kopiere er 777 og alt er
ejet af root, og det directory jeg skal kopiere til har rettigheder 777 og
er ejet af root.

Er der een som kan hjælpe mig, for jeg kan ikke finde nogen oplysninger om
dette.

Tak,

--
Med Venlig Hilsen/Kind Regards

Gitte Tøgersen

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 16-07-04 07:20

Gitte Tøgersen wrote:
> [...]
> fejlmeddelelse
>
> cp: not all requested changes were made to

Hvilket operativsystem og filsystem snakker vi om?

Kan du bruge tar i stedet for:

cd /xx/xx/xx
tar cf - .|(cd /yy; tar xpf -)

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Gitte Tøgersen

Dato : 16-07-04 07:56

Undskyld, ja jeg glemte at skrive på hvilket slags system jeg laver min cp

OS er AIX5.2 ML-02, og serveren er en p650

Det kan godt være at jeg kan lave en tar, men det er vel en 'omvej' istedet
for en almindelig cp.

Jeg kan godt lave en cp -R /xx/xx/xx /xx som root, altså uden -p.
Nu er der jo her ingen specielle ting omkring rettigheder og ejerskaber, men
man bør kunne, og jeg kan på andre servere,
lave en cp -R -p, men hvorfor jeg ikke kan her er mig en gåde...

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 16-07-04 08:10

"Gitte Tøgersen" <toger67@hotmail.com> writes:

> [...]
>man bør kunne, og jeg kan på andre servere,
>lave en cp -R -p, men hvorfor jeg ikke kan her er mig en gåde...

Hvis der ikke er Rockridge-extensions på cd'en, kan man jo ikke
rigtig "preserve" alle detaljer. De findes simpelthen ikke.

Nu er jeg allergisk over for AIX, så om det lige nøjagtigt er
tilfældet på den platform, ved jeg ikke.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 16-07-04 08:34

Gitte Tøgersen wrote:
> Undskyld, ja jeg glemte at skrive på hvilket slags system jeg laver min cp

Ja, og hvilke typer filsystemer. Kopierer du fra en CD?

> OS er AIX5.2 ML-02, og serveren er en p650
>
> Det kan godt være at jeg kan lave en tar, men det er vel en 'omvej' istedet
> for en almindelig cp.

Næppe den store omvej; hvis du prøver med tar med "p" i den
anden tar, som jeg skrev, kan du se om den kommer med en
bedre fejlmeddelelse.

Fra : Gitte Tøgersen

Dato : 16-07-04 12:18

Nej, jeg kopierer filer liggende direkte på serveren, fra et filsystem til
et andet.
Det eneste jeg kan se som en mulig årsag, dog tror jeg ikke det er det for
cp er jo en normal unix kommando, så er det filsystem jeg kopierer fra et
Veritas Filsystem, og jeg kopierer til jfs2 filsystem

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 16-07-04 12:30

On 2004-07-16, Gitte Tøgersen <toger67@hotmail.com> wrote:
> [...]
> cp er jo en normal unix kommando, så er det filsystem jeg kopierer fra et
> Veritas Filsystem, og jeg kopierer til jfs2 filsystem

Det lader til at være permission problemer.

<http://groups.google.com/groups?q=+%22not+all+requested+changes+were+made+to%22&hl=en&lr=&ie=UTF-8&selm=vdk9qzmc6c.fsf%40dce-1.wayne.edu&rnum=2>

Thomas