mouse og XF86Config
Fra : Jens

Dato : 11-07-04 22:24

Hej

Hvordan er det lige man ændre knapperne på en mus, således at den kan bruges
af venstre hånd i XF86Config filen?

Hilsen Jens

Fra : Kent Friis

Dato : 11-07-04 23:28

Den Sun, 11 Jul 2004 23:23:59 +0200 skrev Jens:
> Hej
>
> Hvordan er det lige man ændre knapperne på en mus, således at den kan bruges
> af venstre hånd i XF86Config filen?

Du mener hvordan man bytter om på hvilken knap der tæller som hhv. højre
og venstre?

For man behøver da ikke ændre knapperne for at den kan bruges af venstre
hånd. Jeg bruger da fint min mus med venstre hånd, og clicker normalt med
langemand og bruger pegefingeren til at højreclicke.

Mvh
Kent

Fra : Christian Iversen

Dato : 12-07-04 18:37

Kent Friis wrote:

> [...]
> hånd. Jeg bruger da fint min mus med venstre hånd, og clicker normalt med
> langemand og bruger pegefingeren til at højreclicke.

Men hvis han absolut vil, så brug

xmodmap -e "pointer = 3 2 1 4 5"

(den normale rækkefølge er self. 12345 - du kan dermed også bytte rundt på
andre knapper hvis du ønsker det)

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Jens

Dato : 12-07-04 23:02

Christian Iversen wrote:

> [...]
>
> xmodmap -e "pointer = 3 2 1 4 5"
>
> (den normale rækkefølge er self. 12345 - du kan dermed også bytte rundt på

Det var lige det jeg ønskede at kunne gøre.
Super.

Jens