Søger råd: LDAP eller NIS
Fra : Jonas Voss

Dato : 13-07-04 17:32

Jeg er bofh på et mindre kontor hvor deres maskinpark består af 10-12
iMacs, som pt kører OS 9, og en Mandrake 9 der agerer fil- og mailserver.

Alles brugerkonti findes således på filserveren.

Da livet er for kort til at supportere OS 9 har jeg i sinde at smide Mac
OS X efter dem, og skal i den forbindelse beslutte mig for, om jeg vil
sætte NIS eller LDAP op til at administere brugerinformationer.

De eneste brugerinformationer der skal distribueres i netværket er login
og passwords, da ingen af brugerne har nogle hjemmedrev, og alle deles
om de samme shares.

Jeg har indtryk af, at NIS er forholdsvis overskueligt at sætte op (jeg
er ikke særlig erfaren udi unix administration), mens LDAP virker som en
lidt større mundfuld, for mig i hvert fald.

Så mit spørgsmål går på, om det er besværet værd at få LDAP op og rulle
når det drejer sig om så lidt info der skal distribueres, eller om jeg
bare skal holde mig til NIS.

Nogle gode råd?

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |