Hjælp..... bttv til Debian
Fra : Michael R. Christens~

Dato : 14-07-04 09:25

Hej........

Har lige inst. en ny debian woody box ,med et Hauppauge Win-tv kort i.
Brugte så modconf og vælger så bttv, det kom der så denne fejl ud af.

Installing module bttv. If the device isn't there, or isn't configured
correctly, this could cause your system to pause for up to a minute.

Using /lib/modules/2.4.18-bf2.4/kernel/drivers/media/video/tuner.o
insmod: a module named tuner already exists
/lib/modules/2.4.18-bf2.4/kernel/drivers/media/video/bttv.o: post-install
bttv failed
/lib/modules/2.4.18-bf2.4/kernel/drivers/media/video/bttv.o: insmod bttv
failed

Installation failed.

Please press ENTER when you are ready to continue.

Hvor er fejlen, ja det må jo værer tuner.o men hvordan fjerner jeg den,
eller er der en der har en anden løsning.

Mvh Michael

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 14-07-04 09:35

Michael R. Christensen wrote:
> Hej........
>
> Har lige inst. en ny debian woody box ,med et Hauppauge Win-tv kort i.
> Brugte så modconf og vælger så bttv, det kom der så denne fejl ud af.

<KLIP fejl ved indlæsning af modul>

> Hvor er fejlen, ja det må jo værer tuner.o men hvordan fjerner jeg den,
> eller er der en der har en anden løsning.

Fjerne modul:
rmmod tuner

Liste installerede moduler:
lsmod

Indlæsning af enkelt modul:
insmod tuner

Kig i /etc/modules; disse moduler indlæses ved boot.

--
Steen Suder

Fra : Peter Makholm

Dato : 14-07-04 09:42

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> writes:

> Fjerne modul:
> rmmod tuner
>
> Liste installerede moduler:
> lsmod
>
> Indlæsning af enkelt modul:
> insmod tuner

For komplethedens skyld:

Indlæsning af et modul og moduler det er afhængigt af:
modprobe tuner

--
Peter Makholm | Ladies and gentlemen, take my advice, pull down your
peter@makholm.net | pants and slide on the ice

Fra : Michael R. Christens~

Dato : 14-07-04 13:22

Tak det hjalp.

Men hvordan for jeg bttv til at starte op når maskinen booter.
Skal jeg bare skrive bttv i min /etc/modules eller hva.

Mvh Michael