Suse 9.1: apt-get missing keys
Fra : Martin Andersen

Dato : 15-07-04 18:09

Hej!

apt klager over usignerede rpm pakker.
Hvor får man fat i nøglerne ?

Her er min sources.list:

# Uncomment the line below, in case you want to use SuSE's patch rpms.
# Read the information about patch rpms at http://linux01.gwdg.de/apt4rpm

rpm ftp://ftp.gwdg.de/pub/linux/suse/apt/ SuSE/9.1-i386 update-prpm
security-prpm
# A very basic sources.list line. Fastest repository first.
# Remove "base" in case you are behind a
# slow connection. Fastest repository first.
# Visit the server to determine which apt components are provided.
rpm ftp://mirrors.mathematik.uni-bielefeld.de/pub/linux/suse/apt/
SuSE/9.1-i386 update security
rpm ftp://ftp.gwdg.de/pub/linux/suse/apt/ SuSE/9.1-i386 update security

# The list with all available components can be found at:
# http://linix01.gwdg.de/apt4rpm
# Some components provide experimental software, select wisely!
#
http://ftp.gwdg.de/pub/linux/suse/apt/SuSE/9.1-i386/examples/sources.list.FTP

# Consult the link above if you want to include uri's for src rpms

rpm ftp://ftp.gwdg.de/pub/linux/suse/apt SuSE/9.1-i386 base
update-prpm update kde gnome xorg mozilla samba3 suser-rbos suser-gbv
usr-local-bin suser-tcousin suser-scorot funktronics packman
packman-i686 wine suse-people suse-projects kde3-stable security-prpm
security
rpm-src ftp://ftp.gwdg.de/pub/linux/suse/apt SuSE/9.1-i386 base
update-prpm update kde gnome xfree86 xorg mozilla samba3 suser-rbos
suser-gbv usr-local-bin suser-tcousin suser-scorot funktronics packman
packman-i686 wine suse-people suse-projects kde3-stable security-prpm
security

Martin.

Fra : Martin Andersen

Dato : 15-07-04 21:22

Martin Andersen wrote:
CUT

Ok, jeg fandt en løsning:

Ændre i /etc/apt/apt.conf.d/gpg-checker.conf

til GPG-Check no

så forsvandt missing key problem.

Jeg fandt svaret på suse listen her:
http://lists.suse.com/archive/suse-linux-e/2004-Jun/0177.html

Martin.

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 15-07-04 23:06

Martin Andersen skrev:
> [...]
> suser-gbv usr-local-bin suser-tcousin suser-scorot funktronics packman
> packman-i686 wine suse-people suse-projects kde3-stable security-prpm

Jeg kan forstå på din efterfølgende post, at du allerede har løst
problemet vedrørende manglende gpg-keys.

Jeg har såmænd bare en kommentar til dit valg af sources. -
'suse-people' bliver betragtet som experimentiel og du kan muligvis godt
få enkelte problemer med nogle af pakkerne derfra. Inden du laver en
'apt dist-upgrade' eller 'apt upgrade', ville jeg nok fjerne
'suse-people' fra min 'sources.list'. - På enkelte computere kan de to
komponenter 'update-prpm' og 'security-prpm' også give problemer; hvis
dette er tilfældet på din computer, kan du bare fjerne komponenterne, da
alle pakkerne alligevel kan findes i 'update' og 'security' i en fuld
udgave.

Fra : Martin Andersen

Dato : 15-07-04 23:35

Jacob Tranholm wrote:

> [...]
> dette er tilfældet på din computer, kan du bare fjerne komponenterne, da
> alle pakkerne alligevel kan findes i 'update' og 'security' i en fuld

Hej!

Jeg fandt ud af at suse-people er eksperimentielt, og fjernede den fra
listen. Jeg fjerner nu også update-prpm og security-prpm.

Tak for hjælpen.

Martin.