Java VM
Fra : Peter Jacobsen

Dato : 14-07-04 13:03

Jeg roder med PC-bank i Firefox (mandrake 10), og skal bruge Java VM 1.4.1.
Hvordan installerer jeg den (link) og hvordan tjekker jeg, hvilken version
der er installeret?

Når jeg starter PC-banken fremkommer et vindue "Default Plugin", hvor den
skriver, at den skal bruge et plugin til at vise application/x-java-vm.

Hvordan løses det?

MVH Peter Jacobsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-07-04 13:10

Peter Jacobsen skrev:

> Jeg roder med PC-bank i Firefox (mandrake 10), og skal bruge Java VM
> 1.4.1. Hvordan installerer jeg den (link) og hvordan tjekker jeg, hvilken
> version der er installeret?

milli.dk/linux/java er godt nok skrevet til Mozilla, men forskællen skulle
vel ikke være så stor,,,

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
http://milli.dk/webupdate/ nu i version 0.3.3 nogle sider meldtes konstant

Fra : Peter Jacobsen

Dato : 15-07-04 14:07

Ivar Madsen wrote:

> milli.dk/linux/java er godt nok skrevet til Mozilla, men forskællen skulle
> vel ikke være så stor,,,

SUPER! Nu fungerer det! Tak!!!

Fra : Morten

Dato : 14-07-04 14:39

Peter Jacobsen wrote:

> Jeg roder med PC-bank i Firefox (mandrake 10), og skal bruge Java VM 1.4.1.
> Hvordan installerer jeg den (link) og hvordan tjekker jeg, hvilken version
> der er installeret?

http://www.java.com/ skulle føre dig til en download side for dit OS
samt en vejledning. Du checker versionen ved i en prompt at skrive:
java -version

> Når jeg starter PC-banken fremkommer et vindue "Default Plugin", hvor den
> skriver, at den skal bruge et plugin til at vise application/x-java-vm.

Man kan (som alternativ til ovenstående) måske trykke på det, og så
ordner browseren resten (man skal måske være root bruger...). Min
erfaring med den mekanisme er dog ikke udelt god (jeg har dog ikke
prøvet den i nyere versioner).

Mvh.

Morten

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-07-04 23:08

Peter Jacobsen <pjacobsen@webspeed.dk> writes:

> Jeg roder med PC-bank i Firefox (mandrake 10), og skal bruge Java VM 1.4.1.
> Hvordan installerer jeg den (link)

Prøv faq'en: How do I install java:
http://texturizer.net/firefox/faq.html#q2.2

> og hvordan tjekker jeg, hvilken version der er installeret?

Skriver about:plugins, så skulle der, når det er installeret, gerne
være en tabel med en overskrift a la "Java(TM) Plug-in 1.4.2_04-b05".

> Når jeg starter PC-banken fremkommer et vindue "Default Plugin", hvor den
> skriver, at den skal bruge et plugin til at vise application/x-java-vm.
>
> Hvordan løses det?

Følg anvisningerne på ovstd. link.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R